دانلود و خرید کتاب عملیات اسکورت محمدحسین قربانی زواره
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عملیات اسکورت اثر محمدحسین قربانی زواره

کتاب عملیات اسکورت

انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عملیات اسکورت

کتاب عملیات اسکورت نوشته محمدحسین قربانی زواره است. اسکورت در لغت به معنایی همیاری و مراقبت است و در مفهوم نظامی کلمه تامین و به معنی همراهی کردن عده‌ای از سربازان مسلح به جهت محافظت را در خود جای می‌دهد . واما در متون انگلیسی کلمه escorting به مفهوم تامین پیاده نظام به طور عمومی نیز معنا دارد.

درباره کتاب عملیات اسکورت

تاریخچه این کلمه کلیدی دارای قدمتی به دوره قبل از ورود اسلام به ایران است و در بسیاری از کتب قدیم ایرانیان که به زبان پهلوی و میخی نوشته شده است به این نکته اشاره دارد. به طور مثال سرداران پارسی با عده‌ای از سربازان قوی بنیه همراهی شده و به دربار پادشاهان هخامنشی وارد می‌شدند و مستندات تاریخی آن در کتیبه‌های تخت جمشید نیز مشاهده می‌شود به گفته تاریخ شناسان و محققان ، اولین بار سردار نامی ایران آریوبرزن یک یگان از ارتش هخامنشی را به نام یگان همراه تشکیل داده و سازمان ویژه‌ای را به آن افزود که در نبردها به کمک و هم یاری یگان‌های رزمی ارتش هخامنشی می‌پرداختند. تجهیزات آنها از وسایل بسیار سبک و کارآمد مانند، کمان‌های بسیار قوی، اسب‌های چابک ایرانی و شمشیرهای سبک و برنده بوده است. اما به طور کلی نباید گفت که ارتش‌های امپراطوری‌های دیگر در آن زمان فاقد این یگان‌ها بوده‌اند به طور مثال امپراطوری چین نیز دارای یک یگان همراه کننده که به نام (گارد امپراطوری هانگ )بوده است.

در تقسیم بندی، زمانی و تاریخی اسکورت می توان آن را به دو دسته عهد باستان و عصر جدید تقسیم نمود. این کتاب جزئیات این گروه همراه و ویژگی‌های آن‌ها را بررسی می‌کند.

خواندن کتاب عملیات اسکورت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ پیشنهاد می‌کنیم


  

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان