دانلود و خرید کتاب اعصاب راحت کلر ویکس ترجمه مهدی قراچه‌داغی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اعصاب راحت اثر کلر ویکس

کتاب اعصاب راحت

معرفی کتاب اعصاب راحت

کتاب اعصاب راحت از آثار دکتر کلر ویکس متخصص اعصاب استرالیایی است.

درباره کتاب اعصاب راحت

 دکتر ویکس در این کتاب با شما درباره ناراحتی های عصبی و روش های مقابله با آنها سخن می‌گوید. او با زبانی ساده در این کتاب به ذکر جزئیات ناراحتی‌های اعصاب پرداخته است. این که چگونه شکل می‌گیرند و چگونه می توان انها را درمان کرد. شما با رعایت توصیه‌های کتاب مطمئنا درمان می‌شوید و احساس بهتری پیدا می‌کنید.

 شما در این کتاب با طرز کار دستگاه عصبی‌تان آشنا می‌شوید، مفهوم فروپاشی عصبی را می‌شناسید و با شایع‌ترین بیماری‌های عصبی و عوارض و نمودهای آنها مانند افسردگی وسوس، اندوه، بی‌خوابی و... را آشنا می‌شوید، با تاثیر آنها بر زندگی‌تان آشنا می‌شوید و روش‌های درمان آنها را فرامی‌گیرید. 

مطالعه این کتاب ساده است و چون برای شما و درباره اعصاب شما نوشته شده است، از این رو آن را با میل و رغبت می‌خوانید و این در حالی است که شاید تحت ‌تأثیر اعصاب ناراحت، خواندن یک کتاب معمولی و حتی روزنامه برایتان دشوار باشد، و این را هم بدانید که مطالعه به هر قیمت و زیر فشار، شما را در شرایط نامناسب‌تری قرار می‌دهد.

 خواندن کتاب اعصاب راحت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر شما هم با بیماری‌های عصبی دست و پنجه نرم می‌کنید. بهتر است این کتاب را بخوانید و با کمک آن زندگی خود را بهبود ببخشید.

درباره کلر ویکس

دکتر کلر ویکس، نخستین زنی بود که در سال ۱۹۲۹ به دریافت مدرک دکترا از دانشکده علوم «دانشگاه سیدنی» نائل آمد. خانم کلر ویکس، در سال ۱۹۴۵ از دانشگاه سیدنی مدرک دکترای پزشکی گرفت و در سال ۱۹۵۵ به عضویت کالج سلطنتی پزشکان استرالیا پذیرفته شد و در سال ۱۹۷۳ در زمره همکاران این دانشکده قرار گرفت. 

دکتر ویکس، پس از دریافت مدرک دکترای پزشکی به مدت ۵ سال به طبابت پرداخت و در زمینه طب عمومی به درمان بیماران مشغول شد و در سال ۱۹۵۶ در زمره پزشکان افتخاری بیمارستان راشل فوستر در سیدنی درآمد. خانم دکتر کلر ویکس، در سال ۱۹۶۲ به مقام پزشک مشاور بیمارستان منصوب شد و این موقعیت را تا به امروز حفظ کرده است. 

خانم دکتر ویکس، به سبب مطالعه بیماری اعصاب و اضطراب و یافتن روشهای بدیع درمانی در این زمینه از شهرت ویژه‌ای برخوردار است. دو اثر مهم ایشان، یکی کتاب حاضر و دیگری کتابی با عنوان «رهایی از ناراحتی اعصاب»، تا به حال در زمره پرفروش‌ترین کتابهای بین‌المللی قرار گرفته‌اند که تا زمان درج مطلب بیش از ۳۵۰.۰۰۰ نسخه آنها به فروش رفته است. 

تازه‌ترین کتاب خانم دکتر ویکس، «درمان ساده و مؤثر اگورافوبیا» است. خانم دکتر ویکس، صرفنظر از نگارش کتاب در بیمارستانهای روان‌پزشکی بریتانیا سخنرانیهای متعددی ایراد کرده و در بسیاری از برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی امریکا و انگلیس در زمینه‌های درمان اعصاب و روان صحبت کرده است.

 بخشیاز کتاب اعصاب راحت

مطمئنآ همه می‌دانیم که شدت تألمات عصبی در اشخاص متفاوت است. بسیاری از مردم گرفتار ناراحتیهای عصبی هستند و شماری از آنها با آنکه حال و روز خوبی ندارند به کار و زندگی خود ادامه می‌دهند. این عده مسلمآ با فروپاشی اعصاب روبه‌رو نیستند و با آنکه خود معتقدند اعصابشان راحت نیست خود را به هم ریخته و فروپاشیده تلقی نمی‌کنند. فروپاشی عصبی چیزی جز وخیم شدن و شدت گرفتن تألمات روحی نیست. با آنکه در این کتاب بیشتر به فروپاشی عصبی توجه داریم، تقریبآ تمامی نشانه‌های بدکاری اعصاب را مورد توجه قرار داده‌ایم. کسانی که از ناراحتی اعصاب رنج می‌برند نشانه‌های ناراحتی خود را در بسیاری از این موارد پیدا می‌کنند. در واقع نشانه‌های ناراحتی اعصاب و فروپاشی عصبی یکی هستند و تنها شدت آنهاست که با هم تفاوت می‌کند. شدت تألمات عصبی و نشانه‌های بیماری در کسانی که با فروپاشی اعصاب روبه‌رو می‌شوند، بسیار شدیدتر است.

باید دید که مرز میان اعصاب ناراحت و فروپاشی عصبی کجاست. به عبارت دیگر انتهای تألم عصبی که مفهوم اعصاب بد را تداعی می‌کند، کجاست و فروپاشی عصبی از کجا شروع می‌شود. منظور من از فروپاشی عصبی شرایطی است که در آن نشانه‌های عصبی به قدری شدید است که شخص نمی‌تواند به قدر کافی با مشکلات زندگی خود کنار بیاید و یا اصولا از انجام این مهم برنمی‌آید. اگر بخواهیم با موضوع برخورد علمی‌تری بکنیم و اگر بخواهیم موضوع را بهتر شرح بدهیم، باید بگوییم منظور ما از فروپاشی اعصاب توقف فعالیتها و وظایف بدن در اثر خستگی ذهنی و احساس ناشی از شرایط استرس و ترس و نگرانی است.

واژه فروپاشی عصبی برای اشخاص معمولی مفهوم ناخوشایندی دارد و اغلب همراه با گیجی و ابهام است. اغلب از پزشکان می‌پرسند که فروپاشی یعنی چه؟ آیا اشخاص به راستی درهم فرومی‌پاشند؟ در عین‌حال از ما می‌پرسند که فروپاشی عصبی چگونه شروع می‌شود و چه عاملی موجب آن است.

نقطه فروپاشی

بسیاری از اشخاص به سوی فروپاشی عصبی پیش می‌روند. شرایطی از نگرانی ادامه‌دار، حال به هر دلیل، به تدریج اعصاب آزادکننده آدرنالین را تحریک می‌کند تا انگاره‌ای از احساسات ناخوشایند را به وجود آورد. اینها را پزشکان به خوبی می‌شناسند، اما افراد معمولی از آن اطلاع چندانی ندارند به طوری که وقتی برای نخستین بار آن را تجربه می‌کنند، به شدت نگران می‌شوند. اگر از من بپرسید که فروپاشی اعصاب از چه زمانی و از کجا شروع می‌شود می‌گویم شروع آن از زمانی است که شخص از احساسات ناراحت ناشی از تنش و ترس دائمی خود به هراس می‌افتد و درنتیجه خود را در دایره بسته ترس ـ آدرنالین ـ ترس، قرار می‌دهد. این نقطه شروع فروپاشی است. در واکنش نسبت به ترس فزاینده بر تولید آدرنالین افزوده می‌شود و در اثر تحریک اندامها احساسات شدیدتری بروز می‌کند که این خود اسباب هراس بیشتر است. دایره بسته مورد اشاره به روند خود ادامه می‌دهد تا اینکه بیمار گیج و سردرگم می‌شود.


قدرت تفکر منفی
جولی کی. نورم
جسارت ابراز وجود
مکس ای. ایگرت
شناسایی ابعاد ادراک خود در اختلالات افسرده خویی و وسواس فکری - عملی
عباس رمضانی‌فرانی
فرار از احساس گناه
سوزان کارل. آر. ان
زندان ذهن (جلد دهم)
کمال هادی
داروهای اعصاب و روان و مواد مؤثر بر روان
سیدابوالقاسم مهری‌نژاد
کتابی درباره اختلال وسواسی - عملی (OCD) (برای نوجوانان)
هالی داهیگ
در لحظه زندگی کن
اشلی شارپ
اعتیاد مشاوره و درمان
فرشاد بهاری
اختلال فشار روانی پس از سانحه (PTSD)
فاطمه زرگر
روان درمانی
نایجل بنسون
مقابله با خیانت و طلاق
کمال هادی
روش های کنترل خشم
رابرت نای
غول های کلاسیک موفقیت
تام باتلر. بودن
مواجهه نوشتاری برای درمان اختلال استرس پس از حادثه
دنیس ام. اسلون
رفتار‌ درمانی دیالکتیکی برای اختلال شخصیت مرزی
دیوید‌‌اچ بارلو
جعبه ابزاری از درمان شناختی - رفتاری CBT برای زوجین
جان دبلیو
اختلالات خواب
پل ردینگ
درمان مبتنی بر پذیرش و پای بندی
پل ای. فلکسمن
یکصد فن در مشاوره ازدواج و خانواده درمانی
کنت دیویس

نظرات کاربران

ر.د.ب
۱۴۰۰/۰۹/۲۰

ترجمه عالی و کتاب هم در حد خوب هست. کل کتاب میگه موقعیت را بپذیرید و از ترس نترسید و شناور بشید... برای همه مشکلات همین ها را میگه و تکرار میکنه که البته درست میگه و حقیقته. راستش از یکجایی

- بیشتر
کاربر 1506580
۱۴۰۲/۱۱/۲۴

خیلیییی کمک کننده و عالیهههههه من عاشقش شدم

کاربر ۶۲۰۸۳۰۹
۱۴۰۲/۰۱/۱۰

عالیترین کتاب ممنونم از سازنده اش

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
شخصی که در دوران کودکی از موهبت زندگی خانوادگی خوب برخوردار نیست، هرگز به اندازه کودکی که در یک خانواده سالم و بانشاط زندگی می‌کند و شبها خواب آرام و بی‌دغدغه دارد، از اعصاب سالم و راحت برخوردار نمی‌شود
ر.د.ب
انسان بیش از خستگی جسمانی از ذهن خود خسته می‌شود. با این حال توصیه من به شما این است که حتمآ در این مواقع به پزشک رجوع کنید تا از منشأ عصبی ناراحتی خود مطلع شوید.
ر.د.ب
بیکاری برای بیمار عصبی عذاب‌آور است. شکنجه ناشی از بیکاری و نداشتن فعالیت تقریبآ تحمل‌ناپذیر است
ر.د.ب
بیماری اعصاب چیزی جز خستگی شدید احساسی و ذهنی که اغلب در اثر ترس ایجاد می‌شود نیست
ر.د.ب
وقتی احساس می‌کنید که در شرف افسردگی هستید، شجاعت به خرج دهید و با آرامش به انتظار آن بنشینید. بی‌جهت ترس و هراس به خود راه ندهید. اگر احساسی از خستگی، بی‌علاقگی، خونسردی و افسردگی دارید بدانید و درک کنید که این واکنش در اثر عادت و خاطره ناشی از خستگی به شما دست داده است. بی‌جهت نگران نشوید، عصبانیت را کنار بگذارید و ترسان و لرزان به جنگ افسردگی نروید. اجازه ندهید که احساسات ناخوشایند و نابودکننده ترس و نومیدی و به خصوص نومیدی بر شما مسلط گردند. با آرامش و با خونسردی با مسئله برخورد کنید.
کاربر ۲۰۶۷۷۳۵
در حالی‌که یافتن علل اصلی و ریشه‌ای ناراحتی اعصاب می‌تواند جالب باشد، به ندرت به این نتیجه رسیده‌ایم که این کار به بهبود حال بیماری که مدتها از ناراحتی اعصاب رنج برده است کمک کند. مسئله این است که به هر صورت حساسیت موجود باید از میان برداشته شود و در این میان مهم نیست که علت و مسبب ناراحتی چه بوده است. برای شخص حساس مهم موقعیت فعلی اوست، مهم نیست که مدتها قبل برایش چه اتفاقی افتاده است.
احسان رضاپور
تا جایی که می‌دانیم تغییر در شرایط زندگی، داشتن شغل جالب و دوستان و معاشران خوب، راههایی مناسب برای رهایی از افسردگی است.
کاربر ۲۰۶۷۷۳۵
تنش و ترس گذشته را شناور سازید. پیشنهادهای ناخوشایند گذشته را شناور سازید. شناور شوید، نجنگید. با پذیرفتن اوج تجربه ناراحتی را تحمل کنید. به زمان فرصت گذشتن بدهید.
کاربر ۲۰۶۷۷۳۵
بی‌جهت به جنگ موانع نروید و نخواهید که با غلبه بر تک‌تک موانع ذهن خود و با به مبارزه طلبیدن افکار ناخوشایند خود را از شر تنش خلاص کنید. به جای همه اینها دست از تلاش بردارید، به جای اینکه با تقلا از کوه ناراحتی بالا بروید، چه بهتر که کوه را دور بزنید. شناور شوید و به زمان رخصت گذشتن بدهید.
کاربر ۲۰۶۷۷۳۵
او گه‌گاه و به خصوص در شرایط فشار کار شدید احساس گذشته را پیدا می‌کند، اما می‌داند که اگر آرامش خود را حفظ کند، اگر به استقبال ناراحتی برود، اگر آن را بپذیرد و از کنارش بی‌تفاوت بگذرد، ناراحتی‌اش برطرف می‌شود. او زندگی با اعصابش را آموخته است و می‌داند که در وقت نیاز چگونه خود را از شر ناراحتیهای آن خلاص کند.
کاربر ۲۰۶۷۷۳۵

حجم

۱۸۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

حجم

۱۸۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰
۱۰%
تومان