دانلود و خرید کتاب حال خوب با هم دیوید برنز ترجمه مهدی قراچه‌داغی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حال خوب با هم اثر دیوید برنز

کتاب حال خوب با هم

نویسنده:دیوید برنز
انتشارات:نشر آسیم
امتیاز:
۲.۸از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حال خوب با هم

کتاب حال خوب با هم نوشته دیوید برنز است که با ترجمه مهدی قراچه‌داغی منتشر شده است. این کتاب به شما کمک می‌کند راهی پیدا کنید تا از ارتباطات آزار دهنده دور شوید و بتوانید و روابطتان بهتر شود.

درباره کتاب حال خوب با هم

روابط مسئله‌دار آزار می‌دهند. اغلب ما احساس خودارزشمندی‌مان را، تقریبآ تا حدودی، به روابطی که با دیگران داریم نسبت می‌دهیم. مشاجره کردن یا جنگیدن با کسی که برایتان مهم است و به او علاقه دارید، چیز جالبی نیست. حتی دعوا و منازعه با کسی که به او علاقه ندارید، می‌تواند شما را ناراحت کند و شادی و انرژی‌تان را بگیرد. اگر کسی را دارید که با او به راحتی کنار نمی‌آیید، این کتاب می‌تواند شما را با راهکارهایی آشنا کند که رابطه بهتر و مؤثرتری با آن شخص برقرار کنید. مهم نیست کسی که با او اختلاف نظر دارید همسر، خواهر یا برادر، پدر یا مادر، همسایه یا دوست و یا حتی یک غریبه باشد.

خواندن کتاب حال خوب با هم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال زندگی شادتر هستند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب حال خوب با هم

همه ما می‌خواهیم با دیگران روابط خوب و حسنه داشته باشیم، اما اغلب نتیجه کاملا برعکس می‌شود، کارمان به خصومت، تلخی، مرارت و رنجش می‌کشد و اعتماد و اطمینانمان را از دست می‌دهیم. چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟ چرا نمی‌توانیم با هم کنار بیاییم؟

در اینجا دو نظریه متفاوت وجود دارد. اغلب متخصصان به «نظریه کمبود» اشاره دارند. براساس این نظریه، نمی‌توانیم با هم کنار بیاییم زیرا راه آن را بلد نیستیم. به عبارت دیگر، با هم نزاع می‌کنیم زیرا از مهارتهای حل مسائل روابط خود بی‌اطلاعیم. وقتی بزرگ می‌شدیم، خواندن، نوشتن و حساب را یاد گرفتیم، اما کسی درباره اینکه چگونه مشکلات روابط خود را حل کنیم به ما مطلبی یاد ندارد. 

جمعی دیگر از صاحبنظران معتقدند از آن جهت نمی‌توانیم با هم کنار بیاییم زیرا در واقع به این کار علاقه‌ای نداریم. به این اصطلاحآ نظریه انگیزشی می‌گویند. به عبارت دیگر، با هم منازعه و مشاجره می‌کنیم زیرا انگیزه‌ای نداریم با کسانی که با آنها اختلاف داریم کنار بیاییم. کارمان به خصومت و تعارض و اختلاف می‌کشد زیرا این منازعه پاداش‌دهنده است.

نظریه کمبود

اغلب صاحبنظران و متخصصان سلامت روان، شامل متخصصان بالینی و پژوهشگران، از نظریه کمبود حمایت می‌کنند. آنها بر این باورند که ما تن به جنگ می‌دهیم زیرا راه عشق ورزیدن را بلد نیستیم. ما مأیوسانه خواهان روابط مهرانگیز و رضایت‌بخش هستیم، اما از مهارتهای لازم برای رسیدن به این مهم برخوردار نیستیم.

البته صاحبنظران درباره اینکه مهم‌ترین کمبودهای مهارتهای میان‌فردی کدامند با هم نظرات متفاوت دارند. برای مثال، رفتاردرمانگرها معتقدند که مسائل ما در کنار آمدن با یکدیگر ناشی از نبود مهارتهای ارتباطی و حل مسئله است. از این رو، وقتی کسی از ما انتقاد می‌کند ممکن است به جای اینکه گوش بدهیم، حالت تدافعی بگیریم. به جای اینکه احساسات خود را با طرف مقابل در میان بگذاریم، اخم می‌کنیم و در مقام تحقیر او برمی‌آییم. و یا اینکه ممکن است غرولند کنیم و بخواهیم به زور حرف خود را به کرسی بنشانیم. ما از مهارتهای سیستماتیک مذاکره و حل مسئله استفاده نمی‌کنیم و در نتیجه تنش میان ما بالا می‌گیرد. 

معرفی نویسنده
دیوید برنز

دیوید برنز نویسنده‌ی پرفروش آمریکایی و استاد بالینی روان‌پزشکی و علوم رفتاری در دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه استنفورد است. او همچنین به عنوان محقق مدعو در دانشکده‌ی پزشکی هاروارد و سرپرست بخش روانپزشکی در مرکز پزشکی پرسبیتریان/ دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا خدمت کرده است. فعالیت‌های او به طور عمده در توسعه‌ی شناخت‌درمانی نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

نظرات کاربران

کاربر 4515775
۱۴۰۱/۰۲/۳۰

عالی کتاب های دکتر برنز فوق العاده‌س ممنون بابت ترجه عالی

محمد ا
۱۴۰۲/۱۱/۱۹

بر خلاف بقیه کتاب های دکتر برنز واقعا کتاب نا امید کننده ای بود. ۵۰۰ صفحه یه تکنیکو هی تکرار میکرد

hasan behjoo
۱۴۰۱/۰۷/۲۲

عالی بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۱)
هرچه بیشتر بخواهید رفتار کسی را تغییر دهید، او سماجت بیشتری به خرج می‌دهد و سخت‌تر مبارزه و مقاومت می‌کند.
ܦ߭ܝ‌ܝܝ݅ܝࡅߺ߳ܣ 🕊
اگر خودتان را دوست ندارید و به خودتان احترام نمی‌گذارید، برایتان دوست داشتن دیگران دشوار خواهد بود.
محمد جواد اخباری
نمی‌توانید دیگران را تحقیر کنید و آنها را زیر پا بگذارید و بعد انتظار داشته باشید که شما را دوست بدارند.
hasan behjoo
صمیمیت محتاج تواضع و فروتنی است.
hasan behjoo
شناخت‌درمانی مبتنی بر این نظریه است که وقتی فکرتان را عوض کنید، احساس و رفتار شما تغییر می‌کند. به عبارت دیگر، اگر بتوانید به طرز مثبت‌تر و واقع‌بینانه‌تری درباره اشخاص فکر کنید، به راحتی بیشتری می‌توانید مسائل خود را با او حل کنید و روابط حسنه‌ای میان خود برقرار نمایید.
کاربر ۴۹۹۲۰۰۰
وقتی می‌خواهید کسی را که با او سازگار نیستید تغییر بدهید، او همیشه از خود مقاومت نشان می‌دهد. این یک حقیقت درباره طبیعت انسان است. حتی می‌توان گفت وقتی می‌خواهید کسی را تغییر دهید، او سعی می‌کند به عمد و قصد همان رفتار قبلی‌اش را تکرار کند
فرزانه
اشکالی ندارد که آدم خشمگین و ناراحت باشد، اما طرزی که احساستان را مخابره می‌کنید، در اتفاقی که بعدآ می‌افتد، تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند.
ܦ߭ܝ‌ܝܝ݅ܝࡅߺ߳ܣ 🕊
ارتباط بد درست عکس ارتباط خوب است. به عبارت دیگر، خوب گوش نمی‌دهید، احساسات خود را ابراز نمی‌کنید و بالاخره به طرف مقابل احترام نمی‌گذارید.
ܦ߭ܝ‌ܝܝ݅ܝࡅߺ߳ܣ 🕊
چرا نمی‌توانیم با هم کنار بیاییم؟ در اینجا دو نظریه متفاوت وجود دارد. اغلب متخصصان به «نظریه کمبود» اشاره دارند. براساس این نظریه، نمی‌توانیم با هم کنار بیاییم زیرا راه آن را بلد نیستیم. به عبارت دیگر، با هم نزاع می‌کنیم زیرا از مهارتهای حل مسائل روابط خود بی‌اطلاعیم. وقتی بزرگ می‌شدیم، خواندن، نوشتن و حساب را یاد گرفتیم، اما کسی درباره اینکه چگونه مشکلات روابط خود را حل کنیم به ما مطلبی یاد ندارد. جمعی دیگر از صاحبنظران معتقدند از آن جهت نمی‌توانیم با هم کنار بیاییم زیرا در واقع به این کار علاقه‌ای نداریم. به این اصطلاحآ نظریه انگیزشی می‌گویند. به عبارت دیگر، با هم منازعه و مشاجره می‌کنیم زیرا انگیزه‌ای نداریم با کسانی که با آنها اختلاف داریم کنار بیاییم. کارمان به خصومت و تعارض و اختلاف می‌کشد زیرا این منازعه پاداش‌دهنده است.
احسان رضاپور
دومین گزینه که پایان دادن به رابطه است هم طرفداران فراوان دارد. هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید با کسی که با او نمی‌سازیم ادامه دهیم. من می‌توانم به چندین نفر فکر کنم که به آنها علاقه و اعتماد ندارم و نمی‌خواهم به آنها نزدیک شوم. اگر شما به من بگویید: «دیوید، می‌خواهم کاری کنم که با فلانی رابطه بهتری داشته باشی»، من در جوابتان می‌گویم که علاقه‌ای به این کار ندارم. تلاش برای برقراری رابطه نزدیک‌تر با بعضیها یک اشتباه بزرگ است.
فرزانه

حجم

۸۱۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۳ صفحه

حجم

۸۱۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۳ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰
۱۰%
تومان