دانلود و خرید کتاب بلبل و گل سرخ اسکار وایلد ترجمه آرزو نیکار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بلبل و گل سرخ اثر اسکار وایلد

کتاب بلبل و گل سرخ

معرفی کتاب بلبل و گل سرخ

کتاب بلبل و گل سرخ مجموعه داستان‌های کوتاه نوشته اسکار وایلد، نویسنده و نمایشنامه‌نویس ایرلندی است. این اثر شامل برخی از مشهورترین داستان‌های او یعنی غول خودخواه و شاهزاده شاد هم می‌شود. این کتاب را با ترجمه آرزو نیکار می‌خوانید. 

درباره کتاب بلبل و گل سرخ

داستان‌های کتاب بلبل و گل سرخ در سال ۱۸۸۸ منتشر شده‌اند. بارها از این داستان‌ها اقتباس‌های رادیویی صورت گرفته است. 

اسکار وایلد داستان بلبل و گل سرخ را که کتاب نامش را وامدار آن است، تحت تاثیر مشاهیر و اسطوره‌های ایرانی نوشته است و تاثیرپذیری او از آثار حافظ به خوبی واضح و مشخص است. دیگر داستان‌های کتاب نیز داستان‌هایی است که او برای فرزندانش نوشته بود و در آن‌ها عشقش را به فرزندانش نشان داده است. 

کتاب بلبل و گل سرخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به ادبیات داستانی جهان و دوست‌داران داستان کوتاه را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم. 

درباره اسکار وایلد 

اسکار فینگال ولیز وایلد، معروف به اسکار وایلد، نویسنده، شاعر و نمایشنامه‌نویس ایرلندی است.

پدر و مادر وایلد، از طبقه روشنفکر و تحصیلکرده ایرلند بودند و این زمینه‌ای شد تا او به سرعت و در کودکی، آلمانی و فرانسوی را نیز به خوبی انگلیسی بیاموزد. او در جوانی به کالج ترینیتی در دوبلین رفت و پس از آن در دانشگاه آکسفورد انگلستان، در رشته ادبیات کلاسیک تحصیل کرد. او پس از اتمام تحصیلاتش، مدتی را در انگلیس، فرانسه و آمریکا گذراند. اسکار وایلد چاپ اشعار و نوشته‌هایش در مجلات دانشگاهی را از دوران دانشجویی آغاز کرده بود.

اسکار وایلد دارای گرایش‌های جنسی متفاوتی بود و به همین سبب دو سال را در زندان سپری کرد و سال‌های پایانی عمرش، از انگلستان اخراج شد و به فرانسه رفت. وایلد در سال ۱۹۰۰ و در سن ۴۶ سالگی، در حالی که از بیماری مننژیت و تنهایی و انزوا رنج می‌برد، در پاریس درگذشت.

آل‌پاچینو، بازیگر و کارگردان مشهور آمریکایی، با الهام از یکی از نمایشنامه‌های اسکار وایلد، به نام «سالومه» که در زمان زندگی وایلد، اجازه انتشار در انگلیس را نیافت، یک مستند-درام به نام «وایلد سالومه» درباره زندگی وی ساخت که در جشنواره ونیز، جایزه گرفت.

معرفی نویسنده
عکس اسکار وایلد
اسکار وایلد
ایرلندی | تولد ۱۸۵۴ - درگذشت ۱۹۰۰

اسکار فینگل اُ. فِلاهرتی ویلز وایلد، نویسنده و شاعر ایرلندی، در شانزدهم اکتبر سال ۱۸۵۴ در شهر دوبیلن زاده شد. پدرش، سِر ویلیام وایلد، مردی فرهنگ‌دوست بود که به پیشه‌ی چشم‌پزشکی اشتغال داشت و مهارت او در طبابت، او را به مقام چشم‌پزشک مخصوص ملکه نائل نموده بود. او هم‌چنین یکی از عتیقه‌شناسان برجسته‌ی ایرلند نیز به شمار می‌رفت. مادر اسکار، جین وایلد، شاعر و مترجمی سرشار از شور ملی بود که با نام مستعار اسپرانزا در دهه‌ی ۱۸۴۰، از آرمان‌های استقلال‌طلبانه‌ی ایرلند علیه انگلستان حمایت می‌کرد؛ هرچند امروزه اغلب به‌واسطه‌ی ترجمه‌ی آثار الکساندر دوما و آلفونس دولامارتین شناخته می‌شود.

نظرات کاربران

eskandari
۱۴۰۳/۰۳/۰۸

کتاب خوب و کوتاهی هست

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۳۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

حجم

۳۳۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان