دانلود و خرید کتاب آرزوهای بزرگ چارلز دیکنز ترجمه زهره میرزازاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آرزوهای بزرگ اثر چارلز دیکنز

کتاب آرزوهای بزرگ

معرفی کتاب آرزوهای بزرگ

کتاب آرزوهای بزرگ مشهورترین داستان چارلز دیکنز است که زهره میرزا زاده آن را برای مخاطبان نوجوان ترجمه کرده است. این داستان مسیر زندگی یک مرد را تعریف می‌کند و نویسنده به خوبی تخصصش را در به تصویر کشیدن زندگی تهی دستان نشان داده است. 

دیوید لین با اقتباس از کتاب آرزوهای بزرگ و بعدتر، کتاب اولیور تویست، توانست دو فیلم فراموش نشدنی به تاریخ سینما هدیه کند.

درباره کتاب آرزوهای بزرگ

آرزوهای بزرگ داستان زندگی مردی به نام پیپ، از هفت سالگی تا سی و چند سالگی است. پیپ با داستان‌هایی که برای ما تعریف می‌کند، از مسیری می‌گوید که طب کرده است و شخصیت فعلی او را شکل داده است. او در طول این مسیر با دوستان و آدم‌های زیادی آشنا می‌شود که در تصمیمات و اهدافی که در زندگی پیش می‌گیرد، نقش مهمی ایفا می‌کنند. این داستان جذاب می‌تواند توجه همه را به خود جلب کند، چرا که هر فردی ممکن است زندگی مشابه زندگی پیپ داشته باشد و با مشکلاتی روبه‌رو شود که او پشت سر گذاشته است. 

دیکنز در این رمان نشان می‌دهد که مالکیت و ثروت نمی‌توانند درون شخصیت‌ها را تغییر دهند و هم چنین پیدا کردن خود واقعی، نیاز به پیمودن مسیری طولانی دارد. مسیری که در نهایت انسان را به آگاهی می‌رساند. 

کتاب آرزوهای بزرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر از طرفداران آثار ادبی بزرگ دنیا هستید، خواندن کتاب آرزوهای بزرگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره چارلز دیکنز

چارلز جان هوفام دیکنز ۷ فوریه ۱۸۱۲ متولد شد. از کودکی مجبور بود تا در کارخانه کار کند. پدرش که قادر نبود بدهی‌هایش را پرداخت کند زندانی شده بود. وقتی دوران حبس پدر تمام شد، دیکنز به تحصیلاتش ادامه داد. سپس کارمند دفتر یک وکیل و بعد گزارشگر روزنامه شد. کتاب‌های مشهور او نیکلاس نیکلبی، سرود کریسمس، دیوید کاپرفیلد، آرزوهای بزرگ، الیور تویست و داستان دو شهر است. از کتاب‌های او تا به حال اقتباس‌های سینمایی و تئاتری بسیاری صورت گرفته است.

جیمز جویس نویسنده مشهور معاصر، چارلز دیکنز را بعد از شکسپیر تاثیرگذارترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان می‌داند. دیکنز در ۹ ژوئن۱۸۷۰ به طور ناگهانی و بر اثر سکته قلبی از دنیا رفت. مزار او اکنون در کلیسای وست‌مینیستر در بخش ویژه نویسندگان معروف به کنج شاعران در لندن جای دارد. در سال ۱۹۲۵، خانه‌ای که دیکنز برای مدتی در آن زندگی می‌کرد، حالا تبدیل به موزه‌ای درباره زندگی او شده است.

بخشی از کتاب آرزوهای بزرگ

در حالی ‌کــه ‌در ‌تاریکــی ‌از ‌پله‌هــا ‌بــالا ‌می‌رفتــم، ‌بــه‌ حرف‌هــای‌ او ‌و ‌کلماتـی‌ کـه‌ بـا ‌و حشـت ‌زیـاد ‌در‌ ذهنـم‌ جـای‌ گرفتـه‌ بـود،‌ فکـر‌ می‌کـردم.‌ چـون‌ تقریبـا‌ زیـاد‌ سـؤال‌ کـرده‌ بـودم ‌و ‌دسـت ‌بـه ‌دزدی‌ هــم‌ زده‌ بــودم، ‌از ‌پله‌هــا ‌کــه‌ بــالا ‌می‌رفتــم، ‌احســاس ‌می‌کــردم‌ دارم‌ بـه ‌زنـدان ‌مـی‌روم.

شبی ‌ترسناک ‌همراه ‌با‌ کابوس‌های‌ وحشتناکی‌ را‌ گذراندم.‌ همیــن ‌کــه ‌هــوا ‌روشــن ‌شــد،‌ بــه‌ جایــی‌ کــه ‌خواهــرم‌ غذاهــا ‌را‌ بـرای ‌مراسـم ‌کریسـمس ‌گذاشـته‌ بـود،‌ رفتـم.‌ مقـداری‌ نـان ‌و ‌پنیـر،‌ کمـی‌ گوشـته ‌چـرخ ‌کـرده،‌ کمـی‌ لیمونـاد ‌کـه ‌بـا ‌مقـداری‌ آب‌ رقیقـش‌ کــردم، ‌یــک ‌تکــه ‌اســتخوان‌ کــه ‌اندکــی ‌گوشــت‌ بــه ‌اون‌ چســبیده‌ بـود،‌ یـک‌ تکـه‌ گوشـت ‌مرغابـی ‌کـه ‌فکـر ‌کـردم‌ بـه ‌ایـن‌ زودی‌هـا،‌ قصــد‌ خوردنــش‌ را ‌ندارنــد ‌و ‌تــا ‌مدتــی ‌بــه ‌نبودنــش‌ پــی ‌نمی‌برنــد ‌را‌ دزدیــدم. ‌یکــی ‌از‌ ســوهان‌های‌ جــو‌ را‌هــم ‌از ‌کارگاهــش ‌برداشــتم ‌و‌ بــه‌ ســرعت ‌بــه‌ طــرف‌ باتــلاق‌ مه‌آلــود ‌دویــدم.

معرفی نویسنده
عکس چارلز دیکنز
چارلز دیکنز
انگلیسی | تولد ۱۸۱۲ - درگذشت ۱۸۷۰

چارلز جان هوفام دیکنز برجسته‌ترین رمان‌نویس انگلیسی عصر ویکتوریا و یک فعال اجتماعی توانمند بود. به عقیده جیمز جویس، نویسنده بزرگ معاصر، از شکسپیر به این سو، دیکنز تأثیرگذارترین نویسنده در زبان انگلیسی بوده‌است.

نظرات کاربران

دنیا
۱۴۰۰/۰۷/۱۶

خیلی کتاب خوبی است من واقعا از کتب چارلز دیکنز لذت می برم . و البته من به همه ی نوجوانان این کتاب رو توصیه میکنم .💛💛

shana
۱۴۰۰/۰۳/۲۷

روایت جذاب خواسته های یک پسر بچه فقیر و شیوه داستان گویی دیکنز برای من جذاب بود

آنیلا
۱۴۰۲/۰۳/۰۱

کتاب خوبی بود روایت جذابی داشت و توصیفات کتاب جوری بود که زمین کنده میشدی و وارد دنیای کتاب میشدی اگر به سبک نوشته‌های دیکنز علاقه دارید این کتاب حتما حتما باید در ایست کتابهاتون باشه

Ramin Mojab
۱۴۰۲/۰۱/۰۱

ترجمه خوبی نبود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۴۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

حجم

۶۴۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
۱۶,۰۰۰
۵۰%
تومان