دانلود رایگان کتاب مراقبت‌های سلامتی ایمن‌تر استراتژی‌های جهان واقعی چارلز وینسنت ترجمه طاهره نجفی قزلجه
کتاب مراقبت‌های سلامتی ایمن‌تر استراتژی‌های جهان واقعی اثر چارلز وینسنت

کتاب مراقبت‌های سلامتی ایمن‌تر استراتژی‌های جهان واقعی

معرفی کتاب مراقبت‌های سلامتی ایمن‌تر استراتژی‌های جهان واقعی

کتاب مراقبت‌های سلامتی ایمن‌تر استراتژی‌های جهان واقعی اثری مشترک از چارلز وینست و رنه آمالبرتی است که با ترجمه طاهره نجفی قزلجه دکترای تخصصی پرستاری، دانشیار، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ایران و سحر کیوانلو شهرستانکی دانشجوی دکتری پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ایران به چاپ رسیده است.

این کتاب به بررسی اجمالی پیشرفت ایمنی بیمار می‌پردازد و چالش‌های عمده آینده را در این زمینه مرور می‌کند. واقعیت‌های روزمره مراقبت‌های سلامتی را تشریح می‌کند. رویکردهای ایمنی در دنیای امروز را بررسی می‌کند، ایمنی از منظر بیمار را تعریف می‌کند، پیامدهای تحلیل حوادث را بررسی می‌کند، استراتژی‌های ایمنی را برمی‌شمارد و تاریخچه آن را در بیمارستان‌ها بررسی می‌کند، لزوم استراتژی‌های ایمنی برای مراقبت در منزل را در مراقبت‌های اولیه و ثانویه تشریح می‌کند. چالش‌های جدید در ایمنی بیمار را مطرح و بررسی می‌کند. خلاصه‌ای از استراتژی‌های ایمنی و مداخلات را بیان می‌کند و مدیریت خطر در دنیای واقعی را تشریح می‌کند.

 خواندن کتاب مراقبت‌های سلامتی ایمن‌تر استراتژی‌های جهان واقعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 دانشجویان علوم پزشکی و پرستاری مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب مراقبت‌های سلامتی ایمن‌تر استراتژی‌های جهان واقعی

پیروی از قوانین: قابلیت اطمینان رفتار انسان

ارائه خدمات ایمن و با کیفیت بالا، از برهم‌کنش بین انضباط، رفتار منظم و سازگاری و انعطاف پذیری لازم ایجاد می‌شود. قوانین و رویه‌ها هرگز یک راه‌حل کامل برای ایمنی نیستند و گاهی لازم است که در راستای ایمنی، از رویه‌های استاندارد فاصله گرفت. با این حال، پروتکل‌های مربوط به کارهای روزمره، استاندارد هستند و به طور ویژه مشخص شده‌اند زیرا این وظایف برای مراقبت ایمن و با کیفیت بالا ضروری هستند.

این نوع پروتکل‌ها مانند قوانین ایمنی سایر صنایع هستند که به عنوان روش‌های رفتار هنگام انجام کارهای مهم ایمنی تعریف شده است (1998 Hale and Swuste). بعضی از این نمونه‌ها در مراقبت‌های سلامتی عبارتند از: چک کردن تجهیزات، شستن دست‌ها، عدم تجویز داروهای خطرناک در صورت مجاز نبودن، پیروی از مراحل استاندارد در هنگام تزریق داروهای درون وریدی و بررسی هویت بیمار. این قوانین و رویه¬های استاندارد، پایه و اساس یک سازمان ایمن است، امّا شواهد عینی وجود دارد که مسئولان چنین قوانینی را بطور معمول نادیده می‌گیرند:

شستن دست‌ها: تماس دست، یک منبع اصلی آلودگی است و بهداشت دست یک سلاح مهم برای مقابله با عفونت است (Burke 2003). مطالعات نشان داده‌اند که متوسط رعایت بهداشت دست قبل از آغاز فعالیت‌های مهم از 16 تا 81% متغیر بوده است (Pittet et al. 2004).

تجویز داروی درون وریدی: مطالعات نشان داده‌اند که بیش از نیمی از این تجویزها چه در زمان تهیه دارو یا تجویز آن دارای خطا است. خطاهای معمول شامل انتخاب دوز اشتباه یا انتخاب حلال اشتباه می‌باشد (Taxis and Barber 2003).

پیشگیری از عفونت و آمبولی: تنها 55% از بیمارانی که تحت جراحی قرار می‌گیرند، اقدامات پیشگیری کننده ضدمیکروبی را دریافت می‌کنند (Bratzler et al. 2005) و تنها 58% از افرادی که در معرض خطر ترومبوآمبولی وریدی هستند، درمان پیشگیرانه توصیه شده را دریافت می‌کنند (Cohen et al. 2008).

نظرات کاربران

کاربر 6797830
۱۴۰۲/۱۱/۱۰

عالی بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۹ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۹ صفحه

قیمت:
رایگان