دانلود و خرید کتاب پول چگونه کار می کند بورلی هارزوگ ترجمه حورا شایسته‌کیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پول چگونه کار می کند اثر بورلی هارزوگ

کتاب پول چگونه کار می کند

معرفی کتاب پول چگونه کار می کند

کتاب پول چگونه کار می کند، یک راهنمای جامع تصویری درباره پول است. این کتاب که اثری از بورلی بلر هارزوگ با ترجمه حورا شایسته‌کیا و یاسمین صدری است، هرآنچه را که لازم است درباره پول بدانید به شما می‌گوید. از سودآوری در سازمان‌ها و نحوه ادراه یک مملکت به وسیله پول گرفته تا درآمد شخصی و ... 

درباره کتاب پول چگونه کار می کند

کتاب پول چگونه کار می کند ساده‌ترین راهنما درباره پول است که به شکل بصری نوشته شده است. همه ما با این گزاره آشنا هستیم که جهان را پول مدیریت می‌کند. اما آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید: پول از کجا می‌آید؟ تفاوت بین ثروت و درآمد چیست؟ دولت‌ها چگونه پول نقد را کنترل می‌کنند؟ چطور بدهی یک چیز خوب تلقی می‌شود؟ این کتاب با تصاویر واضح و متون غیرتخصصی و ساده، هرآنچه که می‌خواهید در مورد نظام‌های مالی مدرن بدانید را برای شما توضیح می‌دهد.

ما می‌دانیم که پول میلیاردها دلار از معاملات انجام شده در سراسر جهان را تسهیل می‌کند و همه فعالیت‌های مالی ما را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد؛ به‌گونه‌ای که تصور جهانی عاری از پول برای خیلی از ما امکان‌پذیر نیست. اما چیزی که شاید از آن آگاه نباشیم، تئوری‌های اقتصادی، نحوه جمع‌آوری و کنترل پول دولت‌ها، آنچه در بورس سهام اتفاق می‌افتد، چگونه تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که سهام به کدام سمت حرکت می‌کند و بسیاری موارد دیگر است. 

در دوران گذشته از پول برای مبادله کالا و خدمات استفاده می‌شد، اما امروز ما به ابزارهای مالی پیچیده‌ای برای مدیریت مزایای بازنشستگی، بیمه زندگی، وام و غیره وابسته‌ایم. کتاب پول چگونه کار می‌کند توضیح می‌دهد که چگونه این کارها انجام می‌شود و همچنین نحوه جلوگیری از کلاهبرداری آنلاین و اینکه کجا باید سرمایه‌گذاری کرد را بررسی می‌کند. با ارائه اطلاعاتی در مورد آخرین اشکال پول و ارزهایی مانند بیت‌کوین، این کتاب جامع سواد مالی شما را افزایش می‌دهد.

دنیا روی پول می‌چرخد. روزانه میلیاردها تراکنش انجام می‌شود و پول، با دادن قابلیت اندازه‌گیری ارزش به کالاها و خدمات، انجام این تراکنش‌ها را بسیار آسان کرده است. بدون وجود پول، صنعت و تجارت که پایه‌های اقتصاد مدرن هستند، از کار می‌افتند و جریان سرمایه در دنیا متوقف می‌شود. در حقیقت پول سال‌هاست که در زندگی ما این نقش حیاتی را ایفا می‌کند. پیش از اختراع پول، افراد با مبادله کالا‌به‌کالا معاملات خود را انجام می‌دادند؛ یعنی تولیدات خود را با کالاهای مورد نیازشان عوض می‌کردند. با مبادله کالا‌به‌کالا می‌توان معاملات ساده را انجام داد، اما فقط در صورتی‌ امکان‌پذیر است که هر دو کالا ارزش یکسانی داشته و همزمان در دسترس باشند، ولی پول ارزشی ثابت و مشخص دارد که تقریباً در همه جهان آن را پذیرفته‌اند. پول ماهیت ساده‌ای دارد، اما طی هزاران سال، تغییرات زیادی در آن به وجود آمده و شکلی پیچیده به خود گرفته است.

در این کتاب می‌خوانیم که پایه و اساس پول چیست و از کجا آمده است. درباره سودآوری و مؤسسات مالی یاد می‌گیریم. با امور مالی دولت و پول عمومی آشنا می‌شویم و درمی‌یابیم که چگونه امور مالی شخصی خود را هماهنگ کنیم. علاوه بر این در انتهای کتاب فصلی وجود دارد که درباره پول در آمریکا نوشته شده است. 

کتاب پول چگونه کار می کند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

پول چگونه کار می‌کند کتابی برای تمام علاقه‌مندان به اقتصاد است. از طرف دیگر به دلیل شفافیت و غیر تخصصی بودن متن، این اثر برای هرکسی که دوست دارد با پول و کارکرد آن آشنا شود، مفید است. 

بخشی از کتاب پول چگونه کار می کند

جورج زیمل، جامعه شناس آلمانی، کتاب فلسفه پول را در سال ۱۹۰۰ منتشر کرد.

او در این کتاب معنای ارزش را در مفهوم پول بررسی کرده است. زیمل متوجه شد که جوامع پیشامدرن، محصولات دستسازی را تولید میکردند که ارزشگذاری آنها کار بسیار دشواری بود؛ زیرا ارزش این اشیا را عواملی غیر قابل اندازه گیری (شرافت، زمانی که صرف آن شده، کاری که روی آن انجام شده) مشخص میکرد.

اما با پیدایش پول ارزشی ثابت برای محصولات در نظر گرفته شد. به عقیده زیمل با مبادله پول، تعامل میان افراد شکلی منطقی به خود گرفت؛ چراکه معامالت پولی از روابط شخصی خارج هستند و افراد در آن انتخاب آزادتری دارند.

نظرات کاربران

سیداحمد
۱۴۰۰/۱۲/۲۵

سلام و احترام. چرا یک کتاب چاپ نشده در نوع pdf باید این مقدار گران باشه؟

کاربر ۳۸۴۰۲۵۷
۱۴۰۰/۰۹/۲۶

واقعا خیلی خوب بود خیلی چیزا یاد ادم میده ممنون از زحمتتون ♥️♥️

Amin Zamani
۱۴۰۱/۰۱/۰۸

من خریدار کتاب نیستم و درباره محتوا نظر نمیدم. فقط یک انتقاد از ناشر دارم که چرا با فرمت pdf توی طاقچه قراردادن؟ خیلی خیلی خیلی بهتر میشد اگر با فرمت epub منتشر میکردن. واقعا حیفه این کتاب با فرمت

- بیشتر
مطالعه‌گران
۱۴۰۰/۱۱/۱۵

واقعاً عالی بود. هم جامع و هم دلچسپ با مثال‌های ساده و‌ روان.

Nastaran
۱۴۰۱/۰۴/۲۰

کد تخفیف ۸۰ درصدNSKGKYBSBT7

Amir
۱۴۰۱/۰۴/۲۰

من این کتابو خریدم مرسی مرسی،لازم نیست زیاد تشویقم کنین،گفتم مرسی،آقا با شمام بشین برادر من،بسه دیگه چقد تشویق می‌کنین،بذارین نظرمو بگم.دِهَع... و اما نظر بنده بنظرم وقتی ی ناشر ۹۰درصد تخفیف میذاره یعنی داره التماس میکنه بخری.این کتاب درمورد پوله.مهمترین چیز در

- بیشتر
کاربر ۲۰۳۸۲۴۰
۱۴۰۱/۰۴/۲۰

مطالعه این کتاب به کسانی که تازه میخوان با اصطلاحات مالی آشنا بشوند بسیار توصیه میشود، ضمن این که جلوه های بصری و صفحه آرایی فوق‌العاده کتاب به عمق یادگیری و جذابیت کتاب افزوده است

مصطفي
۱۴۰۲/۱۱/۲۷

کتاب فوق‌العاده خوبی هستش برای فهمیدن اینکه پول واقعا چیه؟ چه جوری به وجود اومده ؟ اصلا اقتصاد چیه و به چه علت به وجود اومده؟ در کل به تمام افرادی که می خوان یه دید کلی درباره اتفاقاتی که

- بیشتر
DELL
۱۴۰۲/۰۶/۱۷

کتاب فوق العاده قوی با توضیحات روان و ساده که هر خواننده ای مجذوب آن خواهد شد

روزبه
۱۴۰۱/۰۵/۱۳

چیز به درد بخوری توش نیست. سیستم پول و گردش پول و... توضیح میده، توصیه نمیکنم اصلا

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۹٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۸ صفحه

حجم

۵۹٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۸ صفحه

قیمت:
۹۸,۰۰۰
۴۹,۰۰۰
۵۰%
تومان