دانلود و خرید کتاب مجموعه قوانین و مقررات امنیت فناوری اطلاعات علیرضا صالحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مجموعه قوانین و مقررات امنیت فناوری اطلاعات اثر علیرضا صالحی

کتاب مجموعه قوانین و مقررات امنیت فناوری اطلاعات

انتشارات:نشر سایبان
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مجموعه قوانین و مقررات امنیت فناوری اطلاعات

کتاب مجموعه قوانین و مقررات امنیت فناوری اطلاعات اثری از هلدینگ رسانه‌ای دیده بان است. این کتاب مجموعه قوانینی را شرح می‌دهد که به مدیران کسب و کارها و صنایع و همچنین فعلان در حوزه‌های مختلف فناوری ارتباطات و اطلاعات کمک می‌کند تا در حفظ امنیت خود کوشا باشند. 

انتشارات سایبان زیرمجموعه هلدینگ رسانه‌ای دیده‌بان است که از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود در در زمینه چاپ و نشر کتاب‌های حوزه مدیریت و کسب‌وکار، کسب‌وکار دیجیتال، برندینگ، فناوری‌های دیجیتال و حوزه‌های مشابه آغاز نموده است.

هلدینگ رسانه‌ای دیده‌بان نخستین هلدینگ رسانه‌ای بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات در ایران است.

درباره کتاب مجموعه قوانین و مقررات امنیت فناوری اطلاعات

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تمام اطلاعات را می‌توان از طریق فضای مجازی منتقل کرد. به چنین فضایی، فضای تولید و تبادل اطلاعات می‌گویند که به نحوه‌های مختلف ممکن است مورد حمله و آسیب قرار گیرد. برای حفظ حریم خصوصی و همچنین حفظ امنیت اطلاعات لازم است تا هم با روش‌‎های مختلف مقابله با حملات آشنا باشیم و هم با قوانینی آشنا شویم که به ما در حفظ امنیت کمک می‌کنند. 

کتاب مجموعه قوانین و مقررات امنیت فناوری اطلاعات مجموعه کامل این قوانین را که حوزه‌های مختلفی همچون پدافندهای غیرعامل، حملات سایبری، بانکداری الکترونیکی، جرائم الکترونیکی و قانون حمایت حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان دربر می‌گیرند، به شما می‌گویند. 

کتاب مجموعه قوانین و مقررات امنیت فناوری اطلاعاتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب مجموعه قوانین و مقررات امنیت فناوری اطلاعات را به تمام فعالان در حوزه امنیت، فعالان حوزه‌های فناوری اطلاعات و کامپیوتر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مجموعه قوانین و مقررات امنیت فناوری اطلاعات

در عصر اطلاعات شاهد شکل گیری فضایی هستیم که در آن فعالیت‌های گوناگونی از قبیل اطلاع رسانی، داده ورزی، ارائه خدمات، مدیریت و کنترل و ارتباطات، از طریق ساز و کارهای الکترونیکی و مجازی انجام می‎‌پذیرد. این فضا که از آن با نام فضای تولید و تبادل اطلاعات یاد می‌شود، در معرض چالش‌ها، آسیب‌ها و تهدیدهای گوناگونی نظیر ارتکاب جرائم سازمان یافته، تخریب بانک‌های اطلاعاتی، حملات مختل کننده خدمات، جاسوسی، خرابکاری، نقض حریم خصوصی و نقض حقوق مالکیت معنوی قرار دارد به طوری که نپرداختن یا رویکرد نادرست به امنیت این فضا، مانعی بزرگ پیش روی گسترش کاربرد فناوری ارتباطات و اطلاعات و ورود به جامعه اطلاعاتی خواهد بود.

با توجه به نوپایی مفهوم امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات و امکانپذیر بودن دستیابی به دانش و فناوری‌های مرتبط و ضرورت بومی سازی این حوزه با عنایت به میزان تأثیر آن بر امنیت ملی کشور، پرداختن به امنیت فضای تولید و تبادل اطالعات به عنوان یک ضرورت و اولویت کشور تلقی می‌شود. به منظور تعیین نقش حاکمیت، جهت دهی فعالیت‌های اجرایی و هماهنگی، نظارت و هدایت بخش‌های درگیر موضوع، ایجاد نظامی منسجم در سطح ملی مورد نیاز است.

در شکل گیری این نظام، باید به ویژگی‌های خاص امنیت در این فضا و اصول اولیه حاکم بر آن توجه داشت. پاره‌ای از این ویژگی‌ها چنین است:

 امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات مفهومی کلان و میان رشته‌ای است که بر مفاهیم و نظریات گوناگونی در حوزه‌های مختلف دانش مبتنی است.

امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات امری نسبی است که به تلقی از مفهوم امنیت، کارایی و هزینه وابسته است.

مجموعه آداب و سنن، اخلاقیات، قوانین و سایر مقولات اجتماعی در امنیت فضای تولید و تبادل اطالعات تأثیرگذار است.

دولت در موضوع امنیت فضای تولید و تبادل اطالعات کشور، متولی اصلی است.

دولت نباید در موضوع امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات به مرزهای جغرافیایی محدود شود و از حوزه‌های داخلی، منطقه‌ای و جهانی تأثیر پذیرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۷ صفحه

حجم

۱۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۷ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان