دانلود و خرید کتاب کودکانه های فروغ فرخزاد علی رزاقی شانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کودکانه های فروغ فرخزاد اثر علی رزاقی شانی

کتاب کودکانه های فروغ فرخزاد

انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۸از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کودکانه های فروغ فرخزاد

کتاب کودکانه های فروغ فرخزاد اثری از علی رزاقی شانی است. او در این کتاب به بررسی عناصر کودکانه در اشعار فروغ فرخزاد می‌پردازد و آثار او را در سه سطح فکری، زبانی و ادبی بررسی می‌کند. 

درباره کتاب کودکانه های فروغ فرخزاد

فروغ ‌زمان فرخزاد شاعر نامدار معاصر ایران، ۸ دی ماه ۱۳۱۳ در خانواده نظامی متولد شد. فرزند چهارم خانواده بود و در سن شانزده سالگی عاشق یکی از بستگانشان به نام پرویز شاپور شد و با او ازدواج کرد. همسرش از او پانزده سال بزرگ‌تر بود و خانواده‌هایشان هم با این ازدواج مختلف بودند. هرچند این ازدواج بعد از مدتی به جدایی کشید اما فرزندی به نام کامیار به آن‌ها هدیه داد.

فروغ در ۱۷ سالگی اولین مجموعه شعرش را به نام اسیر منتشر شد. در سال ۱۳۴۳ با ابراهیم گلستان آشنا شد و چند پروژه سینمایی او فعالیت کرد. به ایتالیا، آلمان و فرانسه سفر کرد و زبان‌های آلمانی و ایتالیایی را هم یاد گرفت. دوباره به شعر روی آورد و کتاب بعدی‌اش به نام تولدی دیگر منتشر شد. بعد از آن هم ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد منتشر شد و هر دو کتاب موفقیت را برای او به ارمغان آورد. 

اشعار او به زبان‌های انگلیسی، ترکی، عربی، چینی، فرانسوی، اسپانیایی، ژاپنی، آلمانی و عبری ترجمه شده‌اند. او در روز ۲۴ بهمن ۱۳۴۵، هنگام رانندگی با جیپ ابراهیم گلستان، با ماشینی که سرویس مدرسه بود تصادف کرد و جان باخت.

علی رزاقی شانی در این کتاب، به بررسی اشعار فروغ پرداخته است و عناصر و المان‌های کودکانه را در آن‌ها بررسی کرده است. این بررسی در سه سطح فکری، زبانی و ادبی صورت گرفته است.

کتاب کودکانه های فروغ فرخزاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب کودکانه های فروغ فرخزاد اثری عالی برای تمام علاقه‌مندان به مطالعه کتاب‌های پژوهش ادبی و همچنین دوست‌داران شعر فروغ فرخزاد است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۱۷,۳۰۰
تومان