دانلود و خرید کتاب سیر و سلوک خواجه‌نصیرالدین طوسی ترجمه سیدجلال حسینی بدخشانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب سیر و سلوک

کتاب سیر و سلوک نوشته خواجه نصیر ‌الدین طوسی است. کتاب سیر و سلوک را انتشارات میراث مکتوب به همت سید جلال حسینی بدخشانی منتشر کرده است. 

مؤسسه پژوهشی میراث مكتوب در سال ۱۳۷۲ به قصد حمایت از كوشش‌های محققان و مصححان و احیا و انتشار مهمترین آثار مكتوب فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی با نام «دفتر نشر میراث مكتوب» و با كمك وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأسیس شد. پس از یک دهه فعالیت، مؤسسه نخست به «مركز نشر میراث مكتوب» و سپس در سال ۱۳۸۴ با دریافت مجوز چهار گروه پژوهشی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به «مؤسسه پژوهشی میراث مكتوب» تغییر نام داد و علاوه بر كار نشر به كار پژوهشی نیز رو آورد.

فعالیت‌های موسسه میراث مکتوب بر تصحیح نسخه‌های خطی فارسی و عربی و تحقیق در متون، پژوهش‌های متن شناسی، نسخه‌شناسی و فهرست‌نویسی، میراث‌های مشترک ایران و حوزه ایران فرهنگی، و تاریخ علم متمركز است.

میراث مكتوب آثار خود را در چند عنوان اصلی و بر اساس موضوع منتشر می‌كند. در حوزه متون كهن، منشورات مؤسسه به ۱۶ موضوع اصلی تقسیم می‌شود، از جمله زبان و ادبیات فارسی، علوم و معارف اسلامی، علوم و فنون، تاریخ و جغرافیا، متن‌شناسی، فهرست نسخه‌های خطی، نسخه‌برگردان، رسائل، ارج نامه‌ها، همایش ها و نكوداشت ها و ....

بخش اصلی این آثار به متون فارسی اختصاص دارد. بسیاری از این متون كه در سلسله‌ای غیر از زبان و ادبیات فارسی نیز منتشر شده اند، به عنوان یک متن كهن فارسی نیز دارای اهمیت بسیارند.

جدای از این آثار، میراث مكتوب مجموعه‌ای با عنوان «كارنامۀ دانشوران اسلام و ایران» به چاپ می‌رساند. در این مجموعه متون كهن به قصد استفادۀ جوانان یا كسانی كه دانش استفاده از اصل متون كهن را ندارند، تلخیص، ساده‌نویسی و بازنویسی می‌شود.

میراث مكتوب همچنین سه نشریه منتشر می‌كند:

«آینه میراث» كه دوفصلنامه است و هر شش ماه یک‌بار منتشر می‌شود و «ویژه کتابشناسی، نقد کتاب و اطلاع رسانی در حوزۀ متون» است. «گزارش میراث» كه فصلنامه است و به پژوهش‌های «حوزۀ نقد و تصحیح متون نسخه شناسی و ایران شناسی» اختصاص دارد و میراث علمی ایران و اسلام که دوفصلنامه است و به «تاریخ علوم و فناوری دورۀ اسلامی» اختصاص دارد

افزون بر این، موسسه میراث مكتوب تا کنون نشست‌های نقد و بررسی متعددی دربارۀ مباحث متن پژوهی و متون كهنِ منتشر شده در مؤسسه با حضور استادان و صاحب نظران برگزار كرده است. همچنین همایش‌هایی را در حوزه ‌های مختلف ادبی و فرهنگی و پژوهشی برگزار یا در برگزاری آنها مشارکت كرده است.

درباره کتاب سیر و سلوک

خواجه نصیرالدین طوسی (۵۹۷- ۶۷۲ ق.) یکی از بزرگترین دانشمندان جهان اسلام است که آثار و نگاشته‌های او در شکل گیری و تطور دانش و اندیشۀ اسلامی و به ویژه شیعی انکارناپذیر است. یکی از این آثار که در واقع زندگی‌نامۀ خودنوشت او به شمار می رود سیر و سلوک نام دارد. این اثر به دلیل آگاهی‌های بی‌مانندی که دربارۀ زندگی، تحصیلات و تحولات فکری نگارنده ارائه می‌کند در میان مهم‌ترین آثار او جای دارد. صراحت بیان، سلامت اندیشه، بررسی ظریف موضوع و سبک نگارش، این اثر را در میان بهترین زندگی نامه‌های عقلانی در ادبیات اسلامی قرار داده است و افزون بر آن از نظر کلامی و فلسفی نیز بیانگر ابعاد روحانی، هستی شناسانه و نظام فکری منسجم و مدّون طوسی است.

خواندن کتاب سیر و سلوک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگی خواجه‌ نصیرالدین طوسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

ali
۱۴۰۱/۰۵/۲۵

اقعا اگه ادم اهل تفکر و عمل باشه،می تونه با این کتاب به جاهای خوبی برسه. اما بهترین کتابی که من خودم واقعا ازش نتیجه بردم، کتاب(المراقبات)است. ای کتاب هم از نظر علمی و هم از نظر عرفانی به مراقبه و روش

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۴ صفحه

حجم

۱۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۵۰۰
۷,۷۵۰
۵۰%
تومان