دانلود و خرید کتاب طراحی آموزشی؛ جلد اول پاتریشیا ال اسمیت ترجمه سونیا موسی رمضانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب طراحی آموزشی؛ جلد اول

کتاب طراحی آموزشی؛ جلد اول نوشته پاتریشیا ال اسمیت و تیل من جی راگان است. این به هر فردی که علاقه‌مند به تسهیل یادگیری است، کمک می‌کند. کتاب طراحی آموزشی؛ جلد اول را انتشارات آوای نور منتشر کرده است.

درباره کتاب طراحی آموزشی؛ جلد اول

کتاب حاضر ضمن مروری بر مبانی نظری طراحی آموزشی، مزایا و محدودیت‌های آن، ویژگی‌های طراحان مبتدی و خُبره و واژگان پُر کاربرد این حوزه به شرح مبانی فلسفی طراحی آموزشی پرداخته است. 

متن این کتاب در ۵ بخش اصلی سازماندهی شده است: اولین بخش؛ معرفی، مقدمه‌ای درخصوص طراحی آموزشی، مباحث فلسفی و چارچوب نظری آن فراهم می‌نماید. بخش دوم؛ تحلیل و ارزیابی که شامل فصل‌هایی درزمینه تحلیل شرایط (ارزیابی نیازها)، یادگیرندگان و وظایف یادگیری است. همچنین این بخش شامل فصلی در زمینه ارزیابی یادگیری است. بخش سوم؛ راهبردهای آموزشی است که عمدتا" با راهبردهای در سطح پایین جهت تسهیل یادگیری در ارتباط است. در این بخش فصل جداگانه‌ای برای راهبردهای هدایت کننده یادگیری در هشت طبقه عنوان می‌شود که عبارتند از: دانش بیانی، مفاهیم، اصول، رویه‌ها، حل مسئله در حوزه‌های خاص، راهبردهای شناختی، تغییر نگرش و انگیزه و مهارت‌های روانی – حرکتی. رویکردی جهت طراحی راهبردهای آموزشی که به طور تنگاتنگ با نظریه یادگیری شناختی و پژوهش‌های انجام شده در این زمینه مرتبط است نیز عنوان می‌شود که در آن نیازمندی‌های خاص شناختی، وظایف یادگیری در کنار محتوا و ویژگی‌های یادگیرنده جهت تحت تاثیر قرار دادن تصمیم گیری‌های آموزشی مطرح می‌شوند. فصل آخر این بخش به راهبردهایی در سطوح بالا و تلفیق یادگیری در واحدهای گسترده مطالعاتی اختصاص یافته است. بخش چهارم؛ اجرا، مدیریت و ارزشیابی. این بخش از فصلی در خصوص اجرای آموزش، مدیریت آموزش و ارزشیابی تکوینی و تراکمی آموزش تشکیل می‌شود. بخش پنجم شامل نتیجه گیری، پیشنهادات و یادآوری‌هایی چون پیگیری سریع و رویکردهای طراحی و اصول مقتضی تکنولوژی است. همچنین این بخش تلاشی است جهت استخراج مواردی از کل کتاب به شکل خلاصه و مشاهداتی درزمینه هدایت آتی علایق آنان در این حوزه.

خواندن کتاب طراحی آموزشی؛ جلد اول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یادگرفتن طراحی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب طراحی آموزشی؛ جلد اول

دورا برادی - معلّم پایه چهارم بعد از ساعت مدرسه، پشت میز کارش می‌نشیند و به نمراتی که دانش‌آموزان در آزمون چندبخشی کلاسی آن روز گرفته‌اند نگاه می‌کند و عملکرد دانش‌آموزان را در ذهنش مرور کرده و به یاد می‌آورد که چگونه به آنها آموزش داده است؛ سپس بر روی روش‌های جدید آموزش کودکان در هفته بعد و سال بعد کار می‌کند و برای دانش خود چیزی به نام طراحی آموزشی، در فکرش ترسیم می‌کند.

دیک مونتیویل با سه همکارش در کنفرانسی که در خطوط هوایی در حال برگزاری است، حضور دارد. آقای مونتیویل و تیم‌اش ماهیت دقیق یادگیری را برای کارمندان و خلبانان خطوط هوایی که نیازمند بهبود ایمنی پروازهای شرکت‌اند، ترسیم می‌نمایند. حیطه‌های مورد نیاز یادگیری، قبلاً ایجاد شده‌اند و اکنون تیم آقای مونتیویل، وظایف یادگیری را به اجزاء و پیش‌نیازهای آن خُرد می‌کنند. آقای مونتیویل و تیم همکارش از بعضی فنون طراحی آموزشی به منظور هدایت کارشان استفاده می‌کنند. 

فای هارتمن و ویلیام برک مسئولان ارزشیابی مجموعه‌ای از کتاب آموزشی جدید در شیمی اُرگانیک هستند که به وسیله ناشرین مک بردیک۵ چاپ شده است. مجموعه‌های فوق با هدف در اختیار گرفتن بازار فروش کتاب در حوزهٔ موضوعی خود در نظر گرفته شده‌اند و اصول طراحی آموزشی۶ در بخش‌های متعددی از پروژه بکار رفته است که شامل ارزشیابی کار آقایان هارتمن و برک است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۳۶ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۳۶ صفحه

قیمت:
۹۲,۰۰۰
تومان