دانلود و خرید کتاب مثل هنرمندها بدزدید آستین کلئون ترجمه مهسا ذوالریاستین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مثل هنرمندها بدزدید اثر آستین کلئون

کتاب مثل هنرمندها بدزدید

نویسنده:آستین کلئون
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۳۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مثل هنرمندها بدزدید

آستین کلئون در کتاب مثل هنرمندها بدزدید، ۱۰ نکته را دربارهٔ خلاقیت که هیچ‌کس به شما نگفته است، با شما درمیان می‌گذارد. این اثر را با ترجمه مهسا ذوالریاستین می‌خوانید. 

درباره کتاب مثل هنرمندها بدزدید

آستین کلئون در کتاب مثل هنرمندها بدزدید، در واقع با خود گذشته‌اش صحبت می‌کند. این کتاب مجموعه‌ای از توصیه‌هایی ساده اما حیاتی است. هر نویسنده‌ هنرمند و جوانی آرزو می‌کند وقتی داشت کار هنری‌اش را شروع می‌کرد کسی آن‌ها را به او گفته بود. اما این‌ توصیه‌ها و نکات، نه فقط برای هنرمندان، بلکه برای هرکسی که می‌خواهد خلاق باشد، مفید است. 

آستین کلئون در این کتاب‌اش رک و راست می‌گوید که هیچ چیز اوریجینال نیست؛ بنابراین کاری که شما باید بکنید این است که: تاثیرها را در آغوش بگیرید و از هر جایی که می‌توانید ایده جمع کنید، آن‌ها را با هم ترکیب و بازآرایی کنید تا راه خودتان را بیابید. در ضمن این کتاب راز دیگری را هم با شما درمیان می‌گذارد: چگونه علاقمندی‌های‌تان را تا هر کجا که شما را می‌برند، دنبال کنید. این کتاب ریزه‌کاری‌های مهم دیگری را که تاثیر عمیقی در پیشرفت حرفه‌ای شما خواهند داشت در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید از تجربه دیگران در مسیر خود پیشرفت کنید، این کتاب را بخوانید.  

کتاب مثل هنرمندها بدزدید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب مثل هنرمندها بدزدید، برای تمام آن‌هایی است که دوست دارند هنرمندانه و خلاقانه کار، فعالیت و زندگی کنند. 

بخشی از کتاب مثل هنرمندها بدزدید

ورودی که زباله باشد، خروجی هم زباله است

هنرمند، گردآورنده است. انبارکننده نیست. دقت کنید، تفاوتی وجود دارد: انبارنده‌ها کورکورانه چیز جمع می‌کنند، اما هنرمند انتخاب می‌کند. هنرمند تنها چیزهایی را که واقعا عاشق‌شان است جمع می‌کند.

یک نظریهٔ اقتصادی هست که می‌گوید اگر درآمد پنج نفر از نزدیکترین دوستان‌تان را بگیرید و میانگین‌اش را حساب کنید، عدد به دست‌آمده بسیار به عدد درآمد خود شما نزدیک خواهد بود.

من فکر می‌کنم همین قضیه در مورد درآمد فکری‌مان هم صادق است. شما صرفا به همان خوبی چیزهایی هستید که گرد خودتان آورده‌اید. مادرم به من می‌گفت «زباله که وارد شود، زباله هم خارج می‌شود». آن وقت‌ها دیوانه‌ام می‌کرد اما الان می‌فهمم منظورش چه بود.

کار شما این است که ایده‌های خوب جمع کنید. هر چه ایده‌های خوب بیشتری جمع کنید، بیشتر می‌توانید انتخاب کنید که از چه چیزی تاثیر بگیرید.

«از هر جایی که الهام‌بخش است یا تخیل‌تان را تقویت می‌کند بدزدید. فیلم‌های قدیمی، فیلم‌های جدید، موزیک‌ها، عکس‌ها، کتاب‌ها، نقاشی‌ها، شعرها، خیال‌ها، گفتگوهای تصادفی، بناها، پل‌ها، تابلوهای خیابان، درختان، ابرها، سایه‌روشن‌ها، همه را ببلعید. فقط چیزهایی را برای دزدیدن برگزینید که مستقیم با روح‌تان حرف می‌زنند. اگر چنین کنید کارتان (و دزدی‌تان) اصیل خواهد بود.»

***

به خودتان درس بدهید

مدرسه یک چیز است، درس گرفتن یک چیز دیگر. این دو تا همیشه همپوشانی ندارند. چه در مدرسه باشید چه نه، همیشه وظیفه دارید درس‌هایی بیاموزید.

باید دربارهٔ جهانی که در آن زندگی می‌کنید کنجکاو باشید. چیزها را بگردید. هر مرجعی را دنبال کنید. از هر کس دیگری ژرف‌تر بروید – این طوری است که پیش خواهید رفت.

همه چیز را گوگل کنید. منظورم همه چیز است. رویاهای‌تان را گوگل کنید، مشکل‌های‌تان را گوگل کنید. قبل از گوگل کردن هیچ سوالی نپرسید. یا پاسخ را می‌یابید یا به سوال بهتری می‌رسید.

همواره در حال خواندن باشید. به کتابخانه بروید. احاطه شدن با کتاب‌ها جادوی خاصی دارد. خودتان را در قفسه‌های کتاب گم کنید. کتابشناسی‌ها را بخوانید. این کتابی نیست که با آن آغاز می‌کنید، کتابی است که شما را به آن کتاب راهنمون می‌شود.

کتاب جمع کنید، هر چند که همان موقع تصمیم به خواندن‌اش نداشته باشید. جان واترز فیلمساز می‌گوید «هیچ چیز به اندازهٔ یک کتابخانهٔ نخوانده مهم نیست.»

نگران پژوهیدن نباشید. فقط بپژوهید.

«چه مدرسه بروم چه نه، همواره درس می‌خوانم.»

نظرات کاربران

یاسمین خمیسی
۱۴۰۱/۰۳/۰۳

در بی نهایت قرارش بدید

کاربر ۲۵۸۹۰۶۵
۱۴۰۰/۰۹/۱۳

در زندگی مرتب و منظم باشید تا بتوانیدر در کارتان سخت و اصیل باشید. ایده اش جذاب بود و من که خوشم اومد

atena
۱۴۰۰/۰۸/۱۳

این کتاب به من کمک کرد که بفهمم چی می خوام باید چی کار کنم و از کجا شروع کنم. اگر احساس می کنید به ایده نیاز دارید و باید خلاقیتتون رو پرورش بدید حتما این کتابو بخونید.

کاربر ۳۵۸۳۴۳۲
۱۴۰۰/۰۷/۰۲

کتاب عالیه توصیه میکنم نه فقط برای هنرمندها بلکه برای همه مفیده

🅜︎🅐︎🅗︎🅢︎🅐︎🅝︎
۱۴۰۱/۰۴/۰۵

عالییی بود مثل یه کتاب تجربه زندگی بود که ساده و راحت به صورت یه گفتمان دوستانه بهت میگفت،پر از نکات خوب بود و علاوه بر هنرمندها به صورت عموم ازش میتوان استفاده کرد.

niulion
۱۴۰۰/۱۲/۱۱

قبلاً نسخه انگلیسی این کتاب رو خونده بودم و الان خیلی خوشحال شدم که ترجمه فارسیش هم هست ممنون که در بی نهایت قرار دادین

مَهی
۱۴۰۱/۰۴/۳۰

فوق‌العاده‌ست! ساده و خودمونی اما کاربردی و مفید

بهار امید
۱۴۰۱/۰۳/۲۹

واقعا یک کتاب عالی و به هرکس که میخواد خلاقیتش رو در هر زمینه ای توسعه بده توصیه میشه خیلی راحت با متن کتاب ارتباط برقرار میشه

مهدی
۱۴۰۲/۰۳/۰۷

کتابی با متن وترجمه بسیار روان ،کم حجم و کاربردی و مفید برای همه

Hossein Alemansour
۱۴۰۱/۰۸/۲۱

ترجمه بهتری نسبت به کتاب های مشابه دارد.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۷)
ویلسون میزنر، نویسنده، می‌گوید «اگر از یک نویسنده کپی کنید می‌شود دزدی ادبی، اگر از خیلی‌ها کپی کنید می‌شود پژوهش»
E.hamid
جعل کنید تا وقتی که بسازید.
Amir
یکی از تئوری‌های من این است که افراد وقتی شما را نصیحت می‌کنند در واقع دارند با خودشان در گذشته حرف می‌زنند.
Anahid
شروع کنید به کپی کردن شروع‌کنید به‌کپی‌کردن هرآنچه‌که دوست دارید. کپی‌کنید، کپی‌کنید، کپی کنید. درپایان‌کپی،‌ شماخود را می‌یابید». یوجی یاماموتو
هدی✌
یک بار از گری پنتر، کاریکاتوریست، شنیدم که «اگر تحت تاثیر یک نفر باشید همه می‌گویند شما فلانی بعدی هستید. اما اگر از روی دست صد نفر نگاه کنید همه می‌گویند شما خیلی اوریجینال هستید.»
هدی✌
ویلسون میزنر، نویسنده، می‌گوید «اگر از یک نویسنده کپی کنید می‌شود دزدی ادبی، اگر از خیلی‌ها کپی کنید می‌شود پژوهش».
هدی✌
شما باید طبق شغلی که می‌خواهید لباس بپوشید، نه شغلی که دارید. و باید شروع به انجام کاری کنید که دوست دارید در حال انجام‌اش باشید.
هدی✌
هر چیزی که لازم است گفته شود تا حالا گفته شده. ولی از آن جا که هیچ کس گوش نکرده لازم است که همه چیز دوباره گفته شود
paariiaa
فقط سبک را ندزدید، اندیشهٔ پشت سبک را بدزدید.
هدی✌
«زباله که وارد شود، زباله خارج میشود»
E.hamid

حجم

۸۶۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

حجم

۸۶۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
۱۹,۰۰۰
۵۰%
تومان