دانلود و خرید کتاب گنجینه؛ کتاب ششم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب گنجینه؛ کتاب ششم

مجموعه کتاب گنجینه نخستین کتاب تخصصی علمی ــــ پژوهشی در زمینه هنرهای سنتی ایرانی ــــ اسلامی است. کتاب اول این مجموعه در زمستان سال ۸۸ با حمایت معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران چاپ شده و در اختیار علاقه‌مندان به این حوزه هنری قرار گرفته است. این کتاب جلد ششم این مجموعه است که زیر نظر محمدمهدی هراتی گردآوری شده است.

درباره کتاب گنجینه؛ جلد ششم 

فصلنامه گنجینه درصدد فراهم آوردن زمینه‌هایی برای شناخت گنجینه‌های ارزشمند و مواریث بی‌بدیل هنرهای ملی ایرانی ـــ اسلامی و روشنی بخشیدن به اندیشه و ذوق شیفتگان هنرهای سنتی است تا غبار فراموشی و نسیان را از چهره گهربار این گنج‌های شایان بزداید. تاکنون هشت شماره از این مجموعه کتب تخصصی علمی ــــ پژوهشی در زمینه هنرهای سنتی ایرانی ــــ اسلامی مربوط به حوزه های مختلف هنری چاپ و منتشر شده است. کتاب حاضر شمارۀ ششم از فصلنامه گنجینه است که دوازده مقاله علمی و هنری در حوزۀ نگارگری را دربر می‌گیرد.

 اولین مقاله با عنوان «زیبایی‌شناسی هنر تیموری در شاهنامه محمد جوکی» نوشتۀ دکتر علی اصغر شیرازی است که در آن  ویژگی های تصویری شاهنامه محمد جوکی را با مطالعۀ اسناد تاریخی و تطبیق با نمونه‌های تولید شده در کارگاه‌های سلطنتی و تبیین برخی جنبه‌های زیبایی شناسی آن مورد بررسی قرار داده است.

مقاله دوم با عنوان «گوهر جان بر مصحف آیات» نوشتۀ دکتر محمد مهدی هراتی دربارۀ کتابت های قرآنی خاندان روزبهان شیرازی در قرن دهم هجری است.

 مقالۀ سوم تحت عنوان «عناصر هویت و فرهنگ ایرانی در آثار هنر اسلامی» اثر دکتر مهناز شایسته‌ فر است. 

چهارمین مقاله با عنوان «حرکت به سمت چپ در نگاره‌‌های معراج‌ نامه شاهرخی بر پایه آراء ابن عربی» نوشتۀ دکتر علی اصغر شیرازی و مهدی بدوی میانکاله، کارشناس ارشد نقاشی در دانشکده هنر دانشگاه شاهد است که در آن نگاره‌های معراج نامه شاهرخی با موضوع معراج پیامبر با توجه به تأثیر تفکر ابن عربی مورد بررسی قرار گرفته است

عنوان مقاله  پنجم «کتیبه‌های ابنیه در نگاره‌های قرون نهم و دهم هجری اثر دکتر نغمه حسین قزوینی است که در آن به توضیح اجمالی دربارۀ کتیبه نگاری ابنیه در این دو سده و دسته بندی کتیبه‌های موجود در نگاره‌ها برحسب مضمون پرداخته است.

«اندیشه مانی و بهزاد بر مبنای نگاره‌ ها»، عنوان ششمین مقاله این مجموعه نوشتۀ فهیمه پیرستانی، کارشناس ارشد پژوهش هنر و مدرس گروه هنر دانشگاه شهرکرد است.

مقاله هفتم با عنوان «مطالعۀ نقوش مشترک میان منسوجات ایران دوره سلجوقی (قرون پنجم و ششم هجری قمری) و منسوجات اسپانیا (قرون یازدهم و دوازدهم هجری قمری) اثر دکتر علیرضا طاهری، دکتر زهرا حسین آبادی و آمنه اسفندیاری است که در آن با روش توصیفی و تطبیقی و با ابزار گردآوری اطلاعات اسنادی و کتابخانه ای به این مهم پرداخته اند.

عناوین مقالات بعدی عبارت اند از: «تأثیرات تجارت عصر شاه عباس بزرگ بر نگارگری سده یازدهم هجری» نوشتۀ دکتر محمدعلی رجبی و حمیدرضا شکیبی؛ «شکوه تذهیب در خوشنویسی ام سلمه» از طاهره ملامحمدی؛ «رمزهای رنگین» نوشتۀ رضا میرمبین؛ «رخ نمون‌های صخره‌ای در نگارگری ایران» اثر دکتر علیرضا طاهری و سمیه ربیعی؛ و در نهایت «نمادپردازی در طرح شمسه و آفرینش گیاهان» نوشتۀ دکتر حبیب الله صادقی و مهناز ابراهیم زاده.

خواندن کتاب گنجینه؛ کتاب ششم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به هنر پیشنهاد می‌کنیم.

نشان وجدان محیط زیست
سیدقوام الدین بزرگیان
شکست خوردن را به کودکان بیاموزیم
فرهاد عسگری منش
جرایم رایانه ای، سایبری و فضای مجازی
محمدصادق غلامی نیا
بلیت های لای کتاب
رامین جهان‌پور
تفقیس الفراخ
رضا حیدری ابهری
نشانه شناسی آثار مارلیک و جیرفت (تقابل های دوگانه)
مهدیه کشتکار سراوانی
Prevention of blood diseases
سام ترابی گودرزی
با هر دو دستم شعر می نویسم!
سریا داودی حموله
غلبه بر حسادت درمانی
پتی نرمایل
کافه همیشگی
سارا شیروانی
اگر زود می‌دانستم
آندریا گیلز
بی آن که بخواهم
سیده‌نجات سیدحسینی
سواد محیط زیستی در علم و جامعه (جلد اول)
رولند ورنر شولز
فلسفه باز
محمدرضا رهگذر
معیار لغات قویم
میرزامحمد کشمیری
استانداردهایی برای آزمون گیری آموزشی و روان شناختی
انجمن تحقیقات آموزشی آمریکا
اطلس جغرافی جهان برای دانش آموز
بلیندا وبر
مرحله اول المپیاد شیمی ایران از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱
مهدی قربانی فشتالی
مجموعه آزمون های رشته امور گمرکی
فرشته محمودی ساربانقلی
حقوق مهندسی و مدیریت ساخت (جلد اول)
محمدتقی نظرپور
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

حجم

۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان