دانلود و خرید کتاب صله رحم محمدرضا اکبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صله رحم اثر محمدرضا اکبری

کتاب صله رحم

معرفی کتاب صله رحم

کتاب صله رحم اثری از محمدرضا اکبری است که در شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر شده است. این کتاب به بررسی این موضوع می‌پردازد و آن را از تمام ابعاد و جنبه‌های آن بررسی می‌کند.

درباره کتاب صله رحم

یکی از موضوعات مهم اجتماعی اسلام صله ارحام است که در کلی ترین تعریف می‌توان آن را نیکی و محبت و سلوک داشتن با خویشان و نزدیکان معنی کرد. هدف از صله رحم برقرار کردن ارتباط و پیوند عاطفی با خویشاوندان است و این ارتباط را می‌توان از راه‌های مختلف برقرار کرد. کمک جانی، مالی، فکری و عاطفی از جمله کارهایی است که می‌توان برای دوستان، نزدیکان و خویشاوندان انجام داد و از طرف دیگر ترک آزار نیز یکی از راه‌های صله رحم است: 

پرهیز کردن از اعمالی که منجر به بروز ناراحتی و کدورت می‌شود مانند غیبت، تهمت، زخم زبان و شماتت، دخالت کردن در زندگی آنها به عناوین مختلف، عیبجویی کردن از آنان و... جمله مواردی است که می‌تواند زمینه قطع صله رحم را به وجود بیاورد اما شاید باید به  این موضوع اینطور نگاه کرد که اگر کسی نمی‌تواند به بستگان خود کمک مالی کند، لااقل باید زمینه اذیّت و آزار آنان را فراهم نکند.

اما خورشید آن در افق زندگی انسان معاصر کم فروغ شده است. مردم غرب شاهد غروب این خورشیدند و در اثر این غروب غم انگیز سردی و تاریکی، بر حیات اجتماعی غرب نشینان سایه انداخته است. اما آیا چنین اتفاقی در میان جوامع ما هم رخ می‌دهد؟

به نظر میرسد که اکنون فرهنگ گسستگی خویشاوندی با همه آثار و حاشیه‌های منفی خود در حال صدور به کشورهای اسلامی است. این امر هم زندگی انسان را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و هم این فریضه الهی را در معرض تهدید و آسیب قرار داده است. اما دلیل چنین امری چه می‌تواند باشد؟ 

کمبود آگاهی دینی از جایگاه و آثار این حرکت اجتماعیِ سرشار از خیر و برکت و غفلت از آثار منفی و زیانبار ترک آن است که زمینه مناسبی را برای پذیرش قطع رحم در جوامع اسلامی فراهم کرده است.

محمدرضا اکبری، در کتاب صله رحم پاسخ تمام این سوالات را داده است.  این کتاب پاسخ به این نیاز جدی جامعه اسلامی است که با عنایات خدای متعال به صورت جامع و همه جانبه این فریضۀ الهی را در یازده فصل مورد بحث و بررسی قرار داده است و با تکیه بر آیات قرآن، روایات، فتاوای مراجع تقلید و تحلیل های علمی مناسب با عصر حاضر به آگاهی بخشی از این حرکت مؤمنانه پرداخته است.

در بخش‌های مختلف این اثر درباره معارف خیشاوندی و صله ارحام می‌خوانیم و با نمونه‌های عملی صله رحم آشنا می‌شویم. در فصل چهارم کتاب به بررسی مشکلات رفت و آمدهای خیشاوندی می‌پردازیم و آثار و پیامدهای آن را هم بررسی می‌کنیم. فصل پنجم به بیان ویژگی‌های صله رحم پرداخته است و فصل ششم به مبحث صله رحم با خیشاوندان ویژه اختصاص دارد. آثار صله رحم در فصل هفتم کتاب بررسی می‌شود و فصل هشتم راهکارهایی برای ترویج صله رحم در اختیار ما قرار می‌دهد. فصل نهم، دهم و یازدهم کتاب به قطع صله رحم، عواملی که به این امر منجر می‌شوند و آثاری که از خود به جا می‌گذارد پرداخته است. 

کتاب صله رحم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب صله رحم را به تمام علاقه‌مندان به مطالعه کتاب‌های مذهبی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
۱۱,۵۰۰
۵۰%
تومان