دانلود و خرید کتاب ولایت امام علی (ع) در سلسله نعمت های الهی حسن محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ولایت امام علی (ع) در سلسله نعمت های الهی اثر حسن محمدی

کتاب ولایت امام علی (ع) در سلسله نعمت های الهی

نویسنده:حسن محمدی
انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ولایت امام علی (ع) در سلسله نعمت های الهی

کتاب ولایت امام علی (ع) در سلسله نعمت‌های الهی نوشتۀ حسن محمدی است. این کتاب را نشر میراث ماندگار منتشر کرده است.

درباره کتاب ولایت امام علی (ع) در سلسله نعمت های الهی

کتاب حاضر، حاصل یک تحقیق ظریف و ژرف است که در مفاد بخشی از - آیه سوم سوره مائده - انجام گردیده و هم اکنون در اختیار جویندگان حق و حقیقت قرار می‌گیرد. آیه کریمه نام‌برده حامل یک سر از اسرار شگفت‌انگیز جهان آفرینش به گونه عام و حامل سری از اسرار آفرینش انسان به طور خاص می‌باشد.

آن راز و سر جهان و انسان، پایه‌گذاری - کاخ آفرینش جهان - بر پایه اتمام سلسله عظیم و حیرت‌آور نعمت خداوند سبحان است که به هدف آسایش و آرامش جاودانه انسان مهندسی گردیده است.

آسایش و آرامش کامل و جامع انسان، نه در مقطع خاص بلکه برای همیشه و جاویدان، محصول مستقیم - اتمام - سلسله ممتد نعمت خداوند سبحان است.

سلسله‌ای که از آفرینش جهان آغاز گردیده است تا روزی که در آن روز این - سلسله عظیم نعمت - به اتمام رسیده است. آن روز که تسلسل نعمت به اتمام رسیده است، دقیقاً همان روزی است که دین مسلمانان یعنی دین اسلام در آن روز کامل گردیده است.

خلاصه آنکه: اکمال دین و اتمام نعمت که محتوای بخشی از - آیه کریمه سوم مائده - است، دقیقاً حکایت از رابطه استوار، محکم و منطقی تمام فصل‌ها و حلقه‌های نعمت دارد که از آغاز آفرینش جهان روبه‌جلو آمده است. هر فصل، فصل قبلی را تکمیل و به اتمام رسانیده تا آن روزی که فصل و حلقه اخیر مسلسل نعمت تحقق‌یافته، به اتمام رسیده است.

در این کتاب دقیقاً سیر تکاملی همین رابطه منطقی فصل‌ها و حلقه‌های مسلسل نعمت خداوند سبحان نشان‌داده‌شده است. در این کتاب سعی فراوان گردیده، تا همان پیوند واقعی موجود میان حلقه‌ها که معنای واژه (اکمال) و اتمام می‌باشد به‌روشنی در معرض قضاوت خواننده محترم قرار دهد. به طور نمونه روابط منطقی موجود میان فصل‌ها و حلقه‌های نعمت‌های مادی را تفسیر و نشان داده که چگونه حلقه و فصل بعد، حلقه و فصل قبل از خود را تکمیل و به اتمام رسانیده است. سپس نمونه‌هایی از روابط منطقی نعمت‌های مرکب از مادی و معنوی به همین منوال تشریح گردیده است. در آخر نمونه‌هایی از روابط منطقی فصل‌ها و حلقه‌های نعمت‌های معنوی بیان گردیده است.

و دین اسلام به‌عنوان آخرین حلقه و فصل در سلسله ممتد نعمت‌های خداوند سبحان، به نوبه خود دارای - اجزاء و فصل‌هایی - است، آخرین فصل آن یعنی ولایت امام علی علشایة مسلسل نعمت خداوند سبحان را به طور نهایی کامل و به اتمام رسانیده است.

خواندن کتاب ولایت امام علی (ع) در سلسله نعمت های الهی را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به کلیات اسلام می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

بخش‌هایی از کتاب ولایت امام علی (ع) در سلسله نعمت های الهی

دو نگاه متفاوت

از یک نگاه ساده، به محتوای آیه کریمه این پرسش در ذهن ایجاد می‌گردد که اکمال دین، اتمام نعمت و اعلان اسلام به‌عنوان دین پسندیده کی و چگونه اتفاق افتاد؟

اما اگر نگاه ژرفناک، به مفاد آیه کریمه، بیندازید می‌بینید که آیه کریمه از دلالت واضح خود، بر مطالبی و در همان حال، از ابهام در مطالب دیگر پرده بر می‌دارد.

مطالب روشن

الف: وحدت متکلم

کسی که می‌گوید دین را کامل، نعمت را تمام و اسلام را به‌عنوان دین مرضی خود انتخاب کردم، فرد واحدی است.

ب: وحدت مخاطب

آنانی که این کار یعنی اکمال دین، اتمام نعمت و قرار دادن اسلام به‌عنوان دین مرضی، برای آنان صورت‌گرفته است، مردم واحدی هستند.

ج: وحدت زمان

یعنی زمان اکمال دین، اتمام نعمت و گزینش اسلام به‌عنوان دین مرضی، زمان واحدی است. هیچ‌کدام از امور فوق در زمان‌های جداگانه اتفاق نیفتاده است.

د: وحدت سبب

سبب، یعنی همان امری که به دلیل آن، اکمال دین، اتمام نعمت و گزینش اسلام به‌عنوان دین مرضی صورت‌گرفته است، امری واحد است. از محتوای آیه به طور واضح، نمایان است که یک اتفاق مبارک و میمون رخ‌داده که آثار گران‌بهای آن، امور نامبرده می‌باشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۲۳ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۲۳ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان