دانلود و خرید کتاب تغذیه و رژیم درمانی مهدی یعقوبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تغذیه و رژیم درمانی اثر مهدی یعقوبی

کتاب تغذیه و رژیم درمانی

معرفی کتاب تغذیه و رژیم درمانی

کتاب تغذیه و رژیم درمانی نوشتهٔ مهدی یعقوبی و مرجان منصوری داراست و نشر مانیان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تغذیه و رژیم درمانی

تغذیه عامل اصلی بقا و زنده‌ماندن است. تمامی موجودات زنده برای کسب انرژی و انجام فعالیت‌های متابولیکی نیازمند دریافت انرژی هستند که آن را از راه غذا تامین می‌کنند. علم تغذیه را نیز به طرق مختلفی تعریف کرده‌اند که ساده‌ترین آن عبارت است از: علم رساندن مواد مغذی به بدن در مقادیر مناسب. قرآن کریم در مورد استفاده انسان از غذا می‌فرماید : «انسان به غذای خود به چشم خرد بنگرد.» یودکین در تعریف علم تغذیه گفته است : تغذیه یعنی ارتباط بین انسان و غذایی که می‌خورد به لحاظ روانی، جسمانی و بیوشیمیایی. درحقیقت تغذیه علمی است که در مورد غذا و ترکیبات مغذی موجود درآن و همچنین تاثیر مواد مغذی بر یکدیگر و تناسب میزان آنها در سلامتی و بیماری به بحث و گفت‌وگو می‌پردازد و هرچه دانش ما درزمینهٔ علم تغذیه و علوم مرتبط با آن افزایش یابد، قادرخواهیم بود عادات غذایی خود را اصلاح و آنها را ارتقا دهیم.

اما رژیم درمانی آمیزه‌ای از علم و هنر است که امروزه مورد استفاده گروه‌های سنی مختلف مانند کودکان، نوجوانان، جوانان، میان‌سالان و سالمندان قرارگرفته و به جنبه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تغذیه در ارتباط با فرد و جامعه می‌پردازد. تمامی متخصصان و دانش‌پژوهانی که درزمینهٔ رژیم درمانی فعالیت می‌کنند قادرند با ارائه رژیم‌های غذایی سالم به اشخاص در سنین مختلف آنها را در رسیدن به وزن ایدئال کمک کنند. با توجه به اینکه یکی از مشکلات عدیده درزمینهٔ بیماری‌های متابولیکی مسئلهٔ چاقی و اضافه‌وزن در گروه‌های مختلف سنی است، لازم است برخی رفتارهای غذایی مانند تعادل در سرعت غذاخوردن و مصرف بیشتر میوه‌ها و سبزیجات تازه را در برنامه غذایی روزانه خود لحاظ کنیم. چنانچه رژیم غذایی سالم را با فعالیت فیزیکی تلفیق کنیم، می‌توانیم به تعادل کالریکی برسیم و از پیشرفت بیماری‌های مزمنی چون اضافه‌وزن، دیابت ملیتوس، فشارخون بالا و بیماری‌های مفصلی جلوگیری کنیم. ورزش‌های هوازی و بی‌هوازی مختلف نظیر پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و فیتنس درکنار یک برنامهٔ غذایی منسجم می‌توانند در دستیابی ما به تعادل کالریکی موثر باشند. 

مجموعه‌ای که پیش روی شماست در ۲۳ فصل تنظیم شده و به بررسی مواد مغذی، گروه‌های غذایی مختلف، فرهنگ غذایی ملل و تغذیه در دوران‌های مختلف زندگی پرداخته است. سعی شده نکات تغذیه‌ای مورد استفاده را با زبانی ساده و در دسترس‌ترین شکل ممکن مطرح کرده و در اختیار مخاطبان گرامی قرار دهیم. در این کتاب نکات کلیدی و موثری برای ورزشکاران، مادران باردار و شیرده و سالمندان مطرح شده است.

خواندن کتاب تغذیه و رژیم درمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند به رژیم درمانی و تغذیهٔ مناسبی دست پیدا کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تغذیه و رژیم درمانی

ایالت متحده آمریکا به لحاظ تاریخی به کشور چند ملیتی معروف است. یعنی سرزمینی که نژادها و قومیت‌های مختلف در آن وجود دارد. دلیل این مسئله مهاجرت بسیاری از اقوام به این کشور برای یافتن یک زندگی بهتر است. مردم در این کشور تنوعی از چندین فرهنگ را به دست می‌آورند. این مسئله شامل پخت و پز نیز می‌شود. در این بین بعضی همگون شدن با جامعه جدید را به لحاظ فرهنگی و تغذیه‌ای ترجیح می‌دهند. اما برخی دیگر مطلوب‌بودن غذا و به‌ویژه هزینه‌های ناشی از آن را تحت نظر قرار می‌دهند. به هر حال رژیمی که افراد برمی‌گزینند در ابعاد وسیع سلامت و رشد و نمو آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. البته این بدان معنی نیست چنین تصور کنیم که این موضوع موکداً جامعه، فرهنگ، سیاست و اقتصاد را به جهت دارابودن سطحی مطلوب از سلامت تحت‌الشعاع قرار داده است. اما آنچه مسلم است مراقبت از سلامتی قطعاً به معنای پیشگیری است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۵۰ صفحه

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۵۰ صفحه

قیمت:
۱۳۶,۵۰۰
تومان