دانلود و خرید کتاب تفکر سریع و کند دنیل کانمن | بهترین ترجمه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تفکر سریع و کند اثر دنیل کانمن

کتاب تفکر سریع و کند

نویسنده:دنیل کانمن
ویراستار:بهنام فلاح
انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۳.۵از ۶۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تفکر سریع و کند

کتاب تفکر سریع و کند نوشته‌ی دنیل کانمن روان‌شناس برجسته‌ی برنده‌ی نوبل اقتصاد است. این کتاب حاصل سال‌ها کار پژوهشی کانمن در زمینه‌ی خطاهای شناختی و سوگیری‌های ذهن است. او دو سیستم تفکر سریع و کند را معرفی کرده و با ذکر مثال‌ها و جزئیات فراوان نشان می‌دهد چگونه با درک نادرست از عملکرد ذهن و توهم کنترل بر آن، در تصمیم‌گیری‌ها و قضاوت‌هایمان دچار اشتباه می‌شویم و چگونه می‌توانیم از این اشتباه و تبعات سخت و ناکامی‌های ناشی از آن تاحدممکن در امان بمانیم.

نشر نوین تفکر سریع و کند را با ترجمه فاطمه امیدی منتش کرده است. نسخه الکترونیکی کتاب را می‌توانید از طاقچه خرید و دانلود کنید.

درباره کتاب تفکر سریع و کند اثر دنیل کانمن

کتاب تفکر سریع و کند (Thinking, Fast and Slow) اثری از دنیل کانمن روان‌شناس و برنده‌ی نوبل اقتصاد است. از این کتاب به‌عنوان منبعی موثق و مفید در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا استفاده می‌شود و ازسوی مخاطبان عام هم با استقبالی بسیار گسترده مواجه شده است. کانمن در کتاب تفکر سریع و کند، مدلی برای چگونگی تفکر و تصمیم‌گیری انسان ارائه داده است که با کمک آن می‌توان از بسیاری سوگیری‌ها یا اشتباهات شناختی پرهیز کرد.

زمانی را تصور کنید که درحال رد شدن از خیابان هستید و ماشینی با‌سرعت به شما نزدیک می‌شود. یا در فضای باز نشسته‌اید و می‌خواهید حالی عوض کنید که جسمی از ناکجا به سمت‌تان پرتاب می‌شود. بدیهی است که برای واکنش دادن به این اتفاقات نیازی به فکر کردن نیست، اصلا وقتش را هم ندارید. به‌سرعت از ماشین فرار یا با تغییر سریع حالت خود، سر و بدن‌تان را از گزند جسم پرتاب‌شده حفظ می‌کنید. کانمن از این حالت سریع و شهودی در تصمیم‌گیری با عنوان سیستم ۱ یاد کرده است. در مقابل این سیستم، سیستم ۲ وجود دارد که تفکر آهسته و منطقی است. شاید بپندارید که می‌توانیم به‌راحتی، با توجه به موقعیتی که در آن قرار داریم، یکی از این دو سیستم را انتخاب و از آن استفاده کنیم، اما ظاهرا مسئله به این سادگی نیست. پس خود را به کتاب محبوب کانمن بسپارید که با زبانی ساده و روان شما را از این دو سیستم تفکر آگاه می‌کند. با خواندن کتاب تفکر سریع و کند، تسلط بیشتری بر ذهن و تفکر خود خواهید داشت.

کتاب تفکر سریع و کند در سال ۲۰۱۱ تألیف و منتشر شده است. به زبان‌های مختلفی برگردانده شده و از سوی طیف وسیعی از دانشگاهیان، پژوهشگران، مجلات معتبر و عامه‌ی مخاطبان ستوده شده است. این کتاب را فاطمه امیدی به فارسی ترجمه کرده و توسط نشر نوین به انتشار رسیده است.

موضوع و پیام کتاب تفکر سریع و کند

کتاب تفکر سریع و کند که حاصل سال‌های پژوهش کانمن است بر یک اصل اساسی استوار است، اینکه از عملکرد سیستم تفکر و تصمیم‌گیری خود، تاحدزیادی آگاه نیستیم. تصمیم‌های ما حاصل تفکری یکدست نیست و می‌تواند از دو سیستم کاملا متفاوت ناشی شود. یکی سیستم سریع و شهودی که بدون نیاز به منطق کار می‌کند و دیگری سیستم تفکر آهسته که منطقی است و وقت و زحمت بیش‌تری می‌طلبد. درک ما از سیستم تفکر سریع که می‌توان بخش گسترده‌ای از اندیشه و عمل ما را تحت‌تأثیر قرار دهد، کمک می‌کند کم‌تر در تله‌ی خطاهای شناختی و سوگیری‌های مخرب قرار بگیریم. گفتنی است تفکر شهودی و سریع را نباید عاملی مخرب و منفی تلقی کرد. با درک آگاهانه از سیستم اندیشه‌ورزی می‌توان خطاهای ذهنی را به حداقل رساند.

خرید و دانلود کتاب تفکر سریع و کند را به‌ چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب تفکر سریع و کند را به علاقه‌مندان کتاب‌های روان‌شناسی عمومی و موفقیت پیشنهاد می‌کنیم.

چرا باید این کتاب با ترجمه فاطمه امیدی را بخوانیم؟

این کتاب ما را از عملکرد ذهن و سیستم تفکرمان آگاه می‌کند تا با درک خطاهای شناختی، از ارتکاب به آن پرهیز کنیم و در تفکر و تصمیم‌گیری‌ها دچار خطا نشویم. کتاب تفکر سریع و کند در عین روانی و سادگی، مفاهیم عمیقی را در خود جای داده است. با تأمل بیش‌تر در مباحث مطرح‌شده، به هدف نویسنده که آگاهی افراد از مکانیزم تفکر انسان است، نزدیک‌تر می‌شویم. ممکن است برای برخی خواندن نسخه‌ی متنی دست‌یابی به این هدف را تسهیل کند. کتاب صوتی تفکر سریع و کند نیز از همین ترجمه و با گویندگی تایماز رضوانی منتشر شده است. نسخه‌ای که به‌همت نشر نوین به انتشار رسیده و می‌تواند برای شنوندگانش، خصوصا مخاطبان کتاب صوتی بسیار لذت‌بخش و مفید باشد.

درباره دنیل کانمن

دنیل کانمن نویسنده و روان‌شناس برنده‌ی جایزه‌ی نوبل است. او مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ای روان‌شناسی و علوم ریاضی دریافت کرده است. کانمن مدرک دکتری خود را نیز در رشته‌ی روان‌شناسی گرفته است. کانمن به‌همراه آموس تورسکی سال‌ها در علوم شناختی پژوهش و آثار ارزشمندی در این زمینه تألیف کرده است. او برای فعالیت‌هایش در زمینه‌ی نظریه‌ی چشم‌انداز جایزه‌ی نوبل اقتصاد را دریافت کرد. از کانمن تاکنون کتاب‌های محبوب و پرفروشی همچون تفکر سریع و کند، قضاوت بدون قطعیت و نویز: نقض در قضاوت انسان منتشر شده است.

افتخارات دنیل کانمن

بزرگ‌ترین افتخار دنیل کانمن بی‌تردید دریافت جایزه‌ی نوبل اقتصاد در سال ۲۰۰۲ است. فهرست بلندبالای جوایز کانمن از دریافت این جایزه آغاز شده و تا سال ۲۰۱۹ و دریافت مدال طلا و جایزه‌ی the American Academy of Achievement ادامه یافته است. او نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری را از باراک اوباما رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده در سال ۲۰۱۳ دریافت کرد.

کتاب تفکر سریع و کند نیز مجموعه‌ای جوایز را نصیب کانمن کرده است. مهم‌ترینِ آن‌ها جایزه‌ی کتاب لس‌آنجلس تایمز در سال ۲۰۱۱، جایزه ی بهترین کتاب آکادمی ملی علوم در سال ۲۰۱۲، انتخاب به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌های سال ۲۰۱۱ از نیویورک‌تایمز بوک ری‌ویو، انتخاب به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌های اکونومیست در سال ۲۰۱۱ و انتخاب به‌عنوان بهترین کتاب غیرداستانی وال‌استریت ژورنال در سال ۲۰۱۲ است.

ژانر کتاب تفکر سریع و کند چیست و مناسب کدام ردن سنی است؟

کتاب تفکر سریع و کند در دسته‌ی کتاب‌های روان‌شناسی عمومی و توسعه فردی قرار می‌گیرد و مناسب رده‌ی سنی بزرگسال است.

تفکر سریع و کند به چه معناست و روند هرکدام چطور است؟

سیستم ۱ یا تفکر سریع، خودکار و با سرعت بالا عمل می‌کند. به تلاش زیادی نیاز ندارد و منطقی نمی‌شناسد. اراده‌ی فرد نیز در کنترل آن نقشی ندارد. به‌گفته‌ی کانمن، «قابلیت‌های سیستم ۱ شامل مهارت‌هایی ذاتی است که بین ما و حیوانات مشترک است». سیستم ۲ که تفکر کند یا آهسته نام گرفته، سیستمی آگاهانه و همراه با عاملیت فرد است. نیاز به تلاش بیشتری دارد و بر پایه‌ی منطق و محاسبات استوار است.

نمونه‌های تفکر سریع و کند

نمونه‌ی تفکر سریع را می‌توان در برگشتن به سمت یک صدای ناگهانی، تشخیص و قضاوت سریع احساسات و افکار افراد از روی عکس و صدای آن‌ها و درک جملات ساده دانست. از نمونه‌های تفکر آهسته، تمرکز برای شنیدن صدای شلیک آغاز مسابقه، جست‌وجو برای پیدا کردن یک فرد خاص در جمعیت، کنترل رفتار در یک موقعیت اجتماعی و هر کار دیگری که با آگاهی کامل انجام می‌شود، است.

از خواندن کتاب تفکر سریع و کند چه درس‌هایی می‌گیریم؟

مهم‌ترین دستاورد کتاب تفکر سریع و کند برای خوانندگانش آگاهی آن‌هاز از سیستم‌های تفکر ذهنی است. با رسیدن به این درک، می‌توان به تصمیم‌ها و قضاوت‌های درست‌تری رسید. خطاها و سوگیری‌ها را به حداقل رساند و از تمام ظرفیت‌های ذهنی، چه شهودی و چه منطقی به بهترین وجه استفاده کرد. در یک جمله زمانی که باید از سیستم تفکر منطقی استفاده کنیم، سیستم سریع و غریزی را به‌کار نگیریم.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره کتاب تفکر سریع و کند

کتاب تفکر سریع و کند در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفته است. دو دسته‌ از مجلات از این کتاب مرورهای مثبت منتشر کرده و آن را ستوده‌اند. نشریات معتبر عمومی همچون گاردین، نیویورک‌تایمز، ایندیپندنت، بلومبرگ و هافتینگتون پست کتاب را مرور و تحسین کرده‌اند. دسته‌ی دوم مجلات علمی مانند امریکن ساینتیست، پلنینگ تئوری، امریکن اکونومیست، ژورنال آمریکایی آموزش، ساینس، کانتکست، جامه‌شناسی معاصر و بسیاری دیگر که با انتشار ریویو از کتاب، جنبه‌های مختلف آن را بررسی و عموما تحسین کرده‌اند.

نقد کوتاهی بر کتاب

فهرست جوایز نویسنده‌ی کتاب تفکر سریع و کند و ستایش‌گران کتاب نشان از ارزش این اثر پرطرفدار دارد. زبان کتاب از ابتدا تا انتها روان و روشن است و ازاین‌روست که علاوه‌بر اهل آکادمی و پژوهشگران، خوانندگان عمومی را نیز به‌خود جذب کرده است.کانمن کوشیده موضوعات مورد بحث را به بهترین شکل دسته‌بندی کند تا مخاطب مسیر را به‌درستی بپیماید و راه گم نکند. کتاب در بخش‌های پنجگانه تألیف شده و هر بخش از فصل‌هایی گوناگون تشکیل شده است. خواننده‌ی تفکر سریع و کند، با یک کتاب گنگ سروکار ندارد (مانند برخی آثار روان‌شناسی عمومی که به سخنرانی بداهه بیشتر شبیه‌اند) و مثال‌های متعدد و جذاب بر روانی و آسان‌یابی این اثر ارزشمند افزوده است.

درباره فصل‌های کتاب تفکر سریع و کند

کتاب تفکر سریع و کند در پنج بخش اصلی، ۳۸ بخش فرعی، نتیجه‌گیری و دو پیوست تألیف شده است. فصل اول با عنوان دو سیستم، شامل تعریف دو سیستم سریع و کند تفکر و شرح دقیق آن به‌مثابه دو شخصیت اصلی کتاب است. بخش دوم، میانبرهای ذهنی و سوگیری‌ها نام گرفته است. کانمن در این فصل، مفصلا از سوگیری‌‌های ذهنی و تفکر شهودی گفته که مربوط به سیستم تفکر سریع است و می‌تواند منجر به خطای ذهنی شود. این بخش از عنوان‌های فرعی مهمی همچون دسترس‌پذیری، احساسات و خطرات و نیز کنترل پیش‌بینی‌های شهودی را در بر دارد. بخش سوم کتاب، بیش‌اطمینانی، بخش چهارم، انتخاب‌ها و بخش پنجم دو خود عنوان گرفته است. از بخش های فرعی مهم در این سه فصل می‌توان، توهم فهمیدن، شهود کارشناسانه، چه زمانی می‌توانیم به آن اعتماد کنیم، خطاهای برنولی، الگوهای چهارگانه، اثر مالکیت، سیاست‌های مواجهه با ریسک، وارونگی‌ها، قالب‌بندی‌ها و واقعیت، زندگی به‌مثابه یک داستان، شادکامی تجربه‌شده و تفکر درباره‌ی زندگی را نام برد. همان‌گونه که پیشتر گفته شد، عنوان‌های فرعی زیادی در کتاب دیده می‌شود تا مطالب موردنظر در حد امکان دقیق و با جزئیات طرح شود.

ورود به بازار کتاب ایران

از کتاب تفکر سریع و کند ترجمه‌های مختلفی در بازار کتاب ایران وجود دارد. ترجمه‌ی فاطمه امیدی از این کتاب را نشر نوین به انتشار رسانده است. دیگر ترجمه‌ی این کتاب با عنوان «تفکر سریع و آهسته» با برگردان نغمه رضوی و توسط نشر هورمزد منتشر شده است. فروغ تالوصمدی نیز کتاب کانمن را این بار با عنوان «تفکر، سریع و کند» به فارسی برگردانده و نشر در دانش بهمن این ترجمه را منتشر کرده است.

کدام ترجمه از کتاب را بخوانیم؟

ترجمه‌ی فاطمه امیدی از کتاب تفکر سریع و کند را می‌توان ترجمه‌ای قابل‌قبول توصیف کرد. برگردانی که ساده و روان است و مفاهیم موردنظر کانمن را به‌خوبی به خواننده‌ی فارسی‌زبان انتقال داده است.

درباره‌ فاطمه امیدی؛ مترجم اثر

فاطمه امیدی بیشتر با ترجمه‌هایش از کتاب‌های روانشناسی عمومی و توسعه‌ی فردی شناخته می‌شود. کتاب‌های محبوب و پرفروشی با ترجمه‌ی او در بازار کتاب ایران وجود دارد. تفکر نامطمئن از آنی دوک، تفکر سریع و کند از دنیل کانمن و ذهن توسعه‌یافته از آنی مورفی پال، عناوین این آثار است.

بخشی از متن کتاب تفکر سریع و کند

«وقتی سیستم ۱ با مشکلی مواجه می‌شود، سیستم ۲ را برای پشتیبانی فرا می‌خواند. سیستم ۲ پردازش دقیق‌تر و جزئی‌تری انجام می‌دهد تا شاید بتواند مشکلی را که در آن لحظه بروز پیدا کرده است، حل‌وفصل کند. سیستم ۲ وقتی به کار می‌افتد که سیستم ۱ برای مسئلهٔ پیش‌آمده هیچ پاسخی نداشته باشد. احتمالاً چنین موقعیتی را در مواجهه با مسئلهٔ حاصل‌ضرب ۱۷×۲۴ تجربه کرده باشید. هر جا غافلگیر می‌شوید، می‌توانید تا حدودی توجهِ آگاهانهٔ خود را احساس کنید. سیستم ۲ وقتی فعال می‌شود که تشخیص دهد رویدادی با مدل پیشنهادی سیستم ۱ از جهان در تناقض است. در مدل ارائه‌شدهٔ سیستم ۱ از جهان، چراغ‌ها پرواز نمی‌کنند، گربه‌ها صدای سگ نمی‌دهند و گوریل‌ها از وسط زمین بسکتبال رد نمی‌شوند. آزمایش گوریل نشان داد شناسایی محرک‌های غافلگیرکننده نیازمند کمی توجه است. بنابراین غافلگیر شدن، توجه شما را فعال می‌کند و به آن جهت می‌دهد: چشمانتان خیره خواهد شد و در حافظهٔ خود به دنبال داستانی می‌گردید که رویداد غافلگیرکننده را برایتان معنادار کند. سیستم ۲ بر رفتارهای شما نیز نظارت مداوم دارد - هنگام عصبانیت شما را کنترل می‌کند تا از کوره در نروید و هنگام رانندگی در شب شما را هوشیار می‌کند. اگر سیستم ۲ حس کند ممکن است خطایی رخ بدهد، خود را مجهز و آماده می‌کند تا با تلاش ذهنی بیشتر اوضاع را تحت کنترل درآورد. زمانی را به خاطر آورید که از گفتن اظهارات توهین‌آمیز صرف‌نظر کرده‌اید؛ ببینید چقدر سخت تلاش کردید تا خودتان را کنترل کنید. به طور خلاصه، بیشتر آن‌چه شما (همان سیستم ۲) به آن فکر می‌کنید و انجام می‌دهید از سیستم ۱ نشئت می‌گیرد، اما وقتی اوضاع دشوار می‌شود، سیستم ۲ فرمان را به دست می‌گیرد و معمولاً حرف آخر را می‌زند.»

نظرات کاربران

tdust
۱۴۰۱/۰۵/۰۴

یکی از جذاب ترین کتابهای توسعه فردی. این کتاب دید ما رو نسبت به طبیعت تصمیمات و افکار و قضاوت کردن های سریع و کند مغزمون باز میکنه، در طولانی مدت وقتی با کارکرد ذهنمون آشناتریم، منطقی تر فکر میکنیم

- بیشتر
F .Malooze
۱۴۰۱/۰۵/۱۱

سلام لطفا در طاقچه بی نهایت قرارش بدید

یلدا روشن
۱۴۰۱/۰۵/۰۹

۱)این کتاب فوق العاده است درمورد ذهن و خطاهای ذهنه و قراره شما رو خیلی متعجب کنه از اینکه چقدر ذهنتون راحت گول میخوره و اصلا نمیشه بهش اعتماد کرد یه جمله اشو خیلی دوست داشتم که می‌گفت هرگز به ایمان

- بیشتر
ارشیا
۱۴۰۱/۰۶/۲۳

این کتاب درباره کارکرد ذهن هست کتاب بسیار عالی، جذاب و البته سنگین و پیچیده. من این ترجمرو نخوندم و امیدوارم با توجه به سابقه‌ی خوب نشر نوین ترجمه خوبی باشه، دو ترجمه دیگری که توی بازار هست چنگی به

- بیشتر
scorpion
۱۴۰۲/۰۶/۰۱

این کتاب کلا یک چیز دیگست ! اقای دنیل کانمن ، هم کتاب رو برای افرادی نوشتن که میخوان یک درک کلی از عملکرد ذهن مخصوصا بخش های خودآگاه و ناخودآگاه داشتن باشن و هم برای افرادی نوشتن که میخوان وارد

- بیشتر
Salim yazdi
۱۴۰۱/۰۵/۰۹

کتاب فوق العاده هست کتابیست که باید چندین بار خواندش

مهدی ۱۶۱۸
۱۴۰۱/۰۵/۰۴

با سلام من این کتاب رو با ترجمه فروغ تالوصمدی خواندم کتابی بسیار عالی و نوشته کسی هست که نوبل اقتصاد را دارد به نظر من همه کسانی که به کتابهای موفقیت و خودیاری علاقه دارن بهتره قبل از خواندن اونها

- بیشتر
khosro
۱۴۰۲/۰۶/۳۱

به نظر من این کتاب برای تمام افراد از جمله (کسانی که کارشان به مذاکره بنده) خوبه و باید بخونند این کتاب رو. راجب ضمیر خودآگاه و ضمیر ناخودآگاه نوشته شده به صورت کلی و جزئی و اشتباهات ضمیر ناخودآگاه رو به

- بیشتر
کاربر ۳۸۴۲۸۶۰
۱۴۰۱/۰۵/۱۱

من این کتاب رو با ترجمه آقایان جمشیدی و پرویزیان خواندم ولی حقیقتا به خاطر نثرش یه کم سنگینش نتونستم تمومش کنم ولی خوب به نظرم کتاب خوبی بود و دوست دارم دوباره بخونمش..

AmirHosseinZz
۱۴۰۲/۰۳/۱۵

خود کتاب خیلی مطالب مفید و ارزشمندی داره. اما از ترجمه راضی نیستم. بعضی جاها قابل فهم نیست. خصوصا در دو پیوست آخر خیلی زیاد میشه و چون آخر کتابه خاطره خوبی به جا نمیگذاره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۲)
ما آن‌قدر به هم شبیه بودیم که به‌راحتی می‌توانستیم همدیگر را درک کنیم و آن‌قدر تفاوت داشتیم که یکدیگر را غافلگیر کنیم.
سید سروش حقی
در طول یک ساعتی که مشغول نوشتن هستم، چندین بار ایمیلم را چک می‌کنم یا در یخچال را باز و بسته می‌کنم؛
hasan behjoo
افراد باهوش‌تر نسبت به دیگران حضور ذهن بیشتری دربارهٔ موضوعات مختلف دارند. هوش فقط توانایی استدلال نیست؛ توانایی بازیابی مسائل مرتبط با یک موضوع از حافظه و توجه به آن‌ها در مواقع لزوم نیز هوش تلقی می‌شود.
سید سروش حقی
از آن‌جایی‌که شناسایی و برچسب‌گذاری اشتباهات دیگران بسیار آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر از تشخیص اشتباهات خودمان است، زیر سؤال بردن آن‌چه باور داریم و می‌خواهیم کار سختی است که در مواقع ضروری سخت‌تر هم می‌شود.
احسان رضاپور
اگر به این موضوع اهمیت می‌دهید که دیگران شما را شخص باهوش و معتبری به حساب آورند، از زبان پیچیده استفاده نکنید و تا جای ممکن مقصودتان را به زبان ساده بیان کنید. «دنی اوپنهایمر» -یکی از همکارانم در دانشگاه پرینستون- ثابت کرد تصور رایج دانشجویان در مورد کلماتی که از نظر اساتید تأثیرگذارتر است، چندان درست نیست. او در مقاله‌ای با عنوان «پیامدهای انتفاع عبث از واژگان متبحرانه: مشکلات استفادهٔ بیهوده از کلمات طولانی» ، نشان داد بیان ایده‌های آشنا با زبان پیچیده و سخت، نشانهٔ هوش پایین و اعتبار کم پیام است.
سید سروش حقی
از خطا نادم نگردیدن خطای دیگر است.
hasan behjoo
تمرکز روی خطاها به معنی زیر سؤال بردن یا لکه‌دار کردن هوش آدمی نیست؛ همان‌طور که توجه به بیماری‌ها در متون پزشکی به معنای انکار سلامتی نیست. اکثر ما در بیشتر مواقع [از نظر ذهنی] سالم هستیم و بیشتر قضاوت‌ها و اعمالمان مناسب‌اند. در هر قدمی که در زندگی به جلو پیش می‌رویم، به طور معمول اجازه می‌دهیم برداشت‌ها و احساسات راهنمای مسیرمان باشند و اعتمادی که به باورها و ترجیحات شهودی خود داریم، معمولاً قابل‌توجیه است. اما همیشه این‌گونه نیست، چراکه ما حتی وقتی در حال اشتباه کردن هستیم نیز اغلب به خودمان مطمئنیم.
سارا
یکی از روش‌های قابل‌اعتماد برای این‌که مردم دروغی را باور کنند، تکرار زیادِ آن است؛ زیرا آشنایی موجب می‌شود به‌راحتی نتوان دروغ را از حقیقت ماجرا تشخیص داد. نهادهای اقتدارگرا (سیاست‌مداران) و بنگاه‌های تبلیغاتی از این واقعیت باخبر هستند. اما این روان‌شناسان بودند که دریافتند برای واقعی جلوه دادن دروغ نیازی نیست که تمام قضیه را مرتب تکرار کنید تا به نظر درست بیاید [حتی اشاره‌ای کوچک هم کفایت می‌کند].
سید سروش حقی
هدف من این است: بهبود توانایی شناخت و درک اشتباهات دیگران و نهایتاً اشتباهات خودمان در قضاوت‌ها و انتخاب‌ها، با ارائهٔ زبانی غنی‌تر و دقیق‌تر در بحث راجع به آن‌ها. دست کم در بعضی موارد، تشخیص دقیق می‌تواند منجر به مداخله‌ای شود که خسارات احتمالی ناشی از قضاوت‌ها و انتخاب‌های بد را به حداقل برساند.
احسان رضاپور
ناحیه‌ای که معمولاً با برانگیختگی عاطفی در ارتباط است (آمیگدال یا همان بادامه)، به احتمال زیاد زمانی فعال است که انتخاب افراد با قالب مطابقت داشته باشد
khosro

حجم

۱۰۱۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۱۱ صفحه

حجم

۱۰۱۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۱۱ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
۳۷,۵۰۰
۵۰%
تومان