دانلود و خرید کتاب تمساح غول پیکر رولد دال ترجمه محبوبه نجف خانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تمساح غول پیکر اثر رولد دال

کتاب تمساح غول پیکر

معرفی کتاب تمساح غول پیکر

کتاب تمساح غول پیکر نوشتهٔ رولد دال و ترجمهٔ محبوبه نجف خانی است. نشر افق این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این داستان برای کودکان نوشته شده است.

درباره کتاب تمساح غول پیکر

تمساح غول‌پیکر شکموترین جانور در سرتاسر جنگل است که عاشق خوردن بچه‌ها است. او از آن خالی‌بندهای نابکار است که خیال می‌کند با نقشه‌های پنهانی و کلک‌های زیرکانه‌اش، راست‌راستی هوش سرشاری دارد، اما به اندازهٔ دیگر حیوانات جنگل، باهوش نیست. آن‌ها تصمیم دارند کلک‌های او را نقش بر آب کنند و به او درسی بدهند که هیچ‌وقت از یادش نرود. کتاب تمساح غول پیکر که با تصویرسازی‌های «کوئنتین بلیک» منتشر شده، حاوی داستانی است با روایت کودکانه و پر از تصاویر رنگارنگ. رولد دال در این داستان، عواقب بدجنسی را به کودک یادآور می‌شود و نشان می‌دهد که طمع‌کاری هیچ‌وقت عاقبت خوبی نخواهد داشت؛ درست مثل آن‌چه بر سر تمساح غول پیکر می‌آید. او این کتاب را بهترین داستانی می‌داند که برای کودکان نوشته است. تصویرگر این کتاب به‌سبب تصویر‌پردازی خود موفق به دریافت جایزهٔ «هانس کریستین اندرسن» شده است. این داستان نخستین‌بار در سال ۱۹۷۸ میلادی وارد بازار جهانی شد.

خواندن کتاب تمساح غول پیکر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ کودکان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره رولد دال

رولد دال در ۱۳ سپتامبر ۱۹۱۶ به دنیا آمد و در ۲۳ نوامبر ۱۹۹۰ درگذشت. او داستان‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس بریتانیایی بود. اوج شکوفایی رولد دال به‌عنوان نویسندهٔ کودکان و بزرگ‌سالان در دهۀ ۱۹۴۰ میلادی بوده است. از مهم‌ترین آثار او می‌توان به «غول بزرگ مهربان»، «چارلی و کارخانۀ شکلات‌سازی»، «جیمز و هلوی غول‌پیکر»، «ماتیلدا» و... اشاره کرد. رولد دال از مشهورترین نویسندگان کتاب کودک است. کتاب‌های او سال‌ها در لیست پرفروش‌ترین‌های کتاب کودکان بوده است. او نویسنده‌ای ماهر است، با دنیای کودکان به‌خوبی آشناست و ذهنیات و تخیلات آن‌ها را می‌شناسد. جذابیت رمز و رازآلود کتاب‌های دال و کلام طنزآلود او همواره مورد علاقۀ کودکان بوده است. قهرمان‌های داستان‌های دال، کودکانی جسور و شجاع هستند که در زنجیرۀ اتفاقاتی هیجان‌انگیز افتاده و سرانجام بر بدی‌ها پیروز می‌شوند. موضوعات داستان‌های او گاهی بسیار ساده و روزمره و گاه کاملاً تخیلی و عجیب‌غریب است. از درون‌مایه‌های موجود در آثار این نویسندۀ بریتانیایی می‌توان به برابری، نوع دوستی، طبیعت‌دوستی، جسارت، شجاعت و… اشاره کرد. از بسیاری از داستان‌های رولد دال برای تولید فیلم‌های سینمایی، برداشت و اقتباس شده است. برای نمونه می‌توان به فیلم چارلی و کارخانهٔ شکلات سازی ساختۀ تیم برتون با بازی جانی دپ اشاره کرد. «گاهی هرگز: قصه‌ای برای سوپرمن» (۱۹۴۸) و «عمو اسوالد من» (۱۹۸۰) از داستان‌هایی هستند که رولد دال برای بزرگ‌سالان نوشته است. او همچنین به نگارش نمایشنامه، فیلم‌نامه، شعر و آثار غیرداستانی هم پرداخته است. رولد دال در جایی می‌گوید: «اگر می‌خواهید دنیا را از دریچۀ چشمان کودکان بنگرید، چهاردست‌وپا روی زمین زانو بزنید و به بزرگ‌سالانی که به شما امرونهی می‌کنند، خیره شوید.»

بخشی از کتاب تمساح غول پیکر

«او می‌دانست که بچّه‌ها از شهر به آن‌جا می‌آیند و دنبال نارگیل می‌گردند. البتّه درخت‌ها آن‌قدر بلند بودند که بچّه‌ها نمی‌توانستند از آن‌ها بالا بروند. امّا همیشه چند تایی نارگیل روی زمین پیدا می‌شد.

تمساح غول‌پیکر، زود نارگیل‌ها را با چند شاخه‌ی درخت که روی زمین افتاده بود، جمع کرد.

با خودش گفت: «کلک زیرکانه‌ی شماره‌ی یک! اگر کمی صبر کنم، مشغول خوردن اولین قسمت ناهارم می‌شوم!» او تمام شاخه‌های نارگیل را لای دندان‌هایش نگه داشت. نارگیل‌ها را هم توی دست‌های کوتاهش گرفت. بعد، سرپا ایستاد و به کمک دُمش، خودش را راست نگه داشت.»

شاخه‌ها و نارگیل‌ها را طوری گرفته بود که درست مثل درخت کوچک نارگیلی در بین درختان بزرگ باشد.

چیزی نگذشته بود که دو تا بچّه به آن‌جا نزدیک شدند. آن‌ها خواهر و برادر بودند. اسم پسرک "توتو" بود و اسم خواهرش "مری". آن‌ها برای پیدا کردن نارگیل، همه‌جا را گشتند. امّا چیزی پیدا نکردند؛ چون تمساح غول‌پیکر، همه‌ی نارگیل‌ها را جمع کرده بود.

توتو داد زد: «آه، نگاه کن! آن درخت نارگیل آن‌طرفی، از درخت‌های دیگر کوچک‌تر است و پر از نارگیل! فکر کنم اگر قلاّب بگیری، بتوانم به سرعت از آن بروم بالا.»»

معرفی نویسنده
عکس رولد دال
رولد دال

رولد دال رمان‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس، شاعر و خلبان جنگنده‌ی بریتانیایی است. شهرت او بیشتر از کتاب‌هایی حاصل شد که برای کودکان و نوجوانان نوشت؛ او را یکی از بزرگترین نویسندگان کودک در قرن بیستم خوانده‌اند. دال سابقه‌ی حضور در جنگ دوم جهانی به عنوان خلبان نظامی و نیز همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا را در کارنامه‌ی خود دارد.

نظرات کاربران

🕊️📚kerm ketab
۱۴۰۲/۰۶/۲۴

راستش واقعا از آقای رولد دال همچین چیزی رو انتظار نداشتم من عاشق کتاب های رولد دال هستم ولی این واقعا کسل کننده بود و اصلا هم جالب نبود به هرحال به نظرم شاید برای بچه های زیر ۶ سال جذاب باشه

کاربر ۱۲۹۳۸۱۴
۱۴۰۳/۰۱/۱۸

داستان تمساحی که تصمیم میگیرد بچه ها را یه لقمه چپ کند. داستان خلاقانه و روانشناسانه به قلم هنرمند رولد دال نوشته شده و به خصوص برای پسر بچه های زیر دبستان خیلی جذاب است.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۵۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
۹,۸۰۰
۳۰%
تومان