دانلود و خرید کتاب گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر محمدباقر انصاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر اثر محمدباقر انصاری

کتاب گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر

کتاب «گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر» نوشتۀ محمدباقر انصاری است و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است. این کتاب شرح جزئیات واقعۀ عظیم غدیر است.

درباره کتاب گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر

واقعۀ غدیر یکی از مهم‌ترین وقایع در تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام (ص) موقع بازگشت از حجةالوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در غدیر خم، امام علی (ع) را جانشین خود معرفی کرد اما در حقیقت، مهاجر و انصار پیام غدیر را به فراموشی سپردند و سیاستمداران جاهل خودشان برای پیامبر جانشین انتخاب کردند. در جامعۀ امروز، مسلمان‌ها از غدیر می‌گویند، جشن می‌گیرند، به دیدار سادات می‌روند و مراسم‌های عقدشان را در روز عید غدیر برگزار می‌کنند؛ اما بیشتر مردم از جزئیات آنچه که رخ‌داده و پیام‌های غدیر بی‌خبر هستند.

کتاب گزارش لحظه‌به‌لحظه از واقعۀ غدیر همان‌طور که از عنوان آن پیداست، ضمن یادآوری مراسم سه‌روزهٔ غدیر در تاریخ اسلام، گزارشی از تمام جزئیات این مراسم عظیم و فراموش‌نشدنی را در قالب داستان ارائه می‌کند تا مردم بتوانند غدیر را آن‌گونه که واقع‌شده بیاموزند و به نسل‌های دیگر انتقال دهند. ویژگی مهم کتاب گزارش لحظه‌به‌لحظه از واقعۀ غدیر این است که مطالب با استناد به منابع است، حتی یک کلمه از آن به شکل تخیل نبوده و آدرس‌های منابع به‌صورت پی‌نوشت در پایان کتاب آمده است. کتاب گزارش لحظه‌به‌لحظه از واقعۀ غدیر شامل ۵ بخش می‌شود. «۱. غدیر، داستان اعتقاد»، «۲. عظمت غدیر»، «۳. از مدینه تا غدیر»، «۴. سخنرانی غدیر» و «۵.مراسم سه‌روزه در غدیر»

انتشارات دلیل ما در سال ۱۳۷۹ آغاز به کار کرده است و بر انتشار کتاب‌هایی با مفاهیم دینی، شیعی، آموزش احکام اسلامی و شناخت فرق، مذاهب و فلسفه دین تمرکز دارد و هدف از انتخاب چنین موضوعاتی کمک به ارتقا سطح آگاهی دینی و فرهنگ مذهبی و پرورش افکار و فضای سالم در جامعه است. کتاب‌های نشر دلیل ما عموماً دربرگیرندۀ مباحثی دربارۀ موضوعات کلامی و اخلاقی و تاریخی است و قصد دارد نسل جوان را با معارف اسلامی و آموزه‌های ارزنده آن آشنا کند. از آنجایی که مخاطبان کتاب‌ها مردم هستند، تلاش شده تا ضمن علمی‌بودن مباحث، از نثر معیار استفاده شود.

دلیل ما در دو حوزۀ دانشگاهی و عمومی به چاپ و نشر آثار می‌پردازد و تا سال ۱۳۹۳ بیش از ۲۸۶۹ عنوان کتاب در موضوعات دینی را منتشر کرد. این نشر همچنین بیش از ۶۳ عنوان کتاب پیرامون واقعۀ غدیر و تحلیل و بررسی و شناساندن آن از زوایای مختلف روانۀ بازار کرده است. دلیل ما به مدت ۹ سال ناشر نمونه و برگزیده بوده است

خواندن کتاب گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به پژوهشگران دین اسلام و کسانی که می‌خواهند از واقعۀ غدیر بیشتر بدانند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر

«مهم‌ترین مقاصد حضرت در خطبۀ غدیر را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

۱. نتیجه‌گیری از زحمات ۲۳سالۀ رسالت با تعیین ادامه‌دهندگان این راه.

۲. حفظ دائمی اسلام با جانشینانی که از عهدۀ این مهم برآیند.

۳. اقدام رسمی برای تعیین خلیفه که از نظر قوانین ملل سندیت دارد.

۴. ترسیم خط مشی آیندۀ مسلمین تا آخر دنیا

۵. اتمام حجت بر مخالفان اسلام اعم از مقصرین و معاندین.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۱۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان