دانلود و خرید کتاب شرح زیارت بزرگ بانوی کرامت غلامعلی صفایی بوشهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شرح زیارت بزرگ بانوی کرامت اثر غلامعلی صفایی بوشهری

کتاب شرح زیارت بزرگ بانوی کرامت

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شرح زیارت بزرگ بانوی کرامت

کتاب «شرح زیارت بزرگ بانوی کرامت» نوشتۀ غلامعلی صفایی بوشهری است و انتشارات زائر آستانه مقدسه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب شرح زیارت بزرگ بانوی کرامت

فرهنگ زیارت در نظام معرفتی اسلام جایگاه مهم و ویژه‌ای دارد تا جایی که پیشوایان معصوم (ع) ضمن اینکه انسان‌ها را بر اصل زیارت سفارش کرده‌اند، باهدف تعلیم زبان زیارت، معارف بسیاری را از این طریق آموزش دادند. زیاراتی مانند جامعۀ کبیره، آل یاسین، عاشورا، و زیارت خاص معصومین نمونه‌های معروفی ازاین‌دست به شمار می‌روند؛ بنابراین تبیین و تفسیر متن زیارت‌نامه‌ها جهت فهم معارف مربوط به زیارت و دریافت لایه‌های پنهان و آشکار و همچنین ابعاد گستردۀ آن ضرورت دارد.

مفهوم زیارت از جایی آغاز شد که خداوند تدبیر کرد از میان مخلوقاتش، بهترینشان را به جانشینی انتخاب کند و آن‌ها را جلوۀ تام و تمام خود قرار دهد؛ بنابراین پیامبران و امامان معصوم را برای پیشوایی انسان تعیین و منصوب کرد. از آن زمان به بعد انسان به الگویی الهی دست پیدا کرد، کسانی که بتواند خود را در وجود آن‌ها ببیند و اخلاق، رفتار و گفتار خود را با آن‌ها مقایسه کرده و در ترازوی وجودی ولی خدا بسنجد و همچنین با ملاقات و زیارتشان زمینۀ تعالی خود را تا اوج عبودیت فراهم کند. بعد از آنکه فرهنگ زیارت شکل گرفت، ارتباط میان انسان و ولی خدا عمیق‌تر شد و خود را همواره نیازمند ارتباط با ولی خدا دانست تا بتواند از فراموش‌کردن خدا که مقدمۀ فراموش‌کردن خود است در امان بماند. کتاب شرح زیارت بزرگ بانوی کرامت، مؤمنان را به این هدف نزدیک می‌کند.

حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، بانوی بافضیلت خاندان عصمت و طهارت و دارای عالی‌ترین فضائل و مناقب انسانی است. ایشان از امامزادگان واجب‌التعظیمی است که زیارت‌نامهٔ معتبر دارد. حضرت فاطمه معصومه بانویی است که به‌خاطر کمال عبودیت و عرفان و همچنین دستیابی به مقامات عالی معنوی، به مرحلۀ کرامت رسید و می‌تواند کارهای معجزه‌آسا و خارق‌العاده انجام دهد. در راستای تحقق هدف فهم عمیق زیارت‌نامه‌ها موضوع زیارت در دستور کار پژوهشکدۀ آستان مقدس حضرت معصومه قرار گرفت و استاد غلامعلی صفایی بوشهری کتاب شرح زیارت بزرگ بانوی کرامت را به نگارش درآورد.

خواندن کتاب شرح زیارت بزرگ بانوی کرامت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم‌

خواندن این کتاب را به دوستداران اهل‌بیت (ع) و علاقه‌مندان به کتاب‌های دینی و مذهبی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شرح زیارت بزرگ بانوی کرامت

«آنان بعد از عبور از شهرهای مختلف به ساوه رسیدند و در آنجا مورد حملۀ وحشیانۀ مأموران حکومت عباسی قرار گرفتند. برادر بزرگوار آن حضرت، به نام هارون بن موسی و جمعی دیگر از همراهانش به شهادت رسیدند و برخی دیگر به‌شدت مجروح و پراکنده شدند. آن حضرت از این واقعۀ جان‌گداز به‌شدت متأثر و بیمار گردید البته برخی از تاریخ‌نگاران نوشته‌اند که به دست عمال جنایت‌پیشۀ عباسیان مسموم شد. در این هنگام وی به اندک یاران و اطرافیانش دستور داد تا به قم عزیمت کنند که از دیرباز مرکز حضور شیعیان مکتب اهل‌بیت (ع) بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۱۸٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۲۰۰
تومان