دانلود و خرید کتاب گذر از ایست نویسنده حسن نصرتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گذر از ایست نویسنده اثر حسن نصرتی

کتاب گذر از ایست نویسنده

نویسنده:حسن نصرتی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب گذر از ایست نویسنده

کتاب گذر از ایست نویسنده به‌قلم حسن نصرتی را انتشارات خانه به خانه منتشر کرده است. این کتاب به آموزش فنون و اصول پایهٔ فیلمنامه‌نویسی می‌پردازد.

درباره کتاب گذر از ایست نویسنده

یکی از دلایل ماندگاری یک اثر سینمایی یا نمایشی فارغ از چگونگی ایفای نقش بازیگران و کارگردانی، فیلمنامه و متن است. شاهکارهای تاریخ نمایش پیش از اکران بر پردهٔ سینما یا پخش در تلویزیون، کلماتی بودند بر روی کاغذ که هر چه استوارتر و منسجم‌تر و منطبق با اصول فیلمنامه‌نویسی و قصه‌گویی منتشر شوند، اثرگذارتر خواهند بود. اما از آن‌جاکه مسیر نوشتن بدون سختی و فرازونشیب نیست و گاه نویسنده را دچار بن‌بست فکری و احساس نبود ایده می‌کند. کتاب گذر از ایست نویسنده به‌قلم حسن نصرتی کوشیده است تا در ۵ فصل به مبانی و اصول پایهٔ فیلمنامه‌نویسی و راه‌هایی برای افزایش بهره‌وری در زندگی نویسندگان بپردازد و از این طریق به پویایی و زایایی ذهن نویسنده کمک کند.

خواندن کتاب گذر از ایست نویسنده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به فیلمنامه‌نویسی و هنرجویان و دانشجویان رشته‌های بازیگری و ادبیات نمایشی از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

بخشی از کتاب گذر از ایست نویسنده

«سال‌ها قبل هنگامی که به کلاس فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ملحق شدم فهمیدم این دقیقاً همان مسیری است که باید بروم ولی به دلیل تحصیل در رشته پزشکی، فرصتی برای تمرین و تجربهٔ کار در زمینه فیلمسازی پیدا نکردم. به همین دلیل تصمیم گرفتم در زمینهٔ نوشتن فیلمنامه فعالیت کنم تا بتوانم حداقل در فرصت‌های کوتاهی که پیدا می‌کنم بنویسم پس غرق در فیلمنامه شدم و در نهایت فهمیدم که این حرفه، سبک زندگی خاص خودش را می‌خواهد پس آن را در اولویت قرار داده با شهامت پزشکی را رها کرده و افرادی را به دلیل عدم پیروی از مسیر استاندارد، ترساندم. برای همین تصمیم گرفتم کتابم را به همین افراد تقدیم کنم. گذشت تا اینکه فهمیدم نوشتن نمی‌تواند درآمد مناسبی را برایم فراهم کند؛ بنابراین تدریس را به عنوان یک شغل جایگزین انتخاب کردم در این مسیر هیچ‌گاه شاگرد بودن را فراموش نکردم. وظیفه خودم می‌دانستم که حتماً باید تمامی کتاب‌های آموزشی را مطالعه کرده و در کلاس‌های اساتید بسیاری شرکت کنم. درست است که نویسندگان باید به دنبال کتاب‌های آموزشی مناسب باشند و از تجربیات نویسندگان دیگر نیز بهره ببرند اما نیازی به مطالعهٔ تمامی کتاب‌های آموزشی ندارند. این وظیفهٔ مدرسان است که باید چکیدهٔ کتاب‌هایی که خوانده‌اند را با دیگران به اشتراک بگذارند. خوشبختانه من توانستم در حد توان و سرمایه‌ام به وظیفه‌ام عمل کنم. تنها عاملی که در این مسیر باعث نگرانی من شد دور شدن خودم از نوشتن فیلمنامه بود که تصمیم دارم بعد از نگارش این کتاب جبرانش کنم. برای موفقیت در حرفهٔ نویسندگی متوجه شدم که نویسنده باید عمیقاً درگیر زندگی شود و از نزدیک ببیند چرا که این مهم‌ترین کلید برای پیشرفت در این حرفه است؛ اما متأسفانه در بسیاری از کلاس‌های نویسندگی به اهمیت خودشناسی و تعمق در واکنش‌هایمان به زندگی خیلی کم اشاره می‌شود. بسیاری از مدرسان فرض را بر این گذاشته‌اند که هنرجویان عاشق نوشتن هستند و فقط لازم است مهارت‌های نویسندگی در آن‌ها تقویت شود. اما این مهارت‌ها تنها یک بخش از معادلهٔ پیشرفت در حوزهٔ نویسندگی هستند. در کلاس‌های نویسندگی اساتید تمریناتی برای تقویت مهارت نوشتن به هنرجویان ارائه می‌دهند که خیلی خوب است اما بسیاری از هنرجویان پس از پایان کلاس تمرینات را فراموش کرده و با اولین مشکل در مسیر نوشتن کار را به طور کامل رها می‌کنند. همین مسئله باعث شد ایدهٔ شکل‌گیری این کتاب در ذهنم ایجاد شود. تصمیم گرفتم به همراه توضیح تکنیک‌های فیلمنامه‌نویسی بیشتر به اهمیت فیلمنامه و مقایسهٔ آن با زندگی بپردازم این کتاب قرار نیست تمامی تکنیک‌های فیلمنامه‌نویسی را به شما آموزش دهد بلکه هدف آن این است که با استفاده از مثال‌هایی از زندگی واقعی شما را به انجام نوشتن ترغیب کند.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

قیمت:
۴۵,۶۰۰
۲۲,۸۰۰
۵۰%
تومان