دانلود و خرید کتاب در جست‌وجوی معنا اُسوالد هَنفلینگ ترجمه امیرحسین خداپرست
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در جست‌وجوی معنا اثر اُسوالد هَنفلینگ

کتاب در جست‌وجوی معنا

معرفی کتاب در جست‌وجوی معنا

فکورترین انسان‌ها اعتقاد داشته‌اند که انسان‌بودن انسان به فکر است و انسان هرچه زندگی را بیشتر به فکرکردن بگذراند بهره‌ی بیشتری از انسان‌بودن دارد و هرچه کمتر و کمتر به این فعالیت شریف مشغول باشد به دیگر هم‌جنسان خود ـ که همان حیوانات هستند ـ نزدیک‌ و نزدیک‌تر می‌شود. این اعتقاد، اگر حقیقت محض هم نباشد، دور از حقیقت نیست. 

معنای زندگی چیست؟ این پرسش می‌تواند پاسخ‌های متفاوتی برانگیزد. برخی آن را مهم‌ترین پرسش‌ها می‌دانند، پرسشی که فیلسوفان، اگر می‌خواهند شایسته‌ی حرفه‌شان باشند، باید خود را مخاطب آن قرار دهند. این پرسش محور اصلی مباحث کتاب «در جست‌وجوی معنا، همچون معنای زندگی‌» است. 

کتاب «در جست‌وجوی معنا؛ همچون معنای زندگی» نوشته‌ی گرت تامسون و ترجمه‌ی مصطفی ملکیان است. نویسنده‌ی کتاب، فیلسوف آلمانی، اسوالد هنفلینگ (۱۹۲۷-۲۰۰۵) بیشتر عمر خود را به تحقیق و تدریس فلسفه در انگلستان گذراند. از مجموعه‌ی آثار او کتاب‌هایی نظیر «چیستی هنر»‌، «فلسفه‌ و زبان روزمره»، «ای. جی. اثر» به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده است. 

«در جست‌وجوی معنا» مضامین متعددی را درباره‌ی معنای زندگی بازگو می‌کند و کمتر بر دانش فلسفی خواننده تکیه می‌کند. این کتاب ساده و برای مخاطب عام نوشته شده است. نخستین بخش این کتاب (فصول اول تا چهارم) درباره‌ی وجوهی از زندگی است که به نظر می‌رسد موجب بی‌معنایی آن می‌شوند، یعنی رنج و مرگ و مشکلات مربوط به هدف انسان. این بخش به مسائلی درباره‌ی ارزش یا تقدس زندگی می‌انجامد که در فصول چهارم و پنجم از آن‌ها بحث می‌شود. یکی از راه‌های یافتن معنا در زندگی «خودشکوفایی» یعنی زیستن مطابق با ماهیت ذاتی خویشتن است و این موضوع بخش دوم کتاب (فصول ششم تا دهم)‌ است. این بخش به نسخه‌هایی برای «زندگی خوب» می‌پردازد که از مفاهیمی چون ماهیت، جامعه، خوشبختی، دلیل و آزادی به دست آمده‌اند و ادعاهای متفکرانی چون ارسطو، روسو، کانت، میل، سارتر را برمی‌رسد. 

نظرات کاربران

H@di
۱۳۹۹/۰۲/۰۴

با سلام قسمت‌های از نسخه چاپی این کتاب را بنده خوندم انصافا مشکل و غیر قابل فهم است که البته این مشکل نویسنده ومترجم نیست بنظرم کتابی تخصصی برای رشته فلسفه باشه برای عموم کتاب جالب و جذابی نیست موفق با شید ممنون

- بیشتر
Reza.AH
۱۴۰۰/۰۸/۱۱

به طرح پرسشهایی در باب معنای زندگی و هدفدار بودن و... ازدیدگاه فلاسفه میپردازد ولی لزوما به معنای جواب قطعی به این پرسشها نیست وانرا تبیین میکند . درباب رنج ، اگر مرگ پایان عادی و منطقی ماست پس چرا باید

- بیشتر
MHassan
۱۳۹۹/۰۵/۲۵

اگر دوست دارید پیش فرضهای ذهنی خود را به چالش بکشید، این کتاب را از دست ندهید

MahedBook.ir
۱۴۰۲/۰۳/۲۳

مبحث معنای زندگی به‌قدری بسط پیدا کرده که تبدیل به یک رشتۀ فلسفی شده است. لذا شناخت آن نیاز به مطالعات گسترده دارد. اما خوشبختانه راه میان‌بر هم وجود دارد: همین کتاب هنفلینگ. این اثر نیاز چندانی به دانش قبلی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
فکورترین انسان‌ها اعتقاد داشته‌اند که انسان بودن انسان به فکر است و انسان هرچه زندگی را بیشتر به فکر کردن بگذراند بهرهٔ بیشتری از انسان بودن دارد و هرچه کمتر و کمتر به این فعالیت شریف مشغول باشد به دیگر هم‌جنسان خود - که همان حیوانات عزیز باشند - نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود. این اعتقاد، اگر حقیقت محض هم نباشد، دور از حقیقت نیست.
کاربر ۱۸۲۰۳۷۹
معنا یا ارزش عمل ما هرگز در کاری نیست که واقعاً می‌کنیم بلکه همواره در چیز دیگری است (که این کار را به خاطر آن انجام می‌دهیم).
hossein shobeyri
شوپنهاور بر این باور است که وجه دردناکِ تجربه وجه غالب آن است، زیرا تجربهٔ دردناک بنیادی است نه تجربهٔ لذت‌بخش. «درد است، نه لذت، که ایجابی است و ما را به احساس خود وامی‌دارد»
کاربر ۱۲۳۴۲۱۴
اگر بر این باور باشم که خدا چیزی جز «ادای بندگی‌اش» از من نمی‌خواهد، آن‌گاه می‌توانم اشکال کنم که این امر هیچ حسی از هدف به من نمی‌دهد. در این صورت، صِرف این باور که من در خدمت خدا هستم، آن حسی از هدف را فراهم نمی‌کند که معمولاً به زندگی معنا می‌دهد (آیا هدف خدا می‌تواند محروم کردن زندگی من از هدف باشد؟).
MHassan
در مورد هر بچه‌مدرسه‌ای می‌توانیم بگوییم که او یک پزشک، رفتگر، لوکوموتیوران یا قاچاقچی بالقوه است. ممکن است برخی از این گزینه‌ها به دلایل اخلاقی و بقیه، شاید، به دلایل مربوط به ناتوانی فطری کنار گذاشته شوند، اما باز هم گزینه‌هایی نامتناهی بر جای می‌ماند. آیا هر کودکی استعدادی «حقیقی» دارد، یعنی زندگی‌ای که با آن نحوهٔ زندگی تناسبی بیش از دیگر انحای زندگی دارد؟ پاسخ مثبت به معنای این فرض است که معیاری عام در کار است که می‌توان استعداد حقیقی، یعنی خودشکوفایی حقیقی، را با آن شناخت. در این زمینه، گاهی از خوشبختی و دست یافتن به هدف حرف می‌زنیم و ضمناً شاید توجه داشته باشیم که ممکن است این دو معیار دو جهت متفاوت داشته باشند. به هر حال، اگر قرار است این دو معیار راهنما باشند، باید تعریف دقیق‌تری از آنها ارائه کرد (چه نوع خوشبختی و دست یافتن به چه؟).
MHassan
ویتگنشتاین می‌گفت کار فلسفه این است که «واژه‌ها را از کاربرد مابعدالطبیعی‌شان به کاربرد روزمره‌شان بازگرداند»
احسان رضاپور
حسرت خوردن برای نبودن پس از مرگ هم، به قیاسِ حسرت خوردن دربارهٔ گذشته، بیهوده است. اما این نتیجه به دست نمی‌آید که این حسرت‌ها ناشی از بدفهمی است و با فرض جهت‌گیری عاطفی ما نسبت به آینده، ضرورت دغدغهٔ بیشتر دربارهٔ مرگ و زمان پس از مرگ، نسبت به دغدغهٔ نبودن در گذشته، طبیعی و ناگزیر است
Reza.AH

حجم

۲۹۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۲۹۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
۱۱۷,۰۰۰
۱۰%
تومان