دانلود کتاب صوتی مثبت فکر نکنید با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مثبت فکر نکنید اثر گابریله اوتینگن

دانلود و خرید کتاب صوتی مثبت فکر نکنید

معرفی کتاب صوتی مثبت فکر نکنید

کتاب صوتی مثبت فکر نکنید با گویندگی تایماز رضوانی در نشر ترجمان منتشر شده است. این کتاب را گابریله اوتینگن نوشته و حسین رحمانی آن را به فارسی ترجمه کرده است. حاصلِ تحقیق علمی و روشمند گابریله اوتینگن، یکی از سرآمدانِ روان‌شناسی انگیزش، چیزی است متفاوت از آنچه تاکنون شنیده‌ایم. او خوش‌بینی را در حیطه‌های مختلف زندگی شخصی و همچنین در روابط گسترده‌تر اجتماعی بررسی کرده و می‌گوید که خوش‌بینی، بر خلاف تصور رایج، ما را دچار انفعال می‌کند و احتمال رسیدن به موفقیت را پایین می‌آورد، اوتینگن در کتاب مثبت فکر نکنید روش چهارمرحله‌ای «مقابلۀ ذهنی» را پیشنهاد می‌کند و نشان می‌دهد که چطور می‌توان از این روش در سه حیطۀ سلامت فردی، روابط دوستی، و مدرسه و محیط کار استفاده کرد.

درباره کتاب مثبت فکر نکنید

بسیاری از ما در برخورد با کسی که می‌خواهد به آرزویی مشخص برسد یا حتی وقتی با خودمان دربارهٔ رویاهایمان حرف می‌زنیم، نصیحت ساده‌ای داریم: مثبت بیندیش! بیش‌ازحد به موانع فکر نکن، چون این کار فقط زمین‌گیرت خواهد کرد؛ خوش‌بین باش و بر چیزی تمرکز کن که می‌خواهی به دستش بیاوری؛ آیندهٔ مسرت‌بخشی را تصور کن که در آن پرکار و فعالی. تصور کن پس‌ازآنکه نُه کیلوگرم از وزنت کم کردی، چقدر زیباتر خواهی بود؛ تجسم کن وقتی آن ترفیع شغلی را بگیری، چقدر راضی‌تر و خوشحال‌تر خواهی بود. اما بهتر است به جای این فکرهای زیبا که سود خاصی ندارند، به چیزهای مفید دیگری فکر کنیم. مثلاً اینکه چه چیزی ما یا دیگران را از نیل به آرزوهایمان بازمی‌دارد؟ چه موانعی درون ما هست که نمی‌گذارد واقعاً به دنبال آرزوهایمان برویم؟

کتاب مثبت فکر نکنید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند به جای رویاپردازی به صورت عملی در مسیر دستیابی به اهدافشان قرار بگیرند، پیشنهاد می‌کنیم.

خود نویسنده در این باره می‌گوید:

 «من مثبت فکر نکنید را برای افرادی نوشته‌ام که گرفتار شده‌اند و نمی‌دانند برای خروج از این موقعیت چه‌کار باید بکنند. به‌علاوه این کتاب برای کسانی است که زندگی خوبی دارند، اما شاید بخواهند بدانند که آیا می‌توانند زندگی بهتری داشته باشند یا نه. این کتاب برای افرادی است که با مشکل خاصی دست‌به‌گریبان‌اند، مشکلی که در گذشته برای مهار آن کوشیده‌اند اما موفق نشده‌اند یا نمی‌دانند از چه راهی باید به آن نزدیک شوند. روی‌هم‌رفته این کتاب را برای همه نوشته‌ام. همهٔ ما باید به خودمان انگیزه بدهیم تا بتوانیم در مسیری که هستیم رو به جلو گام برداریم.»

بخشی از کتاب مثبت فکر نکنید

به دلیل رواج خوش‌بینی گاهی احساس می‌شود اظهارنظر منفی، حتی با ملایمت، در مؤسسات و سازمان‌ها اقدام مخاطره‌آمیزی باشد. اگر در محیط کار در جایگاه «واقع‌بین» قرار بگیرید، معمولاً دیگران لقب‌هایی از قبیل «دبی داونر» یا ضدحال رویتان می‌گذارند. فیلم‌سازان و تهیه‌کنندگان تلویزیونی اغلب از مضامین حزن‌انگیز و پایان‌بندی‌های غم‌افزا شانه خالی می‌کنند، از ترس اینکه تیرگی به افراط برسد و بینندگان دل‌سرد شوند. کدام سیاست‌مدار است که دوست داشته باشد ارزش و اعتبار دیدگاه‌های خوش‌بینانه را به پرسش بگیرد و رویکرد متعارف «ما می‌توانیم» را کنار بگذارد؟

وقتی کسی قانون نانوشتهٔ مثبت‌نگری را نقض می‌کند مردم رفتارش را نامطلوب تشخیص می‌دهند. سال ۱۹۸۶ وقتی در فیلادلفیا دورهٔ فوق دکتری‌ام را می‌گذراندم، استادی از جلسه‌ای در دانشکده تعریف کرد که در آن قدری از دشواری‌های زندگی‌اش گفته بود. همکارانش به‌شدت از او انتقاد کرده بودند که چرا در محیط حرفه‌ای این‌قدر «منفی‌باف» بوده است. این تجربه نشان داد که این استاد باید یاد بگیرد که منفی‌بافی‌اش را پیش خودش نگه دارد تا این منفی‌نگری به دیگران سرایت نکند. 

نظرات کاربران

مهدی صمدی
۱۴۰۰/۰۷/۲۴

طاقچه بی نهایت تو را می خواند❤

کاربر ۲۳۸۲۵۴۳
۱۴۰۰/۰۹/۱۳

کاش در طاقچه بی‌نهایت قرارش بدید. خیلی از کتابها شامل این طرح نمیشن و این واقعا ناراحت کننده هست

kian
۱۴۰۰/۱۲/۲۶

تا حالا هر کتاب انگیزشی مثبت مطالعه کردید دست نگه دارید و این کتاب در اولویت قرار بدهید .این شعار نیست یک واقعیت که با خواندنش دیدگاهتون درباره هر مسیری که نصفه رها کرده اید رو دوباره شروع کنید و

- بیشتر
Ehsan
۱۴۰۰/۰۸/۱۳

به نظرم کتاب خوبی بود. نتایج کتاب کاملا بر اساس آزمایش ها و مطالعات تجربیه. عنوان کتاب منو جذب کرد تا بفهمم حرف حسابش چیه.این کتاب رو به همه به خصوص تمام کسایی که غرق در آرزوها و امیال دست

- بیشتر
king book
۱۴۰۰/۰۷/۲۱

عالی هست به خاطر اینکه یکی از داستانش هست تمساح دهنش باز میزاره که داخل عکس مشخص هست پرنده میاد از دهنش غذا بخوره خودش خورده میشه یک داستان دیگه هم هست شبیه این 😁🌺🌹😍

پسرعموی کافکا
۱۴۰۱/۰۷/۰۵

یک : خیلی خیلی از پژوهش هاش حرف میزنه، که حوصله سربر دو : تز کتاب ساده اس اما توضیحات اضافه فراوان داره بطوری که من فک میکنم با یک دهم این حجم موجود هم می تونست تز شو انتقال بده

- بیشتر
RVahidian
۱۴۰۰/۰۸/۱۳

برای بهبود نگرشم به زندگی و اصلاح طرزفکرم سراغش رفتم و خیلی تاثیرگذار بود برام و کمک کرد.

parmis mardani
۱۴۰۰/۰۷/۳۰

کاملا با این کتاب هم نظرم از اول زندگیم /

کاربر ۵۱۶۶۹۰۵
۱۴۰۱/۰۷/۱۴

خوندن این کتاب نظر هر فردی رو نسبت به افکار شخصی خودش تغییر میده ، و به گونه ای باعث رشد عقلانی میشه

کاربر ۳۸۲۹۶۱۷
۱۴۰۲/۰۵/۲۶

کاش جماعت مثبت اندیش افراطی جامعه این کتاب رو بخونند. من واقعا لذت بردم و در پایان کتاب حس کردم رهیافتی جدید دارم.

زمان

۸ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۳۴۱٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۸ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۳۴۱٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۹,۰۰۰
۱۹,۵۰۰
۵۰%
تومان