دانلود کتاب صوتی دمیان با صدای علی دنیوی ساروی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دمیان اثر هرمان هسه

دانلود و خرید کتاب صوتی دمیان

نویسنده:هرمان هسه
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۳۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی دمیان

کتاب صوتی دمیان نوشته‌ی هرمان هسه با ترجمه محمد بقایی و صدای علی دنیوی ساروی در آوانامه منتشر شده است. این کتاب داستان پسری به‌نام امیل و روایتی میان خیر و شر است.

درباره کتاب صوتی دمیان

کتاب صوتی دمیان نوشته‌ی هرمان هسه داستان مرد جوانی است که خود راوی داستان است و این‌گونه به نظر می‌رسد که روایت کتاب روایت دوران کودکی و نوجوانی نویسنده است. سینکلر شخصیت اصلی داستان درباره دوران کودکی خود سخن می‌گوید. سینکلر در خانواده‌ای مسیحی، مذهبی و معتقد زاده شده است و در دوران کودکی با آرامش خاطر و بدون هیچ گناه یا اشتباهی تا سن ده سالگی را گذرانده بود.

نویسنده در کتاب خویش درباره پوسته انسان‌ها سخن می‌راند و بیان می‌دارد تمامی انسان‌ها در دو دنیا زندگی می‌کنند، دنیایی که در حال عبادت و نیایش و در کل دنیای پرهیزکاری است. دنیای دیگر دنیایی است مرموز و اسرارآمیز، دنیای وحشت و وجدان، دنیای خیانت و دروغ. هرمان هسه درباره شناخت آدمیان از انسان بودن سخن گفته است. دنیایی که سینکلر در آن رشد یافته بود دنیای نخستین بود؛ دنیایی عاری از گناه و ظلمت. در دنیای سینکلر آرامش و مذهب در کنار یکدیگر حضور داشتند و راستی و صداقت دو عنصر این دنیا بودند.

در ابتدای داستان کتاب صوتی دمیان راوی درباره آشنایی با فردی به نام کرومر صحبت می‌کند که از خانواده‌ای بدنام بوده و جز شرارت چیز دیگری بلد نبوده است. کرومر حدود سه سال بزرگتر از سینکلر بوده و هر دو در یک مدرسه درس می‌خواندند. کرومر در کار خلاف خبره و زیرک بود و سینکلر برای جلب توجه وی روایت دروغی می‌سازد و کرومر پس از شنیدن داستان سعی در اذیت و آزار وی داشته و تهدیدش می‌کند.

ترس از مواجه شدن با خانواده به خاطر روایت دروغین باعث می‌شود که سینکلر تا مدت‌ها به کرومر باج بدهد و موجب رضایت او شود. ایجاد حس عذاب وجدان از کار انجام‌نداده و نگرانی وی از اطلاع خانواده موجب بیماری در سینکلر می‌شود. در این موقعیت است که دمیان وارد داستان می‌شود. ماکس دمیان دانش‌آموزی در همان مدرسه و یک سال بزرگتر از سینکلر است. شخصیت دمیان را می‌توان فیلسوف‌مـأبانه تعریف کرد به‌گونه‌ای که با خواندن ذهن سینکلر پی به راز درونیش می‌برد و با صحبت با کرومر، هر جا سینکلر را می‌بیند از مسیر دیگری می‌رود. دمیان درباره ترسو بودن آدم‌ها و اینکه هر انسان چیزهایی برای ترس دارد که از آن‌ها بترسد سخن می‌گوید و بیان می‌دارد که بیم و هراس زندگی انسان‌ها را به تباهی می‌کشاند و انسان همواره باید در تلاش باشد تا از این بیم و هراس رها شود. صداقت و راستی با خود بزرگترین درسی است که دمیان در دوران کودکی به سینکلر می‌آموزد. با شناخت خود است که انسان می‌تواند از ترس رهایی یابد. با تمرکز و تلاش بر روی یک موضوع است که انسان به هدف می‌رسد و اگر سعی در شناخت فردی داری باید با تمام توان و اراده برروی آن تمرکز کنی همانگونه که دمیان در صدد شناخت سینکلر موفق بود. دمیان اعتقاد دارد که انسان می‌تواند کارهای ناروا و بد را هیچگاه انجام ندهد و در عین حال شریر و بد‌ذات باشد و برعکس می‌تواند دست به امیال ناروا بزند ولی از خوی شیطانی بهره‌ای نبرده باشد. اینکه هر فرد خط قرمز‌هایی برای خود دارد و به آن آگاه است؛ چیز‌هایی را بر خود حرام می‌دارد که شخص دیگری هر روز آن را انجام می‌دهد.

پس از پایان دبستان سینکلر به مدرسه شبانه‌روزی می‌رود و دمیان را به دست فراموشی می‌سپارد. در این دوران افسردگی و تنهایی بر وی چیره شده و باعث می‌شود سینکلر در سن پایین به شراب‌خواری و می‌گساری روی آورد. دروغ‌گویی و روایت داستان‌های کذایی برای توجه دوستان و افت تحصیلی شدید، روز‌ به روز بر تنهایش می‌افزاید و وی را در درون باتلاقی گیر می‌اندازد. پدر و مادرش از او ناراضی و نگران اخراجش از مدرسه‌اند. اما سینکلر که درگیر تنهایی است روزی در مسیر پیاده روی در پارک نزدیک مدرسه دختری را می‌بیند که شیفته‌ی او می‌شود ولی سعی در برقراری ارتباط نمی‌کند. ذهن درگیر سینکلر وی را به سمت نقاشی می‌کشاند و سعی می‌کند معشوق که نامش را بئاتریس نهاده است به تصویر بکشد. پس از تلاش‌های پی‌در‌پی به تصویری دست می‌یابد که در آن دمیان را می‌بیند. ناگهان به یاد دوست دوران دبستان خود افتاده و تمامی خاطرات زنده می‌شوند. سینکلر شرابخواری را رها کرده و کم‌کم به درس خواندن رو می‌آورد. او به صورت اتفاقی با شخصی به نام پیستوریوس آشنا می‌شود. پسر جوانی که پدرش روحانی کلیسا است و خود در کلیسا ارگ می‌نوازد. این دو دوست با یکدیگر به صحبت می‌نشینند و سخنانی میانشان ردو بدل می‌شود که به شناخت درونی افراد می‌پردازد. در این بخش از کتاب صوتی دمیان به خداوند و دین‌داری پرداخته شده است؛ اینکه هر دینی زیبایی ویژه‌ای دارد و مذهب روح وجود هر انسان است خواه در مراسم عشای ربانی باشد خواه در زیارت مکه، فرقی نمی‌کند که خداوند را در چه جست‌وجو کنی مهم این است که آن را بیابی. شباهت وجودی سخنان دمیان و پیستوریوس به یکدیگر تاثیر شگرفی بر سینکلر می‌گذارد.

نجات سینکلر توسط دمیان، انسانی آزاداندیش و استوار، موضوع اصلی کتاب صوتی دمیان است. اینکه وظیفه هر انسانی تنها خویشتن خویش است تا برای آینده‌ای نامعلوم و مواجه با آن آماده باشد.

شنیدن کتاب صوتی دمیان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی دمیان را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات جهان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره هرمان هسه

هرمان هسه نویسنده و نقاش آلمانی در ۲ ژوئیه سال ۱۸۷۷ به دنیا آمد. پدر و مادرش از مبلغان دینی بودند و او از کودکی با ادبیات و کتاب آشنا شد. او در سن پانزده‌سالگی چندین بار از مدرسه فرار کرد و دچار افسردگی شدیدی شد و حتی یک‌بار دست به خودکشی زد که نتیجه آن بستری شدن در آسایشگاه روانی بود. هرمان هسه به نقاشی و باغبانی علاقه داشت و در اوقات فراقت به این دو هنر مشغول بود.

هرمان هسه نخستین کتاب خویش با نام پیتر کامنسیند را در سال ۱۹۰۴ به چاپ رسانید. کتاب دیگر هسه که در سال ۱۹۰۶ چاپ شد زیر چرخ نام دارد. یکی از دیگر کتاب‌های هرمان هسه گروترود نام دارد که نویسنده در این کتاب به مسئله تنهایی پرداخته است و در سال ۱۹۱۰ چاپ شده است. از دیگر آثار او می‌توان به رسهالده، سیذارتا، گرگ بیابان، سفر به شرق و نارسیس و گلدموند اشاره کرد.

داستان‌های هرمان هسه، نویسنده‌ی آلمانی، مجموعه‌ی اعترافاتی است که رابطه‌ی میان هنرمند و محیطش به تصویر می‌کشد. او در جستجوی طبیعت و حقیقت است و انسان و زندگی‌اش را جزیی سازنده از تاریخ و تمامیِ موجودیت جهان می‌داند و بدینسان از تضاد به وحدت و یگانگی می‌رسد. همیشه در این داستان‌ها، دو تن رویاروی یکدیگرند. دو تن که در واقع یک تن یا خود اویند. کشمکشی میان روان و تن، هیجان و شعور، هنر و زندگی... تمثیل‌ها و رمز و رازهای شعرگونه‌ی این صوفیِ سرگردان، کنایه‌ای از زندگی و سرنوشت انسان‌هاست، درگیریِ هنرمند و جامعه‌ی مدرن است، دست و پا زدن میان هنر و زندگی است. برای نمایاندن رنج‌های بشری که حاصل ستیزها، کشمکش‌ها، جنگ‌هاست، هنرمند، در جهان‌بینیِ فردی‌اش، خود اسیر می‌شود و این اسارت نیز، آفرینش و خلاقیت را در پی دارد.

هرمان هسه در سال ۱۹۱۲ به سوئیس مهاجرت کرد و تا پایان عمر هشتادوسه‌ساله‌ی خود در این کشور ماند و در سال ۱۹۶۰ درگذشت.

دیوانه بازی
کریستین بوبن
صید قزل آلا در آمریکا
ریچارد براتیگان
عذاب وجدان
آلبا د سس پدس
لبه تیغ
ویلیام سامرست موام
واپسین انسان
موریس بلانشو
تیز هوش
امید تقوی
گرگ بیابان
هرمان هسه
لذت تفکر
زینا هیتز
مـرگ سرخ
ادگار آلن پو
چوب نروژی
هاروکی موراکامی
همه دروغ می‌ گویند
داوید وویتس
سفر به انتهای شب
لویی فردینان سلین
کوکورو
ناتسومه سوسه‌کی
تمساح
فیودور داستایفسکی
دوپامین، مولکولی با خواص شگفت انگیز
مایکل ای. لانگ
مسئله مرگ و زندگی
اروین د. یالوم
ضحاک ماردوش
علی‌اکبر سعیدی سیرجانی
خاطرات خانه مردگان
فئودور داستایوسکی
پسرک، موش کور، روباه و اسب سفید
چارلی مکسی
کتابخانه نیمه شب
مت هیگ
مغازه خودکشی
ژان تولی
آبنبات هل دار
مهرداد صدقی
رویای نیمه‌شب
مظفر سالاری
آب‌نبات پسته‌ای
مهرداد صدقی
دختری که رهایش کردی
جوجو مویز
پنج قدم فاصله
ریچل لیپینکات
مغازه خودکشی
ژان تولی
ملت عشق (اجرای جدید)
الیف شافاک
بیمار خاموش
الکس مایکلیدیس
سرگذشت آب و آتش؛ مهرگان
بهار برادران
یک عاشقانه آرام
نادر ابراهیمی
کیمیاگر
پائولو کوئیلو
مردی به نام اوه
فردریک بکمن
جزء از کل
استیو تولتز
سمفونی مردگان
عباس معروفی
آبنبات هل‌دار
مهرداد صدقی
هری پاتر و سنگ جادو
جی.کی. رولینگ
سایه باد
کارلوس روئیت ثافون
چایت را من شیرین می‌کنم
زهرا بلنددوست

نظرات کاربران

daanow
۱۴۰۱/۰۲/۰۱

بی زحمت این متن کتابو بذارید صوتی نمیتونیم گوش بدیم

Asal Aliary
۱۴۰۰/۱۱/۲۶

میشه لطفا این کتاب رو بزارید توی قسمت بی نهایت ....

naghme_rsh
۱۴۰۱/۰۴/۱۳

لطفا نسخه الکترونیکی این کتاب رو بذارین ☹️ بعضی از کتاب هایی که میخوام فقط صوتی دارن.بعضیاشون که اصلا نیست مثل کلیدر ☹️☹️☹️

liyam
۱۴۰۱/۰۴/۱۲

میشه لطف کنین این کتاب رو بزارین تو بی نهایت

سارا
۱۴۰۱/۰۲/۲۸

نوشته زیبا هرمان هسه مثل همیشه درون انسان را واکاوی میکند، بیان و صدای دلنشین آقای دنیوی بر جذابیت این اثر می افزاید ، ترجمه بسیار عالی آقای بقایی را هم فراموش نکنیم. بسیار لذت بردم.

majid ghaderi
۱۴۰۲/۰۸/۰۷

مخصوصاً الان که تا حدی با نظرات یونگ و فروید آشنا شدم، به اهمیت این داستان و عقاید هرمان هسه بزرگوار بیشتر پی میبرم کار تیم تولید هم عالی بود، خداقوت

AS4438
۱۴۰۲/۰۳/۱۲

کتابی عالی با خوانشی فوق العاده زیبا وترجمه ای زیباتر،همه زیبائی ها این کتاب را که رابطه میان خیروشر وزشتی وزیبائیست، متشکل میشوند، بسیارلذت بردم وارزش بارها شنیدن را دارد.

AVA
۱۴۰۱/۰۹/۲۵

خیلی کتاب عالی هست واقعا ممنون از اینک‌ صوتیش رو گذاشتید..

Choi_ Jin_ki
۱۴۰۲/۱۱/۰۹

من کتاب رو از باغ کتاب خریدم و خوندم و واقعا هرچقدر از زیبا بودن این کتاب بگم کمه بسیار کلمات با ارزشی توش هست و درس های زیاد و کتابی فلسفی که درک زیادی میخواد🔥👌

آیدا رها
۱۴۰۲/۰۲/۱۱

از شنیدنش لذت بردم.

زمان

۷ ساعت و ۵۶ دقیقه

حجم

۶۵۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۵۶ دقیقه

حجم

۶۵۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۲,۰۰۰
تومان