دانلود کتاب صوتی متاورس فیس‌بوک؛ یک رویای دیجیتال یا یک کابوس؟ با صدای میلاد فتوحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی متاورس فیس‌بوک؛ یک رویای دیجیتال یا یک کابوس؟ اثر شیرین غفاری

دانلود و خرید کتاب صوتی متاورس فیس‌بوک؛ یک رویای دیجیتال یا یک کابوس؟

معرفی کتاب صوتی متاورس فیس‌بوک؛ یک رویای دیجیتال یا یک کابوس؟

کتاب صوتی «متاورس فیس‌بوک: یک رویای دیجیتال یا یک کابوس؟» نوشتهٔ شیرین غفاری با گویندگی میلاد فتوحی در نوین کتاب گویا چاپ شده است. متاورس یک شبکه‌ٔ توسعه‌پذیر از جها‌ن‌های سه‌بعدی بی‌وقفه و شبیه‌سازی‌هایی است که از پیوستگی هویت، سوژه‌ها، تاریخ، پرداخت‌ها و توانایی‌ها پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تجربه‌ای هم‌گام با تعداد نامحدودی از کاربرانی باشد که هر یک حضوری مستقل دارند.

افرادی مانند تیم سویینی (مدیر عامل اپیک‌ که بازی فورت‌نایت را منتشر کرده است) و مارک زاکربرگ (مدیر عامل فیس‌بوک) اغلب می‌گویند آن‌ها تنها بخشی از یک متاورس پیوسته‌ی بزرگ‌تر را خلق می‌کنند.

اگر بخواهیم مثال قابل درکی برای ادعای آن‌ها ذکر کنیم، باید بگوییم در واقع آنچه آن‌ها در دست توسعه‌ دارند، مانند یک شبکه‌ی اجتماعی در دنیای اینترنت است؛ بخشی از یک سرویس عظیم که امکان پیوند با سایر بخش‌ها را خواهد داشت. یکی از بیانیه‌های اخیر فیس‌بوک هم به همین موضوع اشاره می‌کند که متاورس چیزی نیست که فقط یک شرکت قادر به خلق آن باشد. مانند اینترنت، متاورس هم وجود خواهد داشت، چه فیس‌بوک باشد و چه نباشد.

درباره کتاب متاورس فیس‌بوک: یک رویای دیجیتال یا یک کابوس؟

مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس بوک، پرچم دار این دنیای مجازی شده است و در حال حاضر روی متاورس خود و تغییر نام شبکه اجتماعی خود کار می کند، اما او تنها نیست. بسیاری از شرکت‌ها در حال حاضر مجموعه‌ای از ابتکارات را برای ترویج این فناوری آغاز کرده‌اند، مانند هولولنز مایکروسافت، کلاه‌های واقعیت مجازی پلی‌استیشن، Oculus خود فیسبوک، بازی‌های ویدیویی Epic Games، Ali Metaverse از Alibaba، یک استودیوی بازی‌های ویدیویی جدید بر اساس متاورس Tencet و حتی مالک TikTok قبلاً علاقه خود را به این فناوری اعلام کرده است.

البته نگاه بدبینانه‌ای هم به‌ متاورس وجود دارد که از سو استفاده‌ی شرکت‌ها از این جهان مجازی برای طفره رفتن از محتوای منفی موجود در اینترنت (به‌صورت کلی) و شبکه‌های اجتماعی (به‌صورت ویژه) اشاره دارد. جان داناوان که یک محقق است در مصاحبه با واشنگتن پست درباره‌ی فیس‌بوک و متاورس گفته است تا زمانی که بتوانید فناوری را جدید و جالب نشان دهید، می‌توانید از قوانین فرار کنید. می‌توانید تا قبل از این که در دام قانون گرفتار شوید، تا چند سال از دادگاه بگریزید.

کتاب متاورس فیس‌بوک: یک رویای دیجیتال یا یک کابوس؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به تکنولوژی‌های پیشرو پیشنهاد می‌شود.

نظرات کاربران

حسین نجفی
۱۴۰۲/۱۲/۱۹

سلام. این کتاب برای کسب اطلاعات عمومی خوبه. با چندتا سرچ و تحقیق می تونید تمام مطالب کتاب رو به دست بیارید.

زمان

۲۹ دقیقه

حجم

۲۶٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۹ دقیقه

حجم

۲۶٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۹,۰۰۰
۱۳,۳۰۰
۳۰%
تومان