دانلود کتاب صوتی خاکستر وخاک با صدای امیرحسین عالمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خاکستر وخاک اثر عتیق رحیمی

دانلود و خرید کتاب صوتی خاکستر وخاک

معرفی کتاب صوتی خاکستر وخاک

کتاب صوتی خاکستر و خاک نوشتهٔ عتیق رحیمی و امیرحسین عالمی در انتشارات موج کتاب چاپ شده است. عتیق رحیمی نویسندهٔ افغان است و زبان رمان خاکستر و خاک فارسی دَری است. بدون توضیحات و توصیفات اضافی و تکراری است. متن شامل لغاتی است که با وجود آن که مانع از فهمیدن متن نمی‎شود اما برای خواننده‌ی فارسی‎ زبان ناآشناست. زبان و لحن داستان از پس انتقال غم و فضای اندوهناک برآمده است. راوی داستان امیر حسین عالمی است. ایشان از هنرمندان خوب افغان هستند که در حوزه گویندگی تبحر فراوانی دارد و این رمان را به‌گونه‌ای زیبا روایت می‌کند.

«عتیق رحیمی» Atiq Rahimi نویسنده و کارگردان فارسی ‎زبان افغان است. او در تاریخ ۲۶ فوریه ۱۹۶۲ در کابل متولد شده است. در دبیرستان فرانسوی زبان کابل تحصیل کرده و مدرک دکترای سینما از سوربون دارد. از رمان خاکستر و خاک فیلمی به کارگردانی خودش در سال ۲۰۰۴ ساخته است رمان خاکستر و خاک داستان زندگی مردم افغانستان است که همواره مورد تاخت‌وتاز دشمنان داخلی وخارجی بوده است. داستان، روایت زندگی مردمانی است که هر کدام غمی بزرگ دارند. غم از دست دادن عزیز، سرزمین و از بین رفتن هویت و غیرت مردمان شان.

درباره کتاب صوتی خاکستر و خاک

این اثر داستانی سیاسی و یا جنگی نیست. روایت بازماندگان و تاثیرات جنگ و اندوه عمیق قربانیان آن است. افرادی که بدون اینکه بدانند و بدون آنکه سر در بیاورند چرا و برای چه کشته می‌شوند. جنگ خانمان‌سوز است ودر هرکجای دنیا رخ دهد آسیب‌های خود را به دنبال دارد و بزرگترین آسیب آن از‌بین‌رفتن هویت انسانی است. هویتی که در این رمان به خوبی به آن اشاره شده است.‎ هویت نسل جوان هویتی است که آینده یک مرز و بوم و فرهنگ کشور به آن بستگی دارد. راوی این رمان دوم شخص مفرد است. "دستگیر" نام شخصیت اصلی داستان است که به‌صورت یک مونولوگ درونی داستان را خود برای خود روایت می‌کند.

فضای رمان خاکستروخاک اغلب ذهنی است. شخصیت‌های اصلی در دل جنگ معمولاً احساس تنهایی و وانهادگی می‌کنند و از‌این‌رو به جهان درونی خویش پناه می‌برند‌ تا با گفت‌وگوی ذهنی با خود، اندکی از وحشتی را که دنیای بیرون به آن‌ها تحمیل کرده است را از بین ببرند. رمان خاکستر و خاک اولین اثر عتیق رحیمی است که در سال ۲۰۰۰ میلادی منتشر شده است. رحیمی بر اساس این رمان فیلمی ساخت که مورد توجه منتقدین جشنواره کن قرار گرفت و جایزه "نگاهی دیگر" هیئت داوران را به خود اختصاص داد.

رمان خاکستر و خاک روایت‌گر یک روز از زندگی مردی به نام "دستگیر" است که به همراه نوه‌اش یاسین برای دیدار فرزندش مراد راهی معدن زغال‌سنگی می‌شود که مراد در آن‌جا کار می‌کند. مراد پسر جوانی است که دور از خانواده است و مدت مدیدی است که از احوالات خانواده‌اش بی‌خبر است. دستگیر نگران دیدار با فرزندش است و در طول داستان شاهد واگویه‌های این پیرمرد هستیم که در خواب و بیداری از برخورد با مراد متصور شده و بیان می‌کند .

رمان خاکستر و خاک تنها مختص افغانستان نیست. تنها مختص سرزمین‎‌های درگیر جنگ نیست. رمانی برای انسانیت از‌دست‌رفته‌ٔ امروز است. “مراد”ها دیگر غیرت و هویت که مشخصه‌ٔ خودشان بود را از دست داده‎‌اند. آن‌ها به دنبال کسب راه‎‌های ساده برای زیستن هستند، حتی اگر در این راه دست به پدرکشی بزنند.

کتاب صوتی خاکستر و خاک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به ادبیات افغانستان پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب صوتی خاکستر و خاک

چشم‌هایت نیمه‌باز می‌شود. قلبت در قفس سینه می‌تپد. یاسین همان طور آرام سرش را پیچیده زیر دامن کرتی‌ات. میرزا قدیر با دروازه‌بان در کنار غرفهٔ چوبی سر صحبت را گرفته است. می‌کوشی که چشم‌هایت را هر‌چه بیشتر باز کنی .دیگر نمی‌خواهی بخوابی. نمی‌خواهی خواب ببینی ولی چشم‌هایت سنگین‌تر از اراده‌ات هستند.

نظرات کاربران

سوکورو تازاکی
۱۴۰۱/۰۹/۲۶

کتابی فوق العاده زیبا..در ضمن کتاب سقاها هم توصیه میشود

زمان

۱ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۹۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۹۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان