دانلود کتاب صوتی شغل مورد علاقه با صدای کامبیز خلیلی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی شغل مورد علاقه اثر آلن دو باتن

دانلود و خرید کتاب صوتی شغل مورد علاقه

معرفی کتاب صوتی شغل مورد علاقه

کتاب صوتی شغل مورد علاقه نوشتهٔ آلن دو باتن و ترجمهٔ محمدهادی حاجی‌بیگلو است. کامبیز خلیلی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات کتاب‌سرای نیک (با همکاری نشر جیحون) آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی، از کتاب‌های مجموعه «مدرسه زندگی» است.

درباره کتاب صوتی شغل مورد علاقه

کتاب صوتی شغل مورد علاقه، جنبه‌های متفاوت کارکردن را بررسی کرده است تا از این راه به ما در یافتن شغل مورد‌علاقه‌مان کمک کند.

آلن دوباتن در این کتاب صوتی، می‌گوید که انسان‌ها افزون‌بر کارکردن باید از انجام آن کار لذت نیز ببرند؛ البته این موضوع، تا چند سال گذشته، موضوع چندان مهمی نبود. انسان‌ها زمانی را صرف کار می‌کردند و زمان دیگری را برای خوشی‌هایشان داشتند اما کم‌کم دیدگاه آنها نسبت به مقولهٔ کارکردن تغییر کرد. انسان‌ها برای کسب رضایت، سراغ کارکردن می‌رفتند؛ همین امر آلن دوباتن را بر آن داشت تا کتاب شغل مورد علاقه را بنویسد. او در این کتاب صوتی، دربارهٔ کار خوب، کاری که در کنار کسب درآمد، لذت نیز به ما بدهد، نوشته است.

شنیدن کتاب صوتی شغل مورد علاقه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به افرادی که مایل‌اند کار و شغلی را که انجام می‌دهند، دوست هم داشته باشند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آلن دو باتن

آلن دوباتن، نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیونِ ساکن بریتانیا که دغدغه‌اش نوشتن درباره زندگی روزمره به شیوه‌ای فلسفی است. او در تمام نوشته‌هایش می‌کوشد فلسفه را وارد زندگی عادی انسان کند.

آلن دو باتن نویسنده‌ٔ فلسفی در سال ۱۹۶۹ در شهر زوریخ سوئیس به دنیا آمده است. او اکنون در لندن زندگی می‌کند و مشغول مدیریت در مؤسسه خود یعنی مدرسه‌ٔ زندگی است. این نویسنده اکنون به‌عنوان نویسنده‌ٔ فلسفه‌ٔ روزانه شناخته می‌شود. او درباره‌ٔ موضوعاتی می‌نویسد که هرروزه همه‌ٔ انسان‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. موضوعاتی مانند عشق، سفر، هنر، معماری و ادبیات. کتاب‌های آلن دوباتن تاکنون به بیشتر از سی زبان دنیا ازجمله فارسی ترجمه‌ شده‌اند.

دوباتن دورهٔ دکتری فلسفه را در دانشگاه هاروارد آغاز کرد؛ ولی برای نوشتن کتب فلسفی به زبان ساده، آن را نیمه‌کاره رها کرد. مهم‌ترین کتاب‌های آلن دوباتن، تسلی‌بخشی‌های فلسفه و هنر سیروسفر نام دارند.

اولین کتاب آلن دوباتن به نام جستارهایی در باب عشق، در سال ۱۹۹۳ زمانی که او ۲۴ سال داشت، منتشر شد. کتابی که خیلی زود در لیست کتاب‌های پرفروش قرار گرفت و بیش از دو میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

آلن دوباتن مؤسس مدرسه‌ای به نام مدرسه‌ٔ زندگی است. او با این باور که فرزندان ما در مدرسه راه و روش زندگی‌کردن را نمی‌آموزند مدرسهٔ زندگی را تأسیس کرد. دوباتن معتقد است این فقدان دانش باعث می‌شود کودکان در زندگی بالغانه‌شان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

موضوعاتی که در مدرسه زندگی تدریس می‌شوند متنوع‌اند. اما همه‌ٔ این آموزش‌ها در راستای افزایش خودشناسی هستند. زیرا گردانندگان این مدرسه معتقدند تنها با خودشناسی است که می‌توانیم زندگی برتر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشیم. مجموعه‌ٔ آموزش‌های این مدرسه در شش دسته‌ٔ کلی تقسیم‌بندی می‌شود. خودشناسی، ارتباطات (Relationships)، کار، آرامش، رفتار‌های اجتماعی و فرهنگ و فراغت.

نویسندگان و فیلسوفان باتجربه‌ای هم در این مؤسسه کار می‌کنند. نکته‌ٔ جالب این است که باتوجه‌به تفاوتِ روش‌های یادگیری، مدرسه‌ٔ زندگی آلن دوباتن، آموزه‌ها یا محصولاتش را به روش‌های مختلفی، مانند کتاب، کارگاه، ویدئو، جلسه‌ روانکاوی و... ارائه می‌کند.

آلن دوباتن تاکنون کتاب‌های بسیاری منتشر کرده است. از میان این آثار، کتاب‌های جستارهایی در باب عشق، تسلی‌بخشی‌های فلسفه، هنر سیروسفر، اضطراب منزلت، دین برای خداناباوران، سیر عشق، شغل مورد علاقه، هنر همچون درمان و تعدادی از کتاب‌های مدرسهٔ زندگی به فارسی ترجمه‌ شده‌اند و همه‌ٔ آن‌ها در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار قرار گرفته‌اند.

بخش‌هایی از کتاب صوتی شغل مورد علاقه

«از این رو در نهایت چندان عجیب نیست (و بنابراین نباید چندان مایهٔ نگرانی باشد) که هنگام پرس و جو در باب اینکه با زندگیِ شغلی‌مان بهتر است چه کنیم، نتوانیم پاسخی سرراست و تر و تمیز ارائه دهیم. این صرفاً نمونهٔ دیگری است از این قاعده که ذهن ما متأسفانه عضلاتِ خودتامل‌گرِ ضعیف و بی‌بنیه‌ای دارد.

از آنجا که ذهن نمی‌تواند به‌سادگی به برنامهٔ شغلیِ روشنی برسد، اما در عین حال مادهٔ خام لازم برای چنین برنامه‌هایی در آن وجود دارد، باید زمان قابل‌توجهی را صرف این کنیم که آگاهانه شواهد مرتبط را گرد آوریم، کتابخانه‌ای از آن‌ها بسازیم، در باب آن‌ها بیندیشیم و تحلیلشان کنیم؛ و یقین داشته باشیم که این افکار سرگردان و ادراکاتِ حسیِ گریزپا سرانجام روزی به‌شکل گزاره‌ها و جملاتی روشن و مشخص درمی‌آیند. البته در مسیر انجامِ این کار پیچیدگی‌هایی نیز وجود دارد (در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت)، اما مانع اصلیِ آغاز کردنِ این فرآیند این احساس بد است که این کاری ناجور است و انجامش حتی لازم نیست. کوشش برای فهمِ شخصیتِ شغلی‌مان باید با تصدیق اولیهٔ این واقعیت آغاز شود که ذهن ما دچار ابهام طبیعی و بی‌بنیه‌گیِ فکری است؛ بی‌آنکه دستخوش این احساس شویم که گرایش‌های نهانیِ ذهن و روانمان شرم‌آور و یا اینکه نشانهٔ هرگونه ضعف شخصیتی هستند.»

فهرست کتاب صوتی شغل مورد علاقه

مقدمه

یک. از چه زمانی شغلی خواستیم که مورد علاقه‌مان باشد

دو. در این جستجو چقدر تنهاییم

موانع هدفمند بودن

یک. «اسطوره‌ی رسالت»

دو. پریشانی ذهن ما

جنبه‌های لذت‌بخش کار

یک. تشخیص علاقه‌هایتان

دو. مقابله با کلید کردن روی یک شغل

سه. خطا در مورد خروجی/ ورودی مشاغل

چهار. یک شغل چه حال و هوایی دارد؟

موانع بیرونی و بازدارنده‌های درونی

یک. چارچوب‌های شغلی خانواده

دو. والدینی که فرزندان را وابستهٔ خود می‌کنند

سه. خطرات موفقیت

چهار. اعتماد‌به‌نفس و نداهای درونی

پنج. دام کمال‌گرایی

شش. دام وظیفه‌گرایی

هفت. سندروم شیاد پنداری

هشت. دام سرمایه‌گذاری شغلی

نه. این اگر ایده‌ی خوبی بود، به ذهن من نمی‌رسید

ده. اصلاحات آری و انقلاب نه

یازده. نیروی انگیزه‌بخش مرگ

تسلی‌بخشی‌ها

یک. شادکامی و انتظارات

دو. همدلی با خویشتن

سه. چرا هیچ‌وقت یک شغل کافی نیست

چهار. از نو عاشق شویم

پنج. شغلی که به قدر کافی خوب است

نظرات کاربران

سهيل قهرمانی
۱۴۰۱/۰۷/۲۲

از دیدگاه های مختلف اومده به شغل نگاه کرده ، آلن دو باتن عزیز راهکارهای روانشناختی و فلسفی هم توی کتاب معرفی کرده تا با اجرا و تمرینش بیشتر به درون خودمون بریم و بتونیم شغل مناسب برای خودمون رو

- بیشتر
Mim fe
۱۴۰۲/۰۱/۰۱

به نظرم گویندگی کتاب خیلی خشکه و می‌تونست بهتر باشه.

سارینا
۱۴۰۱/۰۵/۰۱

گویندگی در انتقال معنا جذاب نبود

زمان

۶ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۳۵۴٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۶ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۳۵۴٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۶۸,۰۰۰
۳۴,۰۰۰
۵۰%
تومان