دانلود کتاب صوتی بر امواج با صدای شهین نجف‌زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بر امواج اثر مارگارت اتوود

دانلود و خرید کتاب صوتی بر امواج

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی بر امواج

کتاب صوتی «بر امواج» نوشتهٔ مارگارت اتوود با ترجمهٔ نسترن ظهیری و گویندگی شهین نجف‌زاده در انتشارات ماه آوا منتشر شده است. این رمان که اولین‌بار در سال ۱۹۷۲ منتشر شد، رگه‌هایی از آثار کارآگاهی و تریلرهای روان‌شناسانه را در خود جای داده است. بر امواج مفاهیمی عمیق دربارۀ زندگی، طبیعت، خانواده، ازدواج و زنان را در دل خود دارد.

درباره کتاب صوتی بر امواج

این کتاب در ۳ بخش و ۲۶ فصل تدوین شده است. قهرمان «بر امواج» زنی است که از گذشته‌اش جدا می‌شود تا آینده‌اش را آن‌طور که می‌خواهد بسازد. او زنی هنرمند و بااستعداد است که ناگهان به او خبر می‌رسد پدرش ناپدید شده است. زن تصمیم می‌گیرد برای پیداکردن پدر گمشده‌اش به ساحل دریاچه کودکی‌هایش بازگردد و راهی سفر به جزیره‌ای دوردست در شمال کِبِک می‌شود. او که سفر را به همراه معشوقش و یک زوج جوان دیگر آغاز می‌کند، خیلی زود شیفتۀ محیط آرام و دورافتادۀ جزیره می‌شود. اما اتفاقات مطابق انتظارش پیش نمی‌روند.

کتاب صوتی بر امواج را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به رمان‌های معمایی و روان‌شناسانه پیشنهاد می‌شود.

درباره مارگارت اتوود

مارگارت اِلنور اتوود در تاریخ ۱۸ نوامبر ۱۹۳۹ در اتاوا در ایالت اونتاریوی کانادا به دنیا آمد. وی شاعر، داستان‌نویس، منتقد ادبی، فعال سیاسی و فمینیست سرشناس کانادایی است. اتوود بارها برای دریافت جوایز ادبی متعدد نامزد شده و بارها نیز جوایزی را دریافت کرده است. او همچنین یکی از بنیان‌گذاران بنیاد نویسندگان کانادا و نیز از متولی‌های بنیان‌گذاری جایزه شعر گریفین است.

اتوود دانش‌آموختهٔ رشتهٔ ادبیات انگلیسی، فلسفه و زبان فرانسوی است. او از نوجوانی دریافت که به نویسندگی علاقه دارد.

این نویسندهٔ کانادایی، در بیشتر آثارش، زنانی را نمایش می‌دهد که مقهور پدرسالاری هستند؛ همچنین می‌کوشد توجه‌ها را به سمت فشار اجتماعی ناشی از ایدئولوژی پدرسالار جلب کند.

برخی از آثار مارگارت آتوود عبارت‌اند از:

رمان: ‌ «زن خوراکی»، «سرگذشت ندیمه»، «آدمکش کور»، «اوریکس و کریک»، «سال سیلاب» و... .

مجموعه داستان کوتاه: «دختران رقاص»، «جنایت در تاریکی»، «استخوان‌های خوب و جنایت‌های ساده» و... .

مارگارت اتوود کتاب‌هایی نیز به‌عنوان شعر («گفتارهایی برای دکتر فرانکشتاین»)، کتاب‌هایی در زمینهٔ ادبیات کودکان («حیوان خانگی آنا») و کتاب‌های غیرداستانی («در دنیاهای دیگر: علمی تخیلی و تخیل انسان») نیز نوشته و منتشر کرده است.

از رمان سرگذشت ندیمه نوشتهٔ اتوود برای تولید فیلم سینمایی اقتباس شده است:

فیلم سینمایی سرگذشت ندیمه (The Handmaid's Tale) در ژانر علمی - تخیلی و به کارگردانی فولکر اشلوندورف در سال ۱۹۹۰ میلادی منتشر شد. فیلمنامهٔ این فیلم را هارولد پینتر، نمایشنامه‌نویس مشهور انگلیسی، از رمان مارگارت اتوود برداشت کرد و نوشت.

مجموعهٔ تلویزیونی (سریال) آمریکایی سرگذشت ندیمه یا قصهٔ ندیمه در ژانر تراژدی و پادآرمان‌شهری از اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی، تولید خود را آغاز کرد. سازندهٔ این سریال اقتباسی بروس میلر بوده است.

بخشی از کتاب صوتی بر امواج

«می ایستم و از نرده های کنار رودخانه به پایین خم می شوم. دریچه های سیل گیرها بازند، تندآب قهوه ای رنگ بر سنگ ها فرومی ریزد و صدایش به گوش آدم هجوم می آورد. همین صدا یکی از اولین چیزهایی است که به یاد می آورم، همان چیزی که آگاهشان کرد. شب بود، کف قایق دراز کشیده بودم؛ تازه قصد عزیمت از روستا را داشتند اما مه غلیظی همه جا را در بر گرفت، آن قدر غلیظ که به سختی می توانستند سطح آب را ببینند. ساحل را پیدا کردند و امتداد آن را در پیش گرفتند؛ سکوت مرگباری حاکم بود، صدایی به گوششان رسید که گمان می کردند زوزه گرگ هاست که پشت انبوهِ جنگل و مه خفه می شود، و این یعنی راه درست را در پیش گرفته بودند. پس از آن صدای خروش تندآب به گوششان رسید و فهمیدند کجا هستند، انگار جریان آب آن ها را به چنگ خود آورد. تمام راه را داشتند اشتباه به عقب بازمی گشتند و صدای زوزه هم صدای سگ های روستا بود. اگر قایق واژگون می شد همه مان کشته می شدیم، اما آن ها آرامششان را حفظ کردند، انگارنه انگار خطری در کار است؛ تنها چیزی که در ذهنم مانده بود سفیدی مه، صدای خفه آب و حرکات تکان دهنده بود، امنیت کامل. حق با آنا بود، دوران کودکی خوبی را گذراندم؛ بحبوحه جنگ بود، تصاویر برفکی و سیاه و سفیدِ اخبار از وقایع جنگ که تا آن زمان به چشمم نخورده بود، بمب و اردوگاه های کار اجباری، رهبرانی که از ورای لباس های نظامی خود بر سر جمعیت می غریدند، درد و مرگ بی ثمر، و پرچم هایی که با صدای سرود در آسمان به اهتزاز درمی آمدند.»

معرفی نویسنده
عکس مارگارت اتوود
مارگارت اتوود

مارگارت اتوود یکی از تحسین‌شده‌ترین نویسندگان عصر حاضر، از آن دست هنرمندانی است که می توان نام «همه‌فن‌حریف» را بر آن‌ها نهاد. نویسنده، منتقد ادبی و شاعر پرکاری که نه‌تنها به‌واسطه‌ی درخشش در عرصه‌ی ادبیات، بلکه به دلیل ویژگی‌های شخصیتی و فعالیت‌های انسان‌دوستانه‌‌اش مقبولیت و محبوبیت بالایی نزد هواداران خود کسب کرده است. با این‌که آثار ادبی اتوود اغلب با مضامین فمنیستی و اسطوره‌ای‌اش شناخته شده و در حوزه‌ی ادبیات علمی-تخیلی قرار می‌گیرد، اما سبک نوشتاری او از فرمول‌های عادی این ژانر گذر کرده و به شیوه‌ای نمادین، مرزهای رئالیسم سنتی را گسترش می‌دهد؛ از این رو مرور زندگینامه او و مسیری که جهت خلق آثار ارزشمندی چون رمان «سرگذشت ندیمه» پیموده است، برای علاقه‌مندان به ادبیات از جذابیت، و برای متخصصان این امر از اهمیت بالایی برخوردار است.

نظرات کاربران

negar
۱۴۰۲/۰۵/۲۴

عاشق فضای کتاب بودم ولی آخراش یکم گیج‌کننده شد.

زمان

۹ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۵۰۹٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۵۰۹٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۸,۰۰۰
۵۴,۶۰۰
۳۰%
تومان