دانلود کتاب صوتی مکاشفه با صدای محمد امرایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مکاشفه اثر روبی وکس

دانلود و خرید کتاب صوتی مکاشفه

معرفی کتاب صوتی مکاشفه

کتاب صوتی مکاشفه نوشتهٔ روبی وکس و ترجمهٔ فرهود مذهبی فرد است. محمد امرایی، میلاد فتوحی و متین بختی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده‌اند و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است. در این اثر صوتی ارتباط میان ذهن و بدن انسان از دیدگاه یک راهب، یک عصب‌شناس و یک کمدین، در کنار یکدیگر، بررسی شده است.

درباره کتاب صوتی مکاشفه

کتاب صوتی مکاشفه موضوع یادشده را با نگاه یا سبکی طنز و در غالب گفتگویی ۳نفره میان راهب، عصب‌شناس و کمدین ارائه کرده است. با شنیدن این کتاب صوتی می‌توان متوجه شد که چطور افکار آزار‌دهنده موجب تضعیف عملکرد و کارایی انسان در زندگی می‌شوند.

روبی وکس در کتاب صوتی مکاشفه تمرین‌هایی را نیز ارائه می‌کند که با کمک آن‌ها می‌توان بیشتر روی مغز متمرکز شد، ذهن را انعطاف‌پذیرتر و آگاه‌تر ساخت، کمتر دچار عدم‌ تمرکز شد، کمتر اعتیاد پیدا کرد، سریع‌تر و سالم‌تر عمل کرد و مهم‌تر از همهٔ این‌ها، مهربان‌تر شد.

این کتاب در واقع برای پاسخ به پرسش‌هایی همچون افکار چه هستند؟ آیا محصول چیزی هستند که ما آن‌ها را تصویر می‌نامیم؟ افکار کجای مغز هستند؟ جوهر و اصل آگاهی انسانی کجاست؟ «خود» چیست و کجا قرار دارد؟ و... نوشته شده است. نویسنده معتقد است که تصور یک واقعیت فیزیکی است، نه یک حباب اندیشه‌ فراتر در مغز انسان. او در این اثر کوشیده تا به جست‌و‌جوی انسانیت و مکانیزم آن در ذهن افراد گوناگون بپردازد.

شنیدن کتاب صوتی مکاشفه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران حوزهٔ انسان‌شناسی و به افرادی که مایل‌اند روابطی سالم‌تر و موفق‌تر با دیگران داشته باشند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره روبی وکس

روبی وکس ۱۹ آوریل ۱۹۵۳ به دنیا آمد. او یک کمدین، نویسنده و یک مجری آمریکایی - بریتانیایی است که در زمینهٔ تمرینات ذهنی و شناخت‌درمانی مدرک کارشناسی‌ارشد دارد.

روبی وکس همچنین در دانشگاه آکسفورد، دورهٔ شیوه‌های درمان را گذرانده و جایزه امپراتوری بریتانیا را در سال ۲۰۱۵ برای خدمتش در بخش سلامت روان کسب کرده است.

کتاب‌های «دنیای عاقلانه تازه» و «راهنمایی‌های ذهنی فرازلد» نوشته روبی وکس هستند که در فهرست پرفروش‌های ساندی‌تایمز قرار گرفته‌اند.

بخش‌هایی از کتاب صوتی مکاشفه

«با نگاهی طنزآلود و در غالب گفتگویی سه نفره میان یک راهب، یک عصب‌شناس و یک کمدین، ارتباط میان ذهن و بدن انسان را مورد بررسی قرار داده است و به شما نشان خواهد داد که چطور افکار آزار دهنده منجر به تضعیف عملکرد و کارایی‌تان در زندگی می‌شود.

درباره‌ی کتاب مکاشفه به همراه تمرین‌هایی برای ذهن آگاهی:

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که اکثر ما قادر نیستیم بین افکار سودمند و افکاری که دیوانه‌مان می‌کنند، تمایز قائل شویم؟ افکار چیستند؟ آیا آن‌ها محصول چیزی هستند که ما آن را تصور می‌نامیم؟ روبی وکس (Ruby Wax) یک کمدین و نویسنده است که سوالات شما را در کتاب مکاشفه به همراه تمرین‌هایی برای ذهن آگاهی (How to be human) با زبانی طنز پاسخ می‌دهد.

بدون شک همه‌ی شما در روزهایی از زندگی افکاری داشته‌اید که به شدت آزارتان داده‌اند. اما آیا می‌دانستید که این افکار شما نیستند که کنترلتان می‌کنند؟ اگر آن‌ها می‌توانستند اینکار را انجام دهند پس چه کسی بر آن‌ها نظارت می‌کرد؟ زمانیکه این نکته ارزشمند را متوجه شوید که این خود شما هستید که روی تفکرتان تسلط دارید، می‌دانید که کدام افکار را انتخاب نمایید و کدام را کنار بگذارید و این همان راه خوشبختی است.

بسیاری از شما فکر نمی‌کنید که ذهن‌تان با بدن‌تان در ارتباط است؛ فکر می‌کنید آن‌ها کاملاً از هم دور هستند. حقیقت این است که ذهن و بدن کاملاً با هم در ارتباط هستند و هر یک بر دیگری تأثیر دارد. اگر تفکرات شاد داشته باشید، بدن‌تان هم شاد خواهد بود و برعکس.

روبی وکس در کتاب حاضر تمرین‌هایی را ارائه می‌دهد که با کمک آن‌ها می‌توانید بیشتر روی مغزتان متمرکز شوید، ذهن‌تان را انعطاف‌پذیرتر و آگاه‌تر می‌سازید، کمتر دچار عدم‌ تمرکز می‌شوید و کمتر اعتیاد پیدا می‌کنید، سریع‌تر و سالم‌تر عمل می‌کنید و بالاتر از همه‌ی این‌ها، مهربان‌تر می‌شوید.

امید است در این روزها که شبکه‌های اجتماعی بیشتر شده‌اند و بیشتر از قبل نرم‌افزار و ربات می‌سازیم، قادر باشیم نگاهی هم به درون خودمان بیندازیم و به افکار و احساساتمان آگاه باشیم. خطری که تهدید می‌کند، این است که امکان دارد در زندگی از شادی‌ها به سوی غم‌ها حرکت کنیم و دیگر همانند قبل آرامش نداشته باشیم.

از زمانیکه برنامه‌های مجازی بیشتر شدند ما تنهاتر از قبل شدیم و دیگر نتوانستیم با یکدیگر به صورت چهره به چهره صحبت کنیم. در این دنیا، تعداد کمی از ما برای مهربانی وقت داریم و برنامه‌هایمان سخت و پشت سر هم است؛ اما ما همگی به مهربانی نیاز داریم تا زنده بمانیم و نباید فراموش کنیم که مهربانی مانند چسب، زنده‌ بودن را به زندگی پیوند می‌زند.»

***

«اگر به خاطر احساسات نبود، هرگز به روانپزشک یا پزشک نیاز نداشتیم. گاهی اوقات احساسات حتی بیشتر از درد فیزیکی باعث رنج ما می‌شوند و به همین دلیل است که ما اکثر وقت بیداری خود را برای فرار کردن یا سرکوب کردن آن‌ها صرف می‌کنیم. آن‌ها از درون، سر درمی‌آورند و ما تا زمانی که تصمیم بگیرند ناپدید شوند، گروگان آن‌ها هستیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۸ ساعت و ۵۶ دقیقه

حجم

۴۹۲٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۵۶ دقیقه

حجم

۴۹۲٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۳,۰۰۰
۳۷,۱۰۰
۳۰%
تومان