دانلود کتاب صوتی ایده‌ های بزرگ برای ذهن‌ های کنجکاو؛ مقدمه‌ای بر فلسفه با صدای فریبا فصیحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ایده‌ های بزرگ برای ذهن‌ های کنجکاو؛ مقدمه‌ای بر فلسفه اثر آلن دوباتن

دانلود و خرید کتاب صوتی ایده‌ های بزرگ برای ذهن‌ های کنجکاو؛ مقدمه‌ای بر فلسفه

معرفی کتاب صوتی ایده‌ های بزرگ برای ذهن‌ های کنجکاو؛ مقدمه‌ای بر فلسفه

کتاب ایده‌های بزرگ برای ذهن ‎های کنجکاو؛ مقدمه‌ای بر فلسفه اثری از آلن دوباتن با ترجمهٔ محمد کریمی و گویندگی فریبا فصیحی است. این کتاب که در مجموعهٔ مدرسه زندگی قرار دارد، برای آشنایی کودکان با فلسفه نوشته شده است.

درباره کتاب صوتی ایده‌های بزرگ برای ذهن‎ های کنجکاو؛ مقدمه‌ای بر فلسفه

کتاب  ایده‌های بزرگ برای ذهن ‎های کنجکاو؛ مقدمه‌ای بر فلسفه با زبان ساده به پرسش های مهم و اساسی زندگی روزمرهٔ ما، پاسخ‌های کاربردی می‌دهد و برای این امر از ایده‌های فیلسوفان و متفكران برجسته و نام‌آشنای تاریخ کمک می‌گیرد.

هرچند این کتاب برای بزرگسالان نیز مناسب است اما آلن دوباتن در کتاب ایده‌های بزرگ برای ذهن‎ های کنجکاو؛ مقدمه‌ای بر فلسفه تمرکزش بر این است تا به کودکان کمک کند، غریزهٔ فلسفی خود را پرورش دهند. این کتاب بچه‌ها را با ایده‌هایی فلسفی آشنا می‌کند که‌ توسط بزرگان این حوزه مطرح شده است.

کتاب ایده‌های بزرگ برای ذهن ‎های کنجکاو؛ مقدمه‌ای بر فلسفه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب ایده‌های بزرگ برای ذهن ‎های کنجکاو؛ مقدمه‌ای بر فلسفه علاوه بر کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فلسفه، به بزرگسالانی که به تفکر فلسفی بها می‌دهند نیز پیشنهاد می‌شود.

درباره آلن دوباتن

آلن دو باتن، نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیونِ ساکن بریتانیا که دغدغه‌اش نوشتن درباره زندگی روزمره به شیوه‌ای فلسفی است. او در تمام نوشته‌هایش می‌کوشد فلسفه را وارد زندگی عادی انسان کند.

آلن دوباتن نویسنده‌ٔ فلسفی در سال ۱۹۶۹ در شهر زوریخ سوئیس به دنیا آمده است. او اکنون در لندن زندگی می‌کند و مشغول مدیریت در مؤسسه خود یعنی مدرسه‌ٔ زندگی است. این نویسنده اکنون به‌عنوان نویسنده‌ٔ فلسفه‌ٔ روزانه شناخته می‌شود. او درباره‌ٔ موضوعاتی می‌نویسد که هرروزه همه‌ٔ انسان‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. موضوعاتی مانند عشق، سفر، هنر، معماری و ادبیات. کتاب‌های آلن دوباتن تاکنون به بیشتر از سی زبان دنیا ازجمله فارسی ترجمه‌ شده‌اند.

دوباتن دورهٔ دکتری فلسفه را در دانشگاه هاروارد آغاز کرد؛ ولی برای نوشتن کتب فلسفی به زبان ساده، آن را نیمه‌کاره رها کرد. مهم‌ترین کتاب‌های آلن دوباتن، تسلی‌بخشی‌های فلسفه و هنر سیروسفر نام دارند.

اولین کتاب آلن دوباتن به نام جستارهایی در باب عشق، در سال ۱۹۹۳ زمانی که او ۲۴ سال داشت، منتشر شد. کتابی که خیلی زود در لیست کتاب‌های پرفروش قرار گرفت و بیش از دو میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

آلن دوباتن مؤسس مدرسه‌ای به نام مدرسه‌ٔ زندگی است. او با این باور که فرزندان ما در مدرسه راه و روش زندگی‌کردن را نمی‌آموزند مدرسهٔ زندگی را تأسیس کرد. دوباتن معتقد است این فقدان دانش باعث می‌شود کودکان در زندگی بالغانه‌شان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

موضوعاتی که در مدرسه زندگی تدریس می‌شوند متنوع‌اند. اما همه‌ٔ این آموزش‌ها در راستای افزایش خودشناسی هستند. زیرا گردانندگان این مدرسه معتقدند تنها با خودشناسی است که می‌توانیم زندگی برتر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشیم. مجموعه‌ٔ آموزش‌های این مدرسه در شش دسته‌ٔ کلی تقسیم‌بندی می‌شود. خودشناسی، ارتباطات (Relationships)، کار، آرامش، رفتار‌های اجتماعی و فرهنگ و فراغت.

نویسندگان و فیلسوفان باتجربه‌ای هم در این مؤسسه کار می‌کنند. نکته‌ٔ جالب این است که باتوجه‌به تفاوتِ روش‌های یادگیری، مدرسه‌ٔ زندگی آلن دوباتن، آموزه‌ها یا محصولاتش را به روش‌های مختلفی، مانند کتاب، کارگاه، ویدئو، جلسه‌ روانکاوی و... ارائه می‌کند.

آلن دوباتن تاکنون کتاب‌های بسیاری منتشر کرده است. از میان این آثار، کتاب‌های جستارهایی در باب عشق، معماری خوشبختی، شغل مورد علاقه، خودشناسی، تسلی‌بخشی‌های فلسفه، هنر سیروسفر، اضطراب منزلت، دین برای خداناباوران، سیر عشق، آرامش، هنر همچون درمان و تعدادی از کتاب‌های مدرسهٔ زندگی به فارسی ترجمه‌ شده‌اند و همه‌ٔ آن‌ها در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار قرار گرفته‌اند.

بخشی از کتاب صوتی ایده‌های بزرگ برای ذهن‎های کنجکاو؛ مقدمه‌ای بر فلسفه

«جمله (خودت را بشناس) به نظر عجیب می‌رسد، اما ممکن است شما خودتان را خیلی خوب نشناسید. هرچند چیزهای زیادی درباره خودتان می‌دانید - اینکه چند سالتان است، چشمتان چه رنگی است و اینکه برای ناهار دوست دارید چه غذایی بخورید - اما دانستن درباره بعضی چیزها دشوار است. برای مثال، شاید هیچوقت پشت چشم‌هایتان را ندیده باشید یا احتمالا درباره شیپور استاش اطلاعات زیادی ندارید (لوله‌هایی که از داخل گوش به داخل مجرای بینی متصل است). درواقع، دانستن این چیزها چندان اهمیت ندارد، اما چیزهای مهم زیادی درباره خودتان وجود دارد که ممکن است شما از آن‌ها غافل باشید: چیزهایی درباره احساسات.

فقط شما نیستید، بلکه همه انسان‌ها به سختی می‌توانند احساساتشان را بفهمند. چیز عجیب و غریبی در طبیعت مغزتان وجود دارد و البته درمورد بیشتر مردم چنین است: مغز شما تمرکز خوبی در داشتن احساسات دارد. وقتی احساس اندوه، نگرانی یا هیجان دارید، به درستی این احساسات را تشخیص می‌دهید، اما مغزتاناز درک اینکه چرا چنین احساسی دارید ناتوان است و به طور خودکار نمی‌تواند به شما یادآوری کند که چه چیزی شما را نگران، دلواپس و هیجانزده می‌کند.»

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظرات کاربران

کاربر 7323369
۱۴۰۲/۱۰/۰۳

توصیه میکنم

زمان

۴ ساعت و ۳۳ دقیقه

حجم

۲۵۳٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴ ساعت و ۳۳ دقیقه

حجم

۲۵۳٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۶۰,۵۰۰
۳۰,۲۵۰
۵۰%
تومان