دانلود کتاب صوتی وابی سابی با صدای نسیم رفیعی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی وابی سابی اثر بث کمپتون

دانلود و خرید کتاب صوتی وابی سابی

نویسنده:بث کمپتون
گوینده:نسیم رفیعی
انتشارات:رادیو گوشه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۱۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی وابی سابی

کتاب صوتی وابی سابی نوشتهٔ بث کمپتون و ترجمهٔ آزاده مسعودنیا است. نسیم رفیعی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و رادیو گوشه آن را که حاوی حکمت ژاپنی‌ها برای یک زندگی سراسر ناکامل و ناتمام است، منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی وابی سابی

اگر در زندگی خود در جست‌وجوی آرامش هستید، کتاب صوتی وابی سابی را بشنوید. گفته شده است که «وابی سابی» یک اصطلاح ژاپنی است که از ۲ کلمهٔ «وابی» به‌معنای ستایش و زیبادیدن اندوه و فقر و سادگی و «سابی» به‌معنای ستایش و زیبادیدن پیری و کهنگی و تنهایی و دلتنگی ساخته شده است. این اصطلاح البته چیزی فراتر از صرفاً یک مفهوم زیباشناسی است و بینشی ژاپنی را درمورد زندگی نه‌چندان بی‌نقص ولی کامل بیان می‌کند. این مفهوم بر پایهٔ پذیرش ناپایداری زندگی و زودگذربودن همه‌چیز و نیز پذیرش نقص‌ها بیان شده است.

چیزی که درمورد وابی سابی جالب است این است که عموم افراد با آن آشنا هستند و اثرات آن را می‌توان همه‌جا دید، اما کمتر کسی می‌تواند آن را در قالب کلمات درآورد. نویسندهٔ این کتاب صوتی، بث کمپتون می‌گوید که یکی از برگ‌های سرخ‌رنگِ اَفرای ژاپنی را که لبه‌هایش چروک شده، برمی‌دارد. این برگ خشک و چروکیده گنجینه‌ای است؛ مثل پشتِ دستان مادربزرگ. فضایی درون قلب این نویسنده گشوده می‌شود. احساس می‌کند همین الان هر چه بخواهد دارد. از صمیم قلب خشنود است، اما گاه این احساس رنگِ اندوه نیز به خود می‌گیرد؛ زیرا به‌گفتهٔ این نویسنده، او می‌داند این لحظهٔ زودگذر هرگز برنمی‌گردد. دنیای وابی‌سابی همین است و این روش زندگی‌کردن، این نوع نگاه به جهان و این سیستم ذهنی و فکری به شما کمک می‌کند تا دنیا و زندگی را طور دیگری ببینید؛ طوری که در آن خبری از استرس‌ها و اضطراب‌های فراگیر، کارهای سنگین و سخت، درگیری ذهنی برای به دست‌آوردن پول، عناوین مختلف شغلی و... نباشد و آرامش جایگزین این‌ها در زندگیتان شده باشد.

شنیدن کتاب صوتی وابی سابی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب صوتی وابی سابی

«بیایید دنیا را در اواسط قرن شانزدهم تصور کنیم؛ دوران کشفیات بزرگ به واسطهٔ اروپاییان دریانورد، اسپانیایی‌ها و پرتغالی‌هایی که مسیرهای بازرگانی و سوداگری را در سرتاسر جهان هموار نمودند. آن زمان که بسیاری از کشورها سیاست‌های اقتصادی ملی را مبتنی بر اندوختن حداکثری طلا و نقره اجرا می‌کردند، موقعیت مناسبی برای استعمارگری و انحصار بازار به وجود آمده بود. با نزدیک شدن به شروع قرن جدید رنگ «مونالیزا» ی داوینچی خیلی وقت پیش خشک شده بود و «داودِ» میکل‌آنژ دهه‌ها قبل، از یک تکه سنگ بزرگ مرمر پدید آمده بود. آن‌سوتر در انگلستان هم شکسپیر مشغول نوشتن آخرین شاهکارش بود.

و اما کشور چین تحت فرمانروایی سلطهٔ مینگ در حال توسعه و ترقی و از نظر تکنولوژیکی بسیار پیشرفته‌تر از غرب بود. چین همچنین از نظر فرهنگی غنی شده بود به طوری که همه می‌گفتند در ادارات دولتی چین، کارمندان را ترغیب می‌کنند میان جلسات اداری‌شان شعر بسرایند و خوشنویسی کنند.

ضمناً در این‌جا باید اشاره کنم که اواخر قرون وسطا کشور ژاپن درگیر جنگاوری‌های مداوم و ویرانی‌های متعاقب آن بود. قحطی‌های متناوب، آتش‌سوزی و بلایای طبیعی ملت را به ستوه آورده بود، مالیات‌ها گزاف و فقر گریبان همه را گرفته بود. شالودهٔ جامعه چنان از هم گسسته بود که مردم از اقشار و اقوام مختلف برای تسلی یافتن پناه بردند به آیین بودایی که تأثیر چشمگیری بر سبک زندگی و منش انسان‌ها داشت.

امپراتور و دربار برقرار بود اما شوگان (فرمانده ارتش) قدرت حقیقی را در اختیار داشت. کشور به واسطهٔ اربابان فئودال سپاهی معروف به دای‌میو اداره می‌شد که هر کدام مالکیت محلی داشتند و بر اقلیم خود حکومت می‌کردند. آن‌ها در قلعه‌های تازه بناگشته‌شان بر تخت امارت می‌نشستند و جنگجویان سامورایی را هم در شهرها و محله‌های اطراف قلعه‌ها گمارده بودند تا از ایشان محافظت و در ارتش‌هایشان خدمت کنند. سامورایی‌ها که افرادی کلیدی و مهم بودند، به خوبی تعلیم داده می‌شدند و بسیار قدرتمند بودند و به خاطر وفاداری و فداکاری بی‌نهایتشان برای خدمت به اربابان دای‌میویشان، معروف گشته بودند؛ ذن بودیسم به دلیل تأکید بر داشتن نظم، فرمانبرداری و مدیتیشن، میان آنان بسیار محبوب بود. تعدادی از معابر بزرگ و مهم پایتخت، کیوتو در کارِسانسویی (باغ‌های خشک) بنا گشته بودند تا به قول خودشان ماهیت حقیقی طبیعت بر آنان آشکار گردد و الهام‌بخش مکاشفات عمیق شود.»

نظرات کاربران

مهدیه
۱۴۰۲/۱۰/۲۴

کتاب وابی سابی اثر فوق العاده و بسیار تاثیر گذار در زمینه زندگی کردن به معنی واقعی در لحظه و لذت بردن از هر لحظه به شیوه کاملا اصولی و غیر قابل اجتناب...کاملا کابردی ...لذت بردم ممنونم از طاقچه 🙏

شکوه حسینزاده
۱۴۰۱/۱۲/۲۳

نیاز هست خوانده شود واضحا این کتاب روشنگر روش‌های درست زندگی است

اراکل بدبین
۱۴۰۳/۰۲/۰۷

برای اینکه بدونین وابی‌سابی چیه اگه توی گوگل سرچ کنین و یه مقاله ای چند دقیقه ای راجع بهش بخونین قطعا خیلی بهتره! کتاب خیلی بیش از حد توضیحات بیربط میده و کلا رشته موضوع کتاب از دست آدم خارج

- بیشتر
شهریار فرهادی
۱۴۰۲/۱۰/۲۳

چرا این قدر خوانش سریع انجام میشود؟ عجله ای برای تمام کردن کتاب هست؟

مصطفی
۱۴۰۲/۱۰/۱۹

با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان و گرامی، کتابی سرشار از امید و انگیزه برای ادامه ی مسیر زندگی. در مورد سبک زندگی کهن ژاپن سخن به میان آمده و نویسنده که خود در کشور ژاپن بوده و با تکیه

- بیشتر
کاربر ۴۳۵۲۲۴۱ ارغوان
۱۴۰۱/۱۲/۱۶

اصلا توصیه نمی کنم

fariba
۱۴۰۲/۰۱/۰۴

اصلا توصیه نمیکنم اتلاف وقت همین

زمان

۸ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۵۵٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۵۵٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۶,۰۰۰
تومان