دانلود کتاب صوتی گربه در باران با صدای نفیسه بی‌ همتا + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی گربه در باران اثر ارنست همینگوی

دانلود و خرید کتاب صوتی گربه در باران

معرفی کتاب صوتی گربه در باران

کتاب صوتی گربه در باران داستانی کوتاه از ارنست همینگوی با ترجمهٔ سپیده جعفرزاده و با صدای نفیسه بی‌ همتا است و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی گربه در باران

ارنست همینگوی را همه با رمان «پیرمرد و دریا» یا «وداع با اسلحه» به خاطر می‌آورند اما او خالق داستان‌های کوتاه زیادیست که هر کدام به نوعی به ما تلنگر می‌زنند. او در «گربه زیر باران»، در سبک داستان‌نویسی مدرن، گوشه‌ای از یک زندگی زناشویی را به تصویر کشیده است که به سادگی شروع می‌شود، به سادگی ادامه می‌یابد و به سادگی تمام می‌شود اما وقتی به خط آخر می‌رسد، به واسطه یک سوال، چیزی درون مخاطب عوض می‌شود: چه کسی برای آن زندگی لایق‌تر است؟

«گربه زیر باران» یک داستان از مجموعه داستان کوتاه «روایت آواهای سوپرانو» است که با صدای نفیسه بی‌همتا روایت شده است.

داستان «گربه در باران» دربارهٔ یک زن و شوهر است که در هتلی در کشور ایتالیا مستقر شده‌اند. مرد مشغول کتاب خواندن است و زن، به انگیزهٔ نجات‌دادن یک گربه از باران از اتاق بیرون می‌رود، اما بیرون از اتاق، جهان را بسیار زیباتر از فضای درون اتاق درمی‌یابد، جهانی که طی زندگی با این مرد اهل مطالعه، از زن دریغ شده بود.

آنچه همینگوی می‌کوشد به واسطه این داستان کوتاه به ما بگوید، چیزی است که در عین سادگی بسیار بااهمیت است. وقتی در سفر هستیم، رفتار درست چیست؟ آیا باید در اتاقمان در هتل بمانیم و کتاب بخوانیم، یعنی همان کاری که در خانه خودمان هم انجام می‌دادیم یا اینکه به اتفاق همسرمان از این روز بارانی در کشور میزبان، لذت ببریم؟ آیا همین ساعت‌های خیلی کوتاه نیست که از یک سفر و یا شاید یک عمر زندگی مشترک، خاطره‌ای به یادماندنی یا عذاب‌آور می‌سازد؟

زنان، این نیمی از جمعیت جهان که بسته به اینکه فرهنگ زمانه در چه اوضاعی به سر ببرد، احساس خوشبختی‌شان کم یا زیاد می‌شود، هر یک داستان‌هایی ناگفته در دل دارند که اگر عیان شود، چه خنده‌ها و گریه‌ها و فریادها و آوازها که شنیده نخواهد شد؛ نوین کتاب در قالب مجموعه‌ای به نام «روایت آواهای سوپرانو» صدای لطیف و گاه حزن‌انگیز و گاه سرخوشانه جمعی از زنان تاریخ ایران و جهان را منتشر کرده است که داستان پیش رو، یکی از آنهاست.

داستان «گربه در باران» یکی دیگر از داستان‌های مجموعه «روایت آواهای سوپرانو» است که هر یک به شکلی به موضوع زنان می‌پردازند و دبیری این مجموعه بر عهده حسین مسعودی آشتیانی است.

شنیدن کتاب صوتی گربه در باران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران شنیدن داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ارنست همینگوی

ارنِست میلر هِمینگوی متولد ۲۱ ژوئیه ۱۸۹۹ – درگذشته ۲ ژوئیه ۱۹۶۱ است. او از نویسندگان بسیار مشهور معاصر ایالات متحده آمریکا و برندهٔ جایزه نوبل ادبیات بوده است. او از پایه‌گذاران یکی از تأثیرگذارترین انواع ادبی، مشهور به وقایع‌نگاری ادبی شناخته می‌شود.

ارنست همینگوی در تاریخ ۲ ژوئیه ۱۹۶۱ میلادی با یکی از تفنگ‌های محبوبش، دولول ساچمه‌زنی باس‌اندکو، خودکشی کرد؛ خانواده‌ او در ابتدا اعلام کردند که همینگوی مشغول تمیزکردن اسلحه بوده که تیری از آن دررفته و باعث مرگ او شده‌است؛ اما پس از پنج سال همسر وقتش، ماری ولش، به انجام خودکشی توسط همینگوی اعتراف کرد.

نوشته‌های همینگوی شامل مضامین عشق، جنگ، سفر، بیابان و ازدست‌دادن است. همینگوی اغلب در مورد آمریکایی‌های خارج از کشور می‌نوشت. یک منتقد درباره میهن‌پرستی خارج از کشور همینگوی می‌نویسد: در شش رمان از هفت رمان منتشر شده در طول زندگی او ، قهرمان اصلی این فیلم در خارج از کشور، دو زبانه و دو فرهنگی است.

از مشهورترین آثار او می‌توان به رمان پیرمرد و دریا اشاره کرد که یکی از بهترین آثار مینی‌مالیسم است. 

بخشی از کتاب صوتی گربه در باران

«همانطور که جلوی ورودی در ایستاده بود، چتری پشت سرش باز شد. همان خدمتکاری بود که آنها را تا اتاقشان همراهی کرده بود.

زن خدمتکار لبخندی زد و به ایتالیایی گفت: «نباید خیس بشین». حتما صاحب هتل او را فرستاده بود. به همراه خدمتکار که چتر را بالای سرش نگه داشته بود، در مسیر شنی پیش رفت تا به زیر پنجره اتاقشان رسید. میز همانجا بود، رنگ سبزش زیر بارش باران روشن‌تر شده بود ولی گربه رفته بود. زن ناگهان دلسرد شد.

خدمتکار نگاهی به او انداخت. به ایتالیایی گفت: «چیزی گم کردید خانم؟»

زن آمریکایی گفت: «اینجا یه گربه بود»

خدمتکار خندید و گفت: «یه گربه؟ یه گربه زیر بارون؟»

زن آمریکایی گفت: «آره، زیر میز بود» و ادامه داد: «آه، خیلی دلم می‌خواست مال من باشه. دلم یه بچه گربه

می‌خواست.»

معرفی نویسنده
عکس ارنست همینگوی
ارنست همینگوی
آمریکایی | تولد ۱۸۹۹ - درگذشت ۱۹۶۱

ارنست میلر همینگوی، نویسنده امریکایی برنده نوبل ادبیات است. وی از پایه‌گذاران یکی از تأثیرگذارترین انواع ادبی، موسوم به «وقایع‌نگاری ادبی»، شناخته می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۰ دقیقه

حجم

۱۰٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ دقیقه

حجم

۱۰٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان