دانلود کتاب صوتی یک آموزش هیجانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی یک آموزش هیجانی اثر آلن دوباتن

دانلود و خرید کتاب صوتی یک آموزش هیجانی

نویسنده:آلن دوباتن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی یک آموزش هیجانی

کتاب صوتی «یک آموزش هیجانی» نوشتهٔ آلن دوباتن و ترجمهٔ الهام شریف و نرگس قاسمی است. نوین کتاب گویا این اثر را با گویندگی متین بختی منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی یک آموزش هیجانی

این روزها، توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیش از هر زمان دیگری است. اما نکته‌ مهم این است که ما در دنیای امروز تنها نیاز به آموزش‌های فنی داریم؟ خیر، بیش از هر چیزی نیاز به آموزش‌های عاطفی و روانی داریم. ما آن‌قدر که به پول در آوردن و فرصت‌های مختلف شغلی فکر می‌کنیم به توانمندی‌مان در روابط عاطفی اهمیت نمی‌دهیم، گویی یاد گرفته‌ایم که سواد عاطفی و هوش هیجانی از اهمیتی در زندگی‌مان برخوردار نیستند. انگار ما به دنیا آمده‌ایم که تنها پول درآوریم و کار کنیم. اما باید در جهان امروز به این درک برسیم که حتی ابراز عشق نیز یک مهارت است و باید برای یادگیری آن تا جایی که می‌توانیم زمان صرف کنیم و آن را بهبود ببخشیم. ما به وسیله‌ هنر و فرهنگ و با تقویت مهارت‌هایی کلیدی که در کتاب صوتی «یک‌ هوش ‌هیجانی» می‌شنویم، می‌توانیم تغییراتی مهم در زندگی‌مان به وجود آوریم.

سرفصل‌های کتاب «یک آموزش هیجانی» از این قرار است:

سرفصل اول: آموزش

سرفصل دوم: خود

سرفصل سوم: دیگران

سرفصل چهارم: کار

سرفصل پنجم: فرهنگ

نقش مذهب و ادیان در تاریخچه‌ی هوش هیجانی ما چه بوده است؟ چقدر فرهنگ‌ها و تغییر و تحولات اجتماعی روی نگاه‌ ما نسبت به اهمیت مهارت‌های نرم تاثیر گذاشته‌اند؟ چقدر در کودکی صفحه پاک روحمان به خودی خود روی هوش هیجانی‌مان آگاه بوده است؟ حالا که بزرگ‌شده‌ایم، چقدر می‌توانیم خودمان به‌تنهایی در بالا رفتن آگاهی هیجانی‌مان تاثیرگذار باشیم؟ به‌غیراز ما چه عوامل دیگری در رسیدن به این بخش از بلوغ سهیم‌اند؟

در کتاب «یک آموزش هیجانی» قرار است به این سؤالات پاسخ دهیم، بشنویم و یاد بگیریم.

ما در کلاس‌های درسمان از شکل ساختاری افعال تا انواع مختلف حرفه‌ها را یاد می‌گیریم، اما روزبه‌روز از پرداختن به مسائل عاطفی و روحی دور می‌شویم. مهارت‌های نرم جایی در کلاس‌های درس ندارند. تصورمان بر این است که یا ضرورتی ندارد روی هوش هیجانی و عاطفی‌مان کار کنیم یا این‌ها مفاهیمی آموزش‌پذیر نیستند و جزو ویژگی‌های تغییرناپذیر ما هستند.

اصلاً شاید مشکل از ساختار کلام باشد! شاید ما هوش را یک مفهوم کلی در نظر می‌گیریم و به همین خاطر آدم‌ها را در دسته‌بندی‌هایی کلی‌ مثل بی‌هوش و باهوش تقسیم می‌کنیم. به همین خاطر است که پذیرش تفکیکی از هوش هیجانی، هوش آشپزی، هوش ریاضی، هوش ادبیات و هوش ارتباطی و... برایمان سخت است. کسی نمی‌داند. اما قرار است با بررسی فرهنگی که ارزشی برای هوش هیجانی قائل نیست بفهمیم چه رویکردی پشت این فرهنگ قرار دارد و فارغ از اینکه سرچشمه‌اش کجاست چه چیز‌هایی جنبه‌های مختلف آن را تقویت می‌کند.

حتی اگر در سیستم‌های آموزشی تنها چشم‌اندازی که برای ما تصور می‌شد، یک کارمند موفق و کارامد شدن بود، بازهم باید بر روی مهارت‌های نرممان در زندگی تاکید می‌شد. این مهارت‌ها حتی در فرایند‌های کاری و زندگی کارمندی‌مان نیز مهم است و فقط مدیران نیستند که باید مهارت‌های نرم خوبی داشته باشند. مهرورزی، خودباوری، مهربانی، همدلی، خوب گوش دادن و... از مهارت‌هایی است که تصور می‌کنیم همه‌یمان آن را به‌خوبی بلدیم و می‌توانیم به کارش بگیریم، اما درواقع نه‌تنها آن‌ها را کاملاً بلد نیستیم بلکه شاید خیلی هم با آن‌ها آشنا نباشیم.

حتی اگر سیستم‌های آموزشی و فرهنگی‌مان تاکیدی روی مهارت‌های نرممان نداشتند و ما در این ساختارها یادشان نگرفتیم، اما حال که آگاهیم و درسترسی‌مان به کتاب‌های صوتی و چاپی، مقالات، درس‌گفتارها، ویدئوهای آموزشی و... زیاد است، می‌توانیم به خودمان اتکا کنیم و در مسیر یادگیری این مهارت‌ها قرار بگیریم. اگر حتی فکر می‌کنید در مهارت‌های نرمتان موفق هستید، ما به شما این کتاب را پیشنهاد می‌کنیم، چراکه تاکید کتاب فقط بر یاد دادن مهارت‌ها نیست و می‌توانید با تاریخچه‌‌ای آشنا شوید که جوامع امروزی ما را ساخته و ببینید چه فلسفه و سیاستی این شکل از آموزش و نگاه به موفقیت را تقویت کرده است.

آلن دوباتن، نویسنده و فیلسوف سوئیسی، است. او به شکل نظام‌مند فلسفه را با مفاهیم روزمره‌ پیوند داده و این کتاب هم یکی از نمونه‌های درخشان آن است. نیاز نیست اهل فلسفه باشید تا بتوانید از اطلاعاتی که او در کتابش می‌دهد لذت ببرید. او زبان بسیار نرمی دارد و از چیزهایی حرف می‌زند که همه‌ ما تجربه کرده‌ایم و برای داشتن یک زندگی بهتر به کارمان می‌آید.

کتاب «یک‌ آموزش هیجانی» را هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنید، مخصوصاً که متین بختی گوینده‌ این کتاب است و صدایش می‌تواند تاثیرگذاری کتاب را برایتان چند برابر کند. او که علاوه بر خوانش رمان و مجموعه داستان‌های متعدد، مهارتی در خوانش درست و تاثیرگذار کتاب‌های روانشناسی دارد.

کتاب صوتی یک آموزش هیجانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوستداران کتاب‌هایی با موضوع رشد و توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

درباره آلن دوباتن

آلن دو باتن، نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیونِ ساکن بریتانیا که دغدغه‌اش نوشتن دربارهٔ زندگی روزمره به شیوه‌ای فلسفی است. او در تمام نوشته‌هایش می‌کوشد فلسفه را وارد زندگی عادی انسان کند.

آلن دوباتن نویسنده‌ٔ فلسفی در سال ۱۹۶۹ در شهر زوریخ سوئیس به دنیا آمده است. او اکنون در لندن زندگی می‌کند و مشغول مدیریت در موسسه‌ خود یعنی مدرسه‌ٔ زندگی است. این نویسنده اکنون به‌عنوان نویسنده‌ٔ فلسفه‌ٔ روزانه شناخته می‌شود. او درباره‌ٔ موضوعاتی می‌نویسد که هرروزه همه‌ٔ انسان‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. موضوعاتی مانند عشق، سفر، هنر، معماری و ادبیات. کتاب‌های آلن دوباتن تاکنون به بیشتر از سی زبان دنیا ازجمله فارسی ترجمه‌ شده‌اند.

دوباتن دورهٔ دکتری فلسفه را در دانشگاهِ هاروارد آغاز کرد؛ ولی برای نوشتن کتب فلسفی به زبان ساده، آن را نیمه‌کاره رها کرد. مهم‌ترین کتاب‌های آلن دوباتن، تسلی‌بخشی‌های فلسفه و هنر سیر و سفر نام دارند.

اولین کتاب آلن دوباتن به نام جستارهایی در باب عشق، در سال ۱۹۹۳ زمانی که او ۲۴ سال داشت، منتشر شد. کتابی که خیلی زود در لیست کتاب‌های پر فروش قرار گرفت و بیش از دو میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

آلن دوباتن مؤسس مدرسه‌ای به نام مدرسه‌ٔ زندگی است. او با این باور که فرزندان ما در مدرسه راه و روش زندگی کردن را نمی‌آموزند مدرسهٔ زندگی را تأسیس کرد. دوباتن معتقد است این فقدان دانش باعث می‌شود کودکان در زندگی بالغانه‌شان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

موضوعاتی که در مدرسه زندگی تدریس می‌شوند متنوع‌اند. اما همه‌ٔ این آموزش‌ها در راستای افزایش خودشناسی هستند. زیرا گردانندگان این مدرسه معتقدند تنها با خودشناسی است که می‌توانیم زندگی برتر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشیم. مجموعه‌ٔ آموزش‌های این مدرسه در شش دسته‌ٔ کلی تقسیم‌بندی می‌شود. خودشناسی، ارتباطات (Relationships)، کار، آرامش، رفتار‌های اجتماعی و فرهنگ و فراغت.

نویسندگان و فیلسوفان باتجربه‌ای هم در این موسسه کار می‌کنند. نکته‌ٔ جالب این است که با توجه به تفاوتِ روش‌های یادگیری، مدرسه‌ٔ زندگی آلن دوباتن، آموزه‌ها یا محصولاتش را به روش‌های مختلفی، مانند کتاب، کارگاه، ویدیو، جلسه‌ روانکاوی و... ارائه می‌کند.

آلن دوباتن تاکنون کتاب‌های بسیاری منتشر کرده است. از میان این آثار، کتاب‌های جستارهایی در باب عشق، تسلی ‌بخشی‌های فلسفه، هنر سیر و سفر، اضطراب منزلت، دین برای خداناباوران، سیر عشق، هنر همچون درمان و تعدادی از کتاب‌های مدرسهٔ زندگی به فارسی ترجمه‌ شده‌اند و همه‌ٔ آن‌ها در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار قرار گرفته‌اند.

بخشی از کتاب صوتی یک آموزش هیجانی

«ما برای نشناختن خود، بهانه‌های بسیار زیادی داریم. احساسات و نیازهای نیازموده راکد می‌مانند و انرژی خود را به صورت تصادفی در زندگی ما توزیع می‌کنند. هرآنچه در خود نشناسیم، دوباره به شکل دیگری در ما ظاهر می‌شود. بلندپروازی به ترس، حسادت به بدخلقی، عصبانیت به خشم، و غم و اندوه به افسردگی تبدیل می‌شود. احساسات انکارشده سیستم بدن ما را منقبض می‌کنند و تحت‌فشار قرار می‌دهند تا دچار تیک‌های مخرب شویم. انقباض صورت، ناتوانی جنسی، وسواس و اندوه بسیار. می‌توانیم بخش بزرگی از آنچه زندگی ما را نابود می‌کند به احساساتی نسبت دهیم که خودآگاه ما راهی برای درک یا پرداختن به‌موقع به آن پیدا نکرده است.»

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۱ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۶۴۸٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۱ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۶۴۸٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۶,۰۰۰
۶۰,۲۰۰
۳۰%
تومان