دانلود رایگان کتاب صوتی جزیره مثنوی؛ صورتگری رومیان و چینیان با صدای علیرضا شریعتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جزیره مثنوی؛ صورتگری رومیان و چینیان اثر جلال‌الدین محمد بلخی

دانلود و خرید کتاب صوتی جزیره مثنوی؛ صورتگری رومیان و چینیان

معرفی کتاب صوتی جزیره مثنوی؛ صورتگری رومیان و چینیان

کتاب صوتی جزیره مثنوی؛ صورتگری رومیان و چینیان از مولانا جلال‌الدین محمد بلخی با صدای علیرضا شریعتی است و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است. درمان به روش مثنوی معنوی مولانا، تنها با شنیدن این کتاب صوتی.

درباره کتاب صوتی جزیره مثنوی؛ صورتگری رومیان و چینیان

مردم چین و روم بر سر مهارت و توانایی‌شان در نقاشی با یکدیگر بحث‌ و رقابت داشتند. هر یک از آن‌ها مهارت و استادی خودشان را ستایش می‌کردند و قبول داشتند. پادشاه آن دوران خواست که به این بحث‌ها و رجزخوانی‌ها پایان دهد و در عمل هنر آن‌ها را بسنجد. چنین شد که نقاشان چینی از شاه خانه‌ای خواستند که هنرشان را روی آن پیاده کنند. پس شاه خانه‌ای به چینیان و رومیان داد. چینی‌ها هر امکاناتی که لازم داشتند را از شاه گرفتند، اما رومی‌ها هیچ چیز از شاه نگرفتند و درهای خانه را بستند و فقط به صیقل زدن در و دیوار خانه پرداختند. اینکه نتیجه این رقابت چه می‌شود و کار آن‌ها به کجا می‌رسد را به شما می‌سپاریم که با شنیدن این قسمت از جزیره مثنوی با آن همراه شوید. ماجرای «صورتگری رومیان و چینیان» را با صدا و تحلیل و تفسیر علیرضا شریعتی می‌شنوید.

«چینیان گفتند ما نقاش‌تر/ رومیان گفتند ما را کر و فر

گفت سلطان امتحان خواهم درین/ کز شماها کیست در دعوی گزین

اهل چین و روم چون حاضر شدند/ رومیان در علم واقف‌تر بدند

چینیان گفتند یک خانه به ما/ خاص بسپارید و یک آن شما...»

ایران در طول تاریخ بستری برای پرورش تفکرات عرفانی بوده است. یکی از این بزرگان این عرصه حضرت مولانا جلال‌الدین محمد بلخی است که به ملای روم و مولوی رومی شناخته شده.کتاب مثنوی معنوی، کتابی تعلیمی و درسی در زمینه عرفان، اصول تصوف، اخلاق و ... است و مولانا و اندیشه‌اش را با این کتاب به خاطر می‌آورند. ما با پرداختن به حکایت‌ها و اشعار آن دوران، هم می‌توانیم بستر رشد و پرورش اندیشه عرفانی را گسترش دهیم و هم از آن‌ها در زندگی‌مان استفاده کنیم. علیرضا شریعتی در مجموعه «جزیره مثنوی» این کار را به‌درستی و با دقت تمام پیش می‌گیرد و به گوش شما عزیزان می‌رساند.

تاکنون و پیش از داستان «صورتگری رومیان و چینیان» در مجموعه «جزیره مثنوی» داستان‌هایی چون «مرد احول»، «کنیزک و پادشاه»، «مرد اعرابی و خلیفه»، «پیر چنگی»، «نحوی و کشتیبان»، «ناقه صالح» و... منتشر شده‌اند. شنیدن این داستان‌ها با صدای علیرضا شریعتی کمک می‌کند درمان به روش مثنوی معنوی مولانا را در زندگی روزمره و رفتار و افکارمان جاری کنیم.

شنیدن کتاب صوتی جزیره مثنوی؛ صورتگری رومیان و چینیان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران شنیدن روایت‌هایی از مثنوی مولوی پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

Ostad Panda
۱۴۰۳/۰۲/۰۶

اینکه در کنار خواندن شعر اصلی، محتوای آن نیز توضیح داده میشه کار بسیار خوبیه. داستان‌های معنوی شیرین و سرگرم‌کننده هستند و اجرای خوب گوینده هم این جذابیت رو بیشتر کرده. می‌تونید پشت ترافیک یا در حال قدم زدن از

- بیشتر
کاربر 8598735
۱۴۰۳/۰۲/۱۱

عالی بود

Sepideh
۱۴۰۳/۰۲/۰۷

ممنون از انتقال مفاهیم به زبان ساده

زمان

۱۲ دقیقه

حجم

۱۱٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۲ دقیقه

حجم

۱۱٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
رایگان