دانلود کتاب صوتی مسیح هرگز به اینجا نرسید با صدای مهدی صفری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مسیح هرگز به اینجا نرسید اثر کارلو لوی

دانلود و خرید کتاب صوتی مسیح هرگز به اینجا نرسید

نویسنده:کارلو لوی
گوینده:مهدی صفری
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۱.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مسیح هرگز به اینجا نرسید

کتاب صوتی مسیح هرگز به اینجا نرسید نوشتهٔ کارلو لوی و ترجمهٔ محمدحسین رمضان کیایی است. گویندگی این ناداستان صوتی را مهدی صفری انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی خاطرات یک تبعیدی.

درباره کتاب صوتی مسیح هرگز به اینجا نرسید

کتاب صوتی مسیح هرگز به اینجا نرسید به قلم یک پزشک، نقاش و نویسندهٔ ایتالیایی نوشته شده است. این اثر خاطرات نویسنده در دوران تبعید دوساله در سال‌های ۱۹۳۵ و ۱۹۳۶ میلادی در یک منطقهٔ روستایی در جنوب ایتالیا و طی حکومت فاشیستیِ موسولینی را در بر گرفته است. کارلو لوی در این کتاب صوتی، به عهدی که با روستاییان بست و به آن وفا نکرد اشاره می‌کند و آن بازگشت نزد آن‌ها بود که نتواست به انجام برساند؛ بااین‌حال نوشتن کتاب حاضر را می‌توان نوعی بازگشت برای او دانست که توانست از میان خاطرات تلخ و شیرین خود در آن روستا، نزد روستاییان خود بازگردد. این نویسنده در خاطراتش به تجزیه‌وتحلیل اوضاع اجتماعی و اقتصادی مردم روستا پرداخته است. شنیدن این کتاب برای افرادی که به مباحث جامعه‌شناسی و به‌ویژه جامعه‌شناسی روستا علاقه‌مند هستند، بسیار توصیه شده است. گفته شده است که علت انتخاب این عنوان برای کتاب، عبارتی است که مردم روستا آن را تکرار می‌کردند. آن‌ها مدام اظهار می‌کردند که مسیحی نیستند و هرگز حقوق انسانی آن‌ها رعایت نشده است؛ طوری که انگار «مسیح هرگز به اینجا نرسید» و قبل‌تر از رسیدن به روستا متوقف شد؛ به این ترتیب مردم می‌خواستند بگویند که هرگز توسط هیچ گروهی (نه مسیحیان، نه سیاستمداران و نه حاکمان) درک نشدند و هیچ‌کس به خود زحمت نداد که مشکلات آن‌ها را بفهمد. «فرانچسکو رزی» در سال ۱۹۷۹ میلادی فیلمی بر اساس رمان مسیح هرگز به اینجا نرسید ساخت که دو جایزهٔ طلایی جشنوارهٔ فیلم مسکو و بفتای بهترین فیلم خارجی را از آنِ خود کرد. این ناداستان را بشنوید.

در یک تقسیم‌بندی می‌توان ادبیات را به دو گونهٔ داستانی و غیرداستانی تقسیم کرد. ناداستان (nonfiction) معمولاً به مجموعه نوشته‌هایی که باید جزو ادبیات غیرداستانی قرار بگیرد، اطلاق می‌شود. در این گونه، نویسنده با نیت خیر، برای توسعهٔ حقیقت، تشریح وقایع، معرفی اشخاص یا ارائهٔ اطلاعات و به‌دلایلی دیگر شروع به نوشتن می‌کند. در مقابل، در نوشته‌های غیرواقعیت‌محور (داستان)، خالق اثر صریحاً یا تلویحاً از واقعیت سر باز می‌زند و این گونه به‌عنوان ادبیات داستانی (غیرواقعیت‌محور) طبقه‌بندی می‌شود. هدف ادبیات غیرداستانی تعلیم هم‌نوعان است (البته نه به‌معنای آموزش کلاسیک و کاملاً علمی و تخصصی که عاری از ملاحظات زیباشناختی است)؛ همچنین تغییر و اصلاح نگرش، رشد افکار، ترغیب یا بیان تجارب و واقعیات از طریق مکاشفهٔ مبتنی بر واقعیت، از هدف‌های دیگر ناداستان‌نویسی است. ژانر ادبیات غیرداستانی به مضمون‌های بی‌شماری می‌پردازد و فرم‌های گوناگونی دارد. انواع ادبی غیرداستانی می‌تواند شامل این‌ها باشند: جستارها، زندگی‌نامه‌ها، کتاب‌های تاریخی، کتاب‌های علمی - آموزشی، گزارش‌های ویژه، یادداشت‌ها، گفت‌وگوها، یادداشت‌های روزانه، سفرنامه‌ها، نامه‌ها، سندها، خاطره‌ها و نقدهای ادبی.

شنیدن کتاب صوتی مسیح هرگز به اینجا نرسید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ناداستان و قالب خاطرات پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی مسیح هرگز به اینجا نرسید

«در یک بعدازظهر ماه اوت، با یک ماشین قراضه‌ی کوچک مرا به گالیانو آوردند. بر دست‌هایم دستبند بود و دو مأمور دولتی تنومند با نوارهای سرخی بر شلوارهایشان و چهره‌هایی بی‌حالت همراهی‌ام می‌کردند. علی‌رغم خواستم به گالیانو آمدم. خودم را برای مشکلات آماده کرده بود؛ برای اینکه با یک فرمان ناگهانی مجبورم کرده بودند گراسّانو را ترک کنم. من در گراسّانو زندگی تبعیدی‌ام را می‌گذراندم و یاد گرفته بودم که لوکانیا را بشناسم و آن را دوست داشته باشم. گراسّانو مانند تمام مناطق آنجا سفید است و در نوک تپه‌ای بلند و متروک قرار دارد، درست مثل یک اورشلیم کوچک خیالی در انزوای یک بیایان. دوست داشتم به بلندترین نقطه‌ی دهکده بروم، به کلیسا که در باد کوفته می‌شد، به جایی که چشم می‌چرخاندی افقی بی‌کران دیده می‌شد، افقی که از هر زاویه یکسان به نظر می‌آمد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۱ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۹۳۳٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۱ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۹۳۳٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان