دانلود کتاب صوتی مغز عاطفی با صدای کامبیز خلیلی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مغز عاطفی اثر حوزف ای.لدو

دانلود و خرید کتاب صوتی مغز عاطفی

نویسنده:حوزف ای.لدو
انتشارات:پندار تابان
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی مغز عاطفی

کتاب صوتی مغز عاطفی نوشتهٔ جوزف ای. لدو و ترجمهٔ نسیم معظمی است. گویندگی این کتاب صوتی را کامبیز خلیلی انجام داده و پندار تابان آن را منتشر کرده است؛ کتابی در باب زیربنای مرموز زندگی هیجانی.

درباره کتاب صوتی مغز عاطفی

کتاب صوتی مغز عاطفی که حاصل تدوین «نازنین حاجی‌لو» است، به قلم یک متخصص اعصاب نوشته شده است. این کتاب صوتی دربارهٔ مکانیسم‌های ارتباطی مغز و احساسات قابل‌ درک، واضح و قانع‌کننده سخن گفته است. شنیدن این اثر می‌تواند به‌طور مستقیم برای درک ماهیت اضطراب، این رایج‌ترین اختلال عاطفی جهان معاصر به کار برده شود. جوزف ای. لدو برای توصیف بیشتر اصول کلی نظریهٔ خود، احساس ترس را تشریح کرده است؛ احساسی ارزشمند و مهم در بشر که بقای نسل او تا اندازهٔ بسیاری به آن وابسته بوده است. این نویسنده توضیح داده است که چگونه هنگام مطالعهٔ واکنش‌های ترس در حیوانات به ایده‌اش دربارهٔ اهمیت آمیگدال در احساسات و عواطف دست یافته است. هنگامی که حیوانی می‌ترسد، تغییراتی فیزیکی مانند افزایش ضربان قلب، فشار خون و یخ‌زدن را از خود نشان می‌دهد. پاسخی که حیوان به ترس می‌دهد، توسط فرایندی به نام شرطی‌سازی از جانب آمیگدال تنظیم می‌شود؛ پاسخی که بنا به اقتضای شرایط، گاه فرارکردن است و گاه بی‎‌‌حرکت‌ماندن. تغییرات فیزیکی که از طرف آمیگدال بر جسم اعمال می‌شود، حیوان و انسان را قادر می‌کند بسته به میزان خطر در موقعیت برای فرار، پرواز، مخفی‌شدن یا حمله آماده شود. وضعیتی مشابه را می‌توان دربارهٔ دیگر احساسات یا اختلالاتی نظیر افسردگی، اضطراب، فوبیاها، روان‌پریشی‌ها و... هم در نظر گرفت. در این باره بیشتر بدانید.

شنیدن کتاب صوتی مغز عاطفی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه درمورد زندگی هیجانی و زیربنای آن پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی مغز عاطفی

«من هیجانات را عملکردهای زیستی سیستم عصبی می‌بینم. معتقدم فهمیدن چگونگی بیان هیجانات در مغز می‌تواند به ما در درک آن‌ها کمک کند. این رویکرد به‌شدت در تضاد با رویکرد معمول‌تری است که در آن هیجانات به‌عنوان حالات روان‌شناختی، مستقل از مکانیسم‌های اساسی مغز مطالعه می‌شوند. البته که تحقیقات روان‌شناسی همواره بسیار ارزشمند بوده‌اند؛ اما رویکردی که در آن هیجانات به‌عنوان عملکرد مغز مطالعه می‌شوند بسیار قدرتمندتر است.

علم با آزمایش کار می‌کند که طبق تعریف شامل دست‌کاری برخی متغیرها و کنترل برخی دیگر است. مغز منبعی بسیار غنی از متغیرها برای دست‌کاری است. ما با مطالعه‌ی هیجانات از طریق مغز فرصت‌هایی برای کشف‌های جدید خلق می‌کنیم؛ فراتر از آنچه تنها با آزمایش‌های روان‌شناختی می‌توان به دست آورد.

علاوه بر این مطالعه‌ی نحوه‌ی کارکرد هیجانات در مغز می‌تواند به ما در انتخاب بین فرضیه‌های روان‌شناسی جایگزین کمک کند. جواب‌های ممکن زیادی برای معمای چگونگی کارکرد هیجانات وجود دارد؛ اما تنها موردی که ما واقعاً به آن اهمیت می‌دهیم، چیزی است که تکامل به‌طور تصادفی به آن دست پیدا کرده و در مغز قرار داده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۴ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۸۱۸٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۴ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۸۱۸٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۳,۵۰۰
تومان