دانلود کتاب صوتی دانشنامه فلسفه استنفورد؛ هرمنوتیک با صدای فرناز مرکباتی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دانشنامه فلسفه استنفورد؛ هرمنوتیک اثر فرناز مرکباتی

دانلود و خرید کتاب صوتی دانشنامه فلسفه استنفورد؛ هرمنوتیک

معرفی کتاب صوتی دانشنامه فلسفه استنفورد؛ هرمنوتیک

اصطلاح هرمنوتیک هم فن و هم نظریه فهم و تفسیر بیان‌های زبانی و غیر زبانی را در بر می‌گیرد؛ در این میان فن، مرتبه اول است و نظریه مرتبه دوم. پیشینه سنت هرمنوتیکی، به مثابه نظریه‌ای در باب تفسیر، به فلسفه یونان باستان بر می‌گردد. در سده‌های میانه و دوره نوزایی، هرمنوتیک به منزله شاخه بسیار مهمی از مطالعات مربوط به کتاب مقدس پدیدار می‌شود. بعدها مطالعه فرهنگ‌های باستان و کلاسیک را نیز در بر می‌گیرد. با پیدایی ایده‌باروری و رمانتیسم آلمانی وضعیت هرمنوتیک دستخوش تغییر می‌شود. هرمنوتیک فلسفی می‌شود. دیگر ابزار کمکی برای رشته‌های دیگر شمرده نمی‌شود بلکه بدل می‌شود به شرایط امکان ارتباط نمادی به خودی خود. پرسش«چگونه بخوانیم؟» جای خود را به این پرسش می‌دهد که «اساسا چگونه ارتباط برقرار می‌کنیم؟»

هرمنوتیک، به منزله کاوشی در ژرف‌ترین شرایط میان‌کنش نمادی و فرهنگ به طور کلی، افقی انتقادی برای بسیاری از جذاب‌ترین مباحث فلسفه معاصر هم در بستر انگلیسی-آمریکایی(رورتی، مک‌داول، دیویدسون) و هم درون گفتمانی قاره‌ای‌تر( هابرماس، آپل، ریکور و دریدا) گشوده است

نظرات کاربران

payam alishahi
۱۳۹۸/۰۷/۱۷

ای کاش تمام کتابهای این سری صوتی بشه

روزبه آقاجری
۱۳۹۸/۰۲/۱۵

خیلی خوب خوانده شده اما برخی کلمات نادرست خوانده می‌شوند. برای نمونه «یقین‌شناختی» گفته می‌شود در حالی که منظور متن، «یقین ِ شناختی» است. البته تعداد اشتباهات بسیار ناچیز است. دم‌تان گرم.

عطر سیب
۱۴۰۰/۱۱/۲۸

ترجمه مناسب نیست

iman esfahani
۱۳۹۷/۰۲/۰۵

برای خواندن این کتاب بهتر این است که ابتدا بخورینش

زمان

۱ ساعت و ۲۳ دقیقه

حجم

۷۶٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۲۳ دقیقه

حجم

۷۶٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۱,۰۰۰
تومان