دانلود کتاب صوتی عاشق مترسک با صدای نغمه عزیزی‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی عاشق مترسک اثر بهمن فرزانه

دانلود و خرید کتاب صوتی عاشق مترسک

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی عاشق مترسک

کتاب صوتی«عاشق مترسک» رمانی از فیلیس هستینگ است که ما را به دنیای خیال‌انگیز و دیگرگونه دخترکی ساده و روستایی می‌برد که در مزرعه زندگی می‌کند. دخترکی که تنهایی خود را با عشق به مترسکی که می‌سازد معنا می‌بخشد.

اگنس که دختری ساده و اندکی کندذهن است، در مزرعه‌ای با پدر پیر و تندخویش زندگی می‌کند. مادر او مدت‌ها پیش مرده و خواهرو برادرهایش ازدواج کرده و از خانه پدری رفته‌اند. او هیچ‌ دلخوشی‌ای در زندگی ندارد، نه دوستی، نه سرگرمی‌ای و نه حتی کسی که او را به نام صدا کند.

او با خاطره‌های گذشته و رویای مادرش زندگی می‌کند و سرگرمی‌اش دیدن اشکال مختلف ابرها و ریزش برگ‌های رقصان در باد است. اگنس روزی تصمیم می‌گیرد تا برای رفع تنهایی‌اش مترسکی بسازد. پدر دوست ندارد دخترش مترسک را در خانه نگاه دارد و اگنس ناچار آن را به مزرعه می‌برد. این مترسک مونس او می‌شود تا این که روزی دختر چند پلیس را در جاده می‌بیند. آنها از او سوالاتی درباره یک دزد فراری می‌پرسند اما اگنس بی اطلاع است. عصر همان‌روز که اگنس به مزرعه می‌رود، مترسک را می‌بیند که بر زمین افتاده؛ به او نزدیک می‌شود و در کمال تعجب می‌بیند که مترسک تکان می‌خورد و جان گرفته است. اگنس معتقد است معجزه شده و مترسکش زنده شده است اما درواقع مترسک همان مجرم تنهای فراری است که به دنیای اگنس پاگذاشته است.

مترسک در داستان هستینگز نمادی از امید و آرزو است که اگرچه یک دزد فراری بوده اما برای اگنس معجزه‌ای بسیار شیرین است. دخترک احتیاج دارد باکسی حرف بزند و دزدی هم که از دست پلیس فرار کرده است نیاز دارد تا درجایی امن مخفی شود، تقابل در زمان درست، چیزی است که نویسنده تلاش کرده آن را به سبک خود شرح دهد.

«عاشق مترسک» به زندگی روزمره تمامی ما انسان‌ها نزدیک است و بن‌مایه‌ای رئال دارد، اگرچه که نویسنده تا اواسط داستان سعی دارد مخاطبان خود را فریب دهد و با این کار هر چه بیشتر خلاقیت خود را به آن‌ها اثبات نماید اما درنهایت مشت خود را باز می‌کند و هدف از داستان‌پردازی خود را مطرح می‌کند. هدف او شناساندن عشق ناب به انسان‌ها است.

نظرات کاربران

mahsa
۱۳۹۷/۱۲/۱۸

چاپی اش رو خواندم و به نظرم واقعا خوب بود.. از زبان یه دختر تنها که با پدرش در مزرعه ای دور افتاده زندگی میکنه,و در این میان یه سری عقاید فلسفی جالبی رو بیان می‌کنه, روند و پایان داستان

- بیشتر
Reyhaneh shahin
۱۳۹۹/۰۲/۰۳

عالی بود

mehdi
۱۳۹۸/۰۶/۰۱

سلام،به نظرتان کامل هست

kimia462
۱۳۹۷/۱۱/۱۷

قشنگ ترین کتابی که خوندم تا الان

زمان

۸ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۴۸۴٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۴۸۴٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۳,۰۰۰
تومان