دانلود کتاب صوتی آه با شین با صدای امید تقوی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آه با شین اثر امید تقوی

دانلود و خرید کتاب صوتی آه با شین

گوینده:امید تقوی
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی آه با شین

کتاب صوتی آه با شین اثر محمدکاظم مزینانی، داستانی شنیدنی و روایتی جذاب از زوال یک خاندان قجری است. نسخه صوتی کتاب آه با شین را با صدای امید تقوی می‌شنوید.

درباره‌ی کتاب صوتی آه با شین

کتاب صوتی آه با شین نوشته محمدکاظم مزینانی، روایتی از زوال یک خاندان قجری است. روایتی که در سه لایه مختلف برای خواننده تعریف می‌شود؛ لایه صفر داستان، روایتگر زندگی زمان حال شازده پنجم (ته‌تغاری ) است که تا آخر، نام دقیقش مشخص نمی‌شود. لایه‌ی دوم داستان فلش‌بک‌هایی به گذشته است و در نهایت، خرده‌روایت‌هایی از شخصیت‌های مختلف داستان داریم که کمک می‌کنند تا عمق داستان و شخصیت‌ها را بهتر بفهمیم.

شازده در زمان حال داستان بالای هفتاد سال سن دارد و بیماری قلبی و سکته او را زمینگیر کرده است. در این لایه، دست و پنجه نرم کردن او را با بیماری‌اش، خاطرات گذشته و پسرش«کاوه» که تنها میراث خانواده سالاری است می‌بینیم. کاوه معتاد است و زندگی‌ خانوادگی‌اش در حال فروپاشی است. در لایه دوم داستان، داستان خاندان سالاری از نوادگان فتحعلی شاه قاجار روایت می‌شود. داستان در این لایه خطی تعریف می‌شود و رو به جلو می‌رود. به مرور خواننده با شخصیت‌های زیاد آن آشنا می‌شود، زندگی هر یک را می‌خواند و سرنوشت‌شان را تا مرگ دنبال می‌کند. در لایه دیگری از داستان، خرده‌روایت‌های مربوط به شخصیت‌ها به صورت صحنه‌ای از گذشته آنها ارائه می‌شود که کمک شایانی به عمق‌بخشی شخصیت‌ها می‌کند.

کتاب آه با شین یک داستانی تاریخی است؛ در پس‌زمینه داستان از فصل اول تا انتها به ترتیب برهه‌هایی از تاریخ معاصر ایران مانند دوران رضا شاه و فرمان کشف حجاب، جنگ جهانی و سقوط رضا شاه، سر کار آمدن محمدرضا پهلوی، اصلاحات ارضی، گسترش فضای شهری و ساخت‌وسازهای آن دوران و تخریب فضاهای روستایی و بکر، مبارزات سیاسی پیش از انقلاب و بعد از آن و حتی جنگ تحمیلی و زمان حال، دوره می‌شوند. آه با شین نثری سلیس و لحنی مناسب دارد، تعلیق و کشش‌های بجا و مناسبی  دارد که کمک کرده است تا داستان جذابی خلق شود و شنونده را با بخشی از تاریخ معاصر ایران آشنا کند. 

کتاب صوتی آه با شین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر اهل داستان‌های تاریخی ایرانی هستید، کتاب صوتی آه با شین نظرتان را به خودش جلب می‌کند. 

درباره‌ی محمدکاظم مزینانی

محمدکاظم مزینانی سال ١٣٤٢ در دامغان متولد شد و تحصیلات خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی به پایان برد. او در حوزه کودک و نوجوان چندین اثر دارد که می‌توان آن‌ها را به داستان و شعر نوجوان و کودک تقسیم کرد. در سال ۱۳۸۵ کتابش با عنوان پائیز در قطار توانست جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در بخش کودک و نوجوان را بدست آورد. چندی پیش از او رمانی درباره زندگانی محمدرضا پهلوی منتشر شد. این رمان که عنوان شاه بی شین برای آن انتخاب شده، در جشنواره داستان انقلاب ایران مورد تقدیر قرار گرفته بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد