دانلود کتاب صوتی بچه های صحرا با صدای شیوا رفیعیان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بچه های صحرا اثر شیوا رفیعیان

دانلود و خرید کتاب صوتی بچه های صحرا

معرفی کتاب صوتی بچه های صحرا

کتاب صوتی بچه های صحرا نوشته واریس دیری است که با صدای شیوا رفیعیان منتشر شده است. کتاب صوتی بچه های صحرا روایت تقابل دو فرهنگ است که هزاران سال از هم دورند. واریس دیری مدل اهل سومالی این کتاب را براساس تجربیات و خاطراتش نوشته است.

درباره کتاب بچه های صحرا

کتاب بچه های صحرا نوشته واریس دیری داستان زندگی دختری اهل سومالی است که بعد از سال‌ها دوری از سرزمین و خانواده‌اش  و تجربه‌های گوناگون در سیاه‌ترین شرایط سیاسی و اقتصادی کشور سومالی تصمیم می‌گیرد به کشورش برگردد تا خانواده‌اش را پیدا کند. او سال‌ها از کشورش دور بوده و هیچ آدرس و اطلاعاتی از خانواده‌اش ندارد و حتی از زنده یا مرده بودن آنها هم بی‌اطلاع است. او مسیر بسیار سختی روبه‌روی خود دارد، چون سومالی به قدری عقب افتاده است که خبری از تلفن و پست هم در آن نیست تا واریس خبری از خانواده‌اش پیدا کند. 

واریس که کاملا از سرزمینش دور بوده تصمیم عجیبی گرفته است و حالا باید این مسیر را خودش تنهایی پیش برود. هدف واریس دیری برای بازگشت به زادگاهش،  بیشتر از این است که فقط به دنبال خانواده‌اش باشد؛ برای او این سفر مسیری برای کشف است؛ سفری به گذشته و زندگی‌اش که او را در برابر خود واقعی‌اش قرار می‌دهد. او به عنوان یک زن در دو دنیای متفاوت غرب جهان اول و کشوری آفریقایی و عقب‌مانده زندگی کرده است، روایت‌ها و تجربه‌های متناقضش را با خواننده و شنونده به اشتراک می‌گذارد و رواتی خواندنی می‌سازد. واریس در تمام دورانی که به زادگاه مادری خود فکر کرده و خاطرات کودکی خود را مرور کرده، چیزی جز تلخی در آن پیدا نکرده است. خاطراتی که تصاویرش خشونت علیه دختران، صحرای بی‌پایان، تشنگی و سطح پایین بهداشت برای دختران است.

او در دوره کودکی وقتی فقط ۱۳ سال داشته از دست پدرش و کشور خشن سومالی فرار کرده است؛ اما کم‌کم متوجه شده زندگی در غرب گاهی بسیار خشن‌تر است. به نظر او برخی رفتارها با زنان در غرب حتی از خشونت فیزیکی فرهنگ سومالی علیه زنان نیز ترسناک‌تر است، واریس وقتی از همسرش جدا شده به دلیل برخورد جامعه و قوانین در غرب چیزی که بیشتر از هرچیز احساس کرده است تنهایی محض بوده.

موضوع کتاب بچه های صحرا تقابل فرهنگ آمریکایی و آفریقایی نیست، این کتاب روایت یک سفر است، سفر دختری ۱۳ ساله از سومالیایی به جهان غرب و تبدیل شدن به یک مدل سرشناس. واریس اگر در سومالی می‌ماند احتمالا به قیمت پنج شتر همسر پیرمردی شصت ساله می‌شد. 

نویسنده در کودکی بدون رعایت بهداشت و بی‌هوشی و بی‌حسی ختنه شده است و این رنج یک تصویر‌ فراموش نشده برای او شده و به تشویق محافل بین المللی و سازمان ملل درباره ختنه زنان و خشونت علیه زنان حرف می‌زند. 

مساله محوری کتاب بچه های صحرا حقوق زنان و وضعیت اجتماعی زنان در آفریقا است. به طور مشخص موضوع ختنه زنان، ازدواج در سنین کودکی و وضعیت نامطلوب بهداشت زنان از جمله مواردی است که در این اثر راویت شده است. 

شنیدن کتاب بچه های صحرا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شنیدن زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم

درباره واریس دیری

واریس دیری مانکن زن بین‌المللی سومالیایی‌تبار متولد ۱۹۶۵ است، او نویسنده و سخنگوی حقوق زنان در آفریقا است و به عنوان سفیر سازمان ملل متحد در راه توقف بریدن آلت زنانه (ختنه زنان) در جهان فعالیت می‌کند.

دیری در کتاب بچه‌های صحرا خاطرات کودکی خود را روایت می‌کند. دوران کودکی او در زندگی و کوچ‌نشینی و به محافظت از حیوانات گذشته ‌است. در کودکی ختنه شده‌است و می‌تواند در ۱۳ سالگی خودش را از سومالی با فرار نجات دهد. امروز واریس به عنوان سفیر سازمان ملل متحد در راه توقف ختنه زنان جهان فعالیت می‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۷ ساعت و ۵۰ دقیقه

حجم

۴۳۹٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۵۰ دقیقه

حجم

۴۳۹٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۰,۲۰۰
تومان