دانلود کتاب صوتی مرگ در پاییز (نمایشنامه) با صدای گروه گویندگان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مرگ در پاییز (نمایشنامه) اثر اکبر رادی

دانلود و خرید کتاب صوتی مرگ در پاییز (نمایشنامه)

نویسنده:اکبر رادی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مرگ در پاییز (نمایشنامه)

کتاب صوتی مرگ در پاییز (نمایشنامه) اثری از اکبر رادی است که با صدای جمعی از گویندگان توانای کشور می‌شنوید. داستان در فضای محلی روستایی در گیلان رخ می‌دهد و زندگی یک خانواده و اعتقاداتشان را به تصویر می‌کشد.

این اثر چندین بار و به صورت نمایشنامه‌خوانی توسط کارگردانان مختلف به روی صحنه رفته است. علاوه بر این، در سال ۱۳۴۶ سه‌گانه «محاق»، «مسافران» و «مرگ در پاییز» در تلویزیون ملّی ایران پخش شد. کارگردانی این کار را عباس جوانمرد بر عهده داشت و هنرمندانی مانند محمود دولت‌آبادی، مهین مهرک، نصرت پرتوی، عنایت بخشی، بهمن مفید، حسین کسبیان، جمشید لایق، سعید اویسی و منصور جعفری در آن ایفای نقش کردند.

درباره کتاب صوتی مرگ در پاییز (نمایشنامه)

مرگ در پاییز که در فضای محلی در گیلان رخ می‌دهد، نمایشنامه‌ای جذاب و عمیق است که نشانی از رنج بی پایان خانواده‌ای روستایی است. خانواده‌ای که به دلیل اعتقادات و باورهای خرافی‌شان، قدم قدم به سوی مرگ نزدیک‌تر می‌شوند. شاید با خواندن این داستان، داستان گاو از غلامحسین ساعدی به ذهنتان بیاید که آن‌هم داستان و فضایی مشابه داشت.

شخصیت‌های کتاب شخصیت‌ها پیچیده‌ای نیستند و به راحتی می‌توان با آن‌ها ارتباط برقرار کرد. شاید چون زندگی آن‌ها، نمونه‌ای از زندگی‌های واقعی است که دور و بر خودمان هم به چشم می‌بینیم.

کتاب صوتی مرگ در پاییز (نمایشنامه) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی مرگ در پاییز (نمایشنامه) را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اکبر رادی

اکبر رادی در تاریخ ۱۰ مهر سال ۱۳۱۸ در شهر رشت چشم به جهان گشود. در سال ۱۳۲۹ به تهران مهاجرت کرد و دانشگاه تهران در رشته علوم اجتماعی به تحصیل مشغول شد. بعد از گذراندن دوره‌های تربیت معلم، در سال ۱۳۴۱ به شغل معلمی پرداخت و ادبیات نمایشی تدریس می‌کرد.

اکبر رادی نخستین نمایشنامه خود را به نام روزنه آبی در سال ۱۳۳۸ نوشت. هرچند انتشار این نمایشنامه دو سال طول کشید اما توجه احمد شاملو را به خود جلب کرد. چند سال بعد در سال ۴۷ یکی از مهم‌ترین نمایشنامه‌های دهه چهل ایران، ارثیه ایرانی، به قلم او منتشر شد. درباب اهمیت این اثر می‌توان اینطور گفت: پانزده سال بعد در دهه شصت نسخه دیگری از همین اثر را با عنوان تانگوی تخم مرغ داغ به رشته تحریر درآورد. نثر او نثری قوی و محکم است. مایه‌های فرهنگ عامه مردم را به خوبی می‌توان در کلام او دید و این تناسب زیبا با شخصیت‌هایی که می‌آفریند، اثرش را تاثیرگذارتر می‌کند.

از میان معروف‌ترین کارهای این هنرمند می‌توان به روزنه آبی، ارثیه ایرانی، خانمچه و مهتابی، جاده، دستی از دور، نامه‌های همشهری، انسان ریخته یا نیمرخ شبرنگ در سپیده سوم، صیادان، لبخند باشکوه آقای گیل، پلکان، تانگوی تخم مرغ داغ و ... اشاره کرد. اکبر رادی پنجم دی‌ماه ۱۳۸۶ از دنیا رفت.

بخشی از کتاب صوتی مرگ در پاییز (نمایشنامه)

ملوک: مال دیشبه.

مشدی: خب؟

ملوک:...

گل خانم: بگو دیگه.

ملوک: من، من داشتم ننوی نادرو تکون می دادم و زیر لبی واسه خودم لالایی می خوندم که خوابم نبره. ساعت چی بود یادم نیس؛ اما دیروقت بود. تازه چشمام گرم شده بود که دیدم یه هو اومد تو. با یه هیبتی اومد بالا سرم که بند دلم پاره شد. اصلاً روپاش نبود...

مشدی: خب؟ دیگه؟

ملوک: بوی دهن شم می‌اومد.

مشدی: پیازداغ شو زیاد نکن؛ اصل مطلب چیه؟

ملوک: دیگه چی بگم؟

مشدی: بازم جفتک انداخته؟

ملوک: باقی رو خودتون دیگه بهتر می‌دونین.

مشدی: من اصلاً نمی‌دونم، نه، راجع به این چیزا من هیچی نمی‌دونم.

ملوک: دیگه چی بگم؟

گل خانم: خب بگو دیگه، مشدی می‌خواد بدونه. اومد بالا سرت؛ بعد چی‌شد؟

ملوک: هیچی... سینه ریزمو از تو گردنم کند و رفت.

مشدی: کجا؟

ملوک: امروز خبرشو از « فومن » آوردن؛ از تو اون خونه.

مشدی: کدوم خونه؟

ملوک می‌خواهد حرف بزند؛ ولی بغض گلویش را فشرده است. ناگاه دست مشت کرده‌اش را روی پیشانی می‌گذارد و برای اینکه به صدای بلند نگرید، لبش را به شدت می‌گزد. چند لحظه بحران این حالت را طی می‌کند و به تدریج آرام می‌شود. مشدی متاثر شده، با بیچارگی به گل خانم نگاه می‌کند که او هم تحت تاثیر قرار گرفته است.

گل خانم: عجب... لاالاه الااللّه! 

نظرات کاربران

علی دائمی
۱۴۰۱/۰۳/۰۹

۱. مثل سایر آثار جناب رادی، مرگ در پاییز هم روایت‌گر زندگی یک خانوادهٔ شمالی در سال‌های پیش از انقلابه. اما در اینجا با خان‌زاده‌ها و اشراف سروکار نداریم، بلکه آدم‌های نمایش روستایی‌های ساده‌ای هستند که جهان کوچک و البته

- بیشتر

زمان

۲ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۱۱۳٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۱۱۳٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۳,۰۰۰
۲۳,۱۰۰
۳۰%
تومان