بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پایان های ضروری | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب پایان های ضروری اثر هنری کلاود

بریده‌هایی از کتاب پایان های ضروری

۳٫۴
(۱۷)
در واقع پایان‌ها نه‌تنها بخشی از زندگی، بلکه لازمه زندگی و بالندگی شخصی و حرفه‌ای هستند. گاه لازم است برای زنده ماندن چیزی را از بین ببریم که زمانی روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌ایم؛ چیزی را ریشه‌کن کنیم که قبلاً ساخته‌ایم. واپس‌زدن، ازپا نشستن، دورریختن و بیزاری‌جستن از آنچه زمانی برایمان عزیز بوده، همه و همه لازمه زندگی است
asemaneyejan
آیا زمستان فرا رسیده و من تعمیر ابزارها و برنامه‌ریزی برای آینده را نادیده می‌گیرم؟ به بیان کتاب مقدس، آیا سعی می‌کنید به چیزی حیات ببخشید که عمرش به پایان رسیده است؟ سعی می‌کنید چیزی را شفا دهید که باید از بین برود؟ به چیزی می‌خندید که باید برایش سوگواری کنید؟ چیزی (یا کسی) را در آغوش گرفته‌اید که باید پس می‌زدید؟ از عشق نسبت به چیزی (یا کسی) حرف می‌زنید که باید از آن متنفر باشید؟ ۲. بپذیرید که بر درخت زندگی شاخ‌وبرگ حیات بیش‌ازاندازه می‌روید یکی از دلایلی که هرس‌کردن و اصلاحات را ضروری می‌سازد این است که شاخ‌وبرگ بسیار زیادی بر آن می‌روید، آن‌قدر که تمام آن‌ها نمی‌توانند به‌نهایت رشد خود برسند. گیاه زنده در هر چرخه از زندگی بیش از آنچه بتواند تحمل کند، شاخ‌وبرگ می‌دهد.
کاربر ۴۹۳۲۲۹۷
درباره پرسش‌های زیر تأمل کنید و ببینید که آیا در فعالیت‌های مختلف کار و زندگی وجود چرخه‌ها و فصول را رعایت می‌کنید: آیا پایان‌دادن را بخشی طبیعی از زندگی می‌دانم؟ آیا مانند پزشکی که کارش تشخیص‌گذاری است، مرتب از خود می‌پرسم که در چه فصلی به‌سر می‌برم؟ آیا در مقابل پایان‌دادن که برای تغییر فصل ضروری است، مقاومت می‌کنم؟ اگر واقعا به فصول و چرخه‌ها اعتقاد داشتم، آیا مقاومت می‌کردم؟ آیا به ارتباط، فعالیت یا موضوعی چسبیده‌ام که فصل آن گذشته باشد؟ برای ورود به فصل جدید باید چه کارهایی انجام دهم؟ آیا زمانی که نیاز به رسیدگی و مراقبت است، من هنوز در حال بذرافشانی هستم؟
کاربر ۴۹۳۲۲۹۷
اگر ۷۹ بار با کسی صحبت کرده‌اید و نتیجه‌ای نگرفته‌اید، آیا انتظار دارید برای هشتادمین بار معجزه بشود؟ اصطلاح غیرفنی این کار یعنی غرزدن و این کاری است که هرگز نباید انجام شود. هرگاه خود را مجبور به انجام چنین کاری دیدید، بدانید یک جای کار اشکال دارد.
yasiz
باید دانست که هرگاه درد و رنج به جایی ختم نمی‌شود، چند چیز در حال رخداد است. نخست اینکه ممکن است شما به‌نحوی با رنج و بدبختی خو کرده باشید؛
Somaye Shiri
تسلیم‌نشدن یک شکل منفی و مسموم نیز دارد. این شکل زمانی اتفاق می‌افتد که تسلیم‌شدن و رهاکردن به‌عنوان کنار گذاشتن یک هدف یا تلاش معنی می‌شود. به‌عبارت دیگر اگر شما کار یا رابطه‌ای را کنار بگذارید به‌جای آنکه فکر کنید کار عاقلانه‌ای کرده‌اید تصور می‌کنید بازنده‌اید و تسلیم شده‌اید که این بسیار وحشتناک است.
Sani
خوب باختن یعنی پایان‌دادن به چیزی که فایده ندارد و پرداختن به کاری بهتر.
Sani
وفاداری مهم است و درواقع یکی از ویژگی‌های مهم شخصیتی انسان به‌شمار می‌رود، اما وفاداری در عشق و دوستی نه امری مطلق و نامتناهی است، نه به‌معنای آن است که مسئولیت دیگری را به‌عهده بگیریم و نه اینکه به دلیل وفاداری غیرمنطقی، بدرفتاری یا عملکرد نادرست دیگران را تحمل کنیم.
Sani
شخص بالغ شرایط لازم زندگی را به‌جا می‌آورد، اما شخص نابالغ انتظار دارد زندگی خواسته‌های او را برآورده کند
کاربر ۲۸۱۲۷۵۸
در بررسی اینکه آیا می‌توان نسبت‌به فرد یا موقعیتی امیدوار بود یا نه، نخستین نکته این است که از خود بپرسیم: «قرار است با چه کسی معامله کنم؟» شخصیت، استعداد و تمام چیزهایی که اساس و هویت یک فرد را می‌سازد، یعنی آینده‌ای که پیش‌رو خواهید داشت
کاربر ۲۸۱۲۷۵۸

حجم

۲۱۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۹ صفحه

حجم

۲۱۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۹ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
۵۲,۲۰۰
۱۰%
تومان