بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دست نامرئی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب دست نامرئی اثر آدام اسمیت

بریده‌هایی از کتاب دست نامرئی

۴٫۳
(۱۲)
افزایش تولید در صنایع و مشاغل مختلف ناشی از تقسیم کار، در جامعه‌ای که از مدیریت صحیحی بهره مند است، زمینه ساز ثروت عمومی است که حتی به فرودست‌ترین اقشار جامعه نیز نفوذ می‌کند.[ در این شرایط ]هرکارگر به‌غیر از نیاز خود میزان زیاد محصول تولید کرده و هرکارگر دیگری که در چنین شرایطی محصول تولید می‌کند، قادر است میزان زیادی از محصول تولیدی خود را با محصولات مازاد دیگری مبادله نماید و یا آنکه محصول مازاد خود رافروخته و با بهای حاصله مقدار بیشتری از کالای مازاد تولید شخص دیگر را خریداری نمایدکه نتیجه هر دو یکسان است: او آنچه مورد نیاز دیگران است را تولید می‌کند و دیگران نیز به میزان زیاد آنچه مورد نیاز اوست را تولید می‌کنند، و همین موجب گسترش غنای عمومی در میان طبقات مختلف جامعه می‌شود.
نیک وایلد
افزایش تولید در صنایع و مشاغل مختلف ناشی از تقسیم کار، در جامعه‌ای که از مدیریت صحیحی بهره مند است، زمینه ساز ثروت عمومی است که حتی به فرودست‌ترین اقشار جامعه نیز نفوذ می‌کند.[
نیک وایلد
تقسیم کار، یعنی با تعداد کارگر یکسان بتواند بیشتر تولید کرد، بر سه شرط مختلف مبتنی است؛ نخست، افزایش مهارت کارگر در زمینه‌ی خاص؛ صرفه جویی در زمان که معمولا با پرداختن از یک کار به کار دیگر تلف می‌شود؛ و در نهایت اختراع انواع ماشین آلات صنعتی در جهت تسهیل در انجام کار و کاستن از مدت زمان اجرای آن؛ این کار موجب می‌شود تا یک کارگر کارچندین نفر را انجام دهد.
کاربر ۱۱۵۶۲۵۳
‌منافع تجار و صاحبان صنایع هرکشوری اقتضا می‌کند که آن‌ها انحصار بازار داخلی را برای خود حفظ نمایند. به همین دلیل است که در بریتانیا و بسیاری از کشورهای اروپایی، عوارض گمرکی فوق العاده‌ای بر تقریبا تمامی کالاهای وارداتی توسط تجار خارجی وضع می‌شود. به همین دلیل است که عوارض گمرکی سنگین و ممنوعیت‌هایی بر تمام مصنوعات خارجی که توان رقابت با محصولات داخلی دارند، وضع می‌شوند. همین طور به همین دلیل است که محدودیت‌های متعددی بر ورود کالا از کشورهایی که تصور می‌شود باعث منفی شدن تراز تجاری می‌شود، اعمال می‌گردد؛ و از همین جاست که تعصبات ملی به شکلی پرجوش و خروش علیه سایر ملت‌ها شعله ور می‌گردد.
مسعود حسن خاني

حجم

۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
۱۲,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد