بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آیین دوستیابی و چگونگی نفوذ در دیگران | صفحه ۵۸ | طاقچه
کتاب آیین دوستیابی و چگونگی نفوذ در دیگران اثر دیل کارنگی

بریده‌هایی از کتاب آیین دوستیابی و چگونگی نفوذ در دیگران

۴٫۲
(۱۸۶)
ما در مقایسه با آنچه باید باشیم فقط نیمه بیداریم. ما فقط از بخش کوچکی از منابع جسمی و روحی خود سود می‌بریم. به بیان دیگر، همه انسان‌ها بسیار پایین‌تر از سطح محدودیت‌هایشان زندگی می‌کنند. هر انسان دارای قدرت‌های متفاوتی است که معمولاً به طور عادت‌گونه قادر به استفاده از آن نیست.
erfan
بنیامین فرانکلین، که در جوانی بسیار صریح و بی‌پروا بود، چنان سیاستمدار و ماهر در برخورد با مردم شد که سفیر‌امریکا در فرانسه انتخاب شد. راز موفقیت او چه بود؟ او می‌گوید: «من درباره هیچ کسی ــ و هیچ گاه ــ بد صحبت نمی‌کنم... و هر چه خوبی از کسی بدانم بر زبان می‌آورم.»
joe more
وقتی خانم لینکلن و دیگران با لحن زننده از مردم جنوب صحبت می‌کردند، لینکلن جواب می‌داد: «از آنها انتقاد نکنید، آنها همانی هستند که ما هم تحت شرایط مشابه می‌بودیم.»
joe more
«به همان اندازه که ما تشنه تأیید هستیم از مقصر جلوه داده شدن بیزاریم.»
joe more
اورشه فوکا، فیلسوف فرانسوی، می‌گوید: «اگر دشمن می‌خواهی، دوستانت را طرد کن؛ ولی اگر دوست می‌خواهی بگذار دوستانت تو را طرد کنند.»
عارف
اگر قصد دارید چیزی را قالب کنید، نگذارید کسی از قصد شما باخبر شود. آن را چنان زیرکانه و با آگاهی انجام دهید که کسی احساس نکند که شما دارید این کار را می‌کنید.
ka'mya'b
به سگ راه دادن بهتر از آن است که توسط سگ گاز گرفته شوی، چون حتی کشتن سگ هم نمی‌تواند جای گاز سگ را از بین ببرد.
سید سروش حقی
آبراهام لینکلن یک بار در شماتت یک افسر جوان ارتش که درگیر یک نزاع فیزیکی و خشن با هم‌قطار خود شده بود، به او چنین گفت: «مردی که می‌خواهد از خودش موجودی برتر بسازد هرگز نمی‌تواند وقت خود را صرف ارتباطات شخصی کند.»
سید سروش حقی
بودا گفته است: «نفرت هیچ گاه با نفرت به پایان نمی‌رسد بلکه با عشق از بین می‌رود.» و به همین ترتیب، سوء تفاهم هرگز با جر و بحث از بین نمی‌رود بلکه برای پایان دادن به آن به سیاست، محبت، گذشت و تمایل به مشاهده نقطه نظرات طرف مقابل نیاز است.
سید سروش حقی
آقای ایستمن از صمیم قلب و با لحنی پر احساس، از فقر خود در دوران کودکی و چگونگی تأمین مخارجشان توسط مادر مطلقه‌اش با کار کردن و زندگی در یک پانسیون و کار کردن شبانه خود وی در یک دفتربیمه، صحبت کرد. عفریت فقر چنان روز و شب او را اشغال کرده بود که تصیمم گرفت آن قدر پول در آورد تا دیگر مادرش نیاز نباشد کار کند.
سید سروش حقی

حجم

۲۱۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۵ صفحه

حجم

۲۱۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۵ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان