بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب واقع‌نگری | طاقچه
۳٫۸
(۱۰۶)
تغییرات مثبت شاید بیش‌تر اتفاق بیفتند؛ اما به گوش شما نمی‌رسند. خودتان باید آن‌ها را پیدا کنید.
sarab
با کدام عبارت بیش از همه موافقید؟ الف. دنیا دارد بهتر می‌شود. ب. دنیا دارد بدتر می‌شود. ج. دنیا نه بهتر می‌شود و نه بدتر.
...Mehrshad.
آدم‌ها معمولاً سرهای‌شان را کج می‌کنند و می‌گویند «خب این فرهنگ‌مونه» یا «خب فرهنگ‌شونه». با گفتن این جمله می‌خواهند این‌طور القا کنند که همیشه این‌طور بوده و همیشه هم همین‌طور خواهد ماند. اما اگر سرتان را کمی به اطراف بچرخانید، برای این موارد، مثال‌های نقض پیدا خواهید کرد
sarab
ارزش‌های منسوخی که این روزها در بسیاری از کشورهای آسیایی و آفریقایی دیده می‌شود، نه ارزش‌های آسیایی‌اند و نه ارزش‌های آفریقایی. نه ارزش‌های اسلامی‌اند و نه ارزش‌های شرقی. آن‌ها صرفاً ارزش‌های مردسالارانه‌ای هستند که شصت سال پیش در سوئد نیز وجود داشت و با پیشرفت‌های اقتصادی و اجتماعی، از بین می‌روند؛ همان‌طور که در سوئد از بین رفتند. این فرهنگ‌ها تغییرناپذیر نیستند.
sarab
با لبخندی بر لب، درحالی‌که داشت به شانه‌ی من نگاه می‌کرد، گفت: «من هر روز به بچه‌داشتن فکر می‌کنم» و بعد به چشمانم زل زد و ادامه داد: «اما با شوهرداشتن نمی‌تونم کنار بیام.»
⠀⠀⠀
جهان‌بینیِ فوق‌دراماتیک است که افراد را به‌سمت دراماتیک‌ترین و منفی‌ترین پاسخ‌ها می‌بَرد. مردم هنگام فکرکردن، حدس‌زدن یا اطلاع‌یافتن درباره‌ی جهان، به‌طور پیوسته و غریزی به جهان‌بینی‌های‌شان رجوع می‌کنند. بنابراین اگر جهان‌بینی انسان نادرست باشد، به‌شکل سیستماتیک حدس‌های اشتباه خواهد زد.
dmmzn58
آمارهای صحیح باعث می‌شود احساس مثبتی پیدا کنند. فهمیدن این‌که دنیا بهتر از تصورات‌مان است، هم تسلابخش است و هم انگیزه‌دهنده. نوعی قرص شادی‌آور است که به‌صورت آنلاین و کاملاً مجانی در دسترس همه است!
sarab
وقتی افراد زیادی از تعمیم نادرستی آگاه شوند، به آن «کلیشه» گفته می‌شود. آدم‌ها بیش‌تر از هر کلیشه‌ای درباره‌ی کلیشه‌های نژادی و جنسیتی صحبت می‌کنند. این اتفاق باعث مشکلات بسیار مهمی می‌شود. تعمیم‌های اشتباه، علاوه‌براین، مشکلات دیگری هم در پی دارند و راه ذهن برای رسیدن به همه‌ی انواع درک را سد می‌کنند. غریزه‌ی شکاف جهان را به «ما» و «آن‌ها» تقسیم می‌کند و غریزه‌ی تعمیم باعث می‌شود «ما» همه‌ی «آن‌ها» را یکسان تصور کنیم.
⠀⠀⠀
واقع‌نگرییعنی... وقتی داریم اخبار منفی دریافت می‌کنیم، یادمان باشد اطلاع‌رسانی در مورد حوادث بد بیش‌تر اتفاق می‌افتد و وقتی شرایطی بهبود پیدا می‌کند، معمولاً چیزی درباره‌اش نمی‌شنویم. این اتفاق دیدگاه بسیار منفی و تیره‌ای در مورد جهان به ما می‌دهد که به‌شدت استرس‌زاست. برای کنترل غریزهٔ منفی‌نگری، انتظار اخبار بد را داشته باشید.
vahid afshari
قرن‌هاست افراد مسن، جوانی‌های‌شان را خیال‌انگیز توصیف می‌کنند و اصرار می‌کنند هیچ‌چیز به‌خوبیِ سابق نیست. خب، درست است؛ اما نه آن‌طور که آن‌ها می‌گویند. بیش‌ترِ چیزها در گذشته بدتر بوده‌اند نه بهتر؛ اما انسان‌ها خیلی راحت فراموش می‌کنند قبلاً اوضاع واقعاً چطور بوده است.
جواد

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۹ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۹ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
۳۵,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۱صفحه بعد