بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب واقع‌نگری | صفحه ۲ | طاقچه
۳٫۸
(۱۰۷)
فکر نکنید آدم‌ها احمق‌اند. وقتی چیزی عجیب به‌نظر می‌رسد، کنجکاو و متواضع باشید و فکر کنید از چه طریقی ممکن است این کار، راه‌حلی هوشمندانه باشد.
esrafil aslani
در دو سال گذشته نسبت جمعیتی که در فقر مطلق زندگی می‌کنند، نصف شده است
⠀⠀⠀
دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان ایالات متحده ادعا می‌کنند حریفان‌شان واقعیت‌ها را نمی‌دانند. اگر به‌جای این‌که انگشت اتهام را به‌سمت یکدیگر بگیرند، دانش خودشان را می‌سنجیدند، شاید همه‌شان متواضع‌تر می‌شدند. وقتی در آمریکا نظرسنجی کردیم، تنها پنج درصد مردم درست جواب دادند. نودوپنج درصد دیگر، فارغ از این‌که به کدام حزب تمایل دارند، اعتقاد داشتند فقر مطلق جهان در بیست سال گذشته یا تغییری نکرده یا دوبرابر شده است. این درست برعکس واقعیت است.
taravat
چیزی که در مدرسه یاد می‌گیرید، ظرف ده تا بیست سال پس از فارغ‌التحصیلی تاریخ‌گذشته می‌شود. بنابراین باید به‌دنبال راهی برای به‌روزرسانی دانش آدم‌بزرگ‌ها نیز بگردیم
haji
برای این‌که این کره‌ی خاکی به ثبات مالی، صلح و منابع طبیعی حفاظت‌شده برسد، همه‌ی جهان باید براساس درکی مشترک و واقعیت‌محور، همکاری و مشارکت کنند. بنابراین درحال‌حاضر فقدان دانش درباره‌ی دنیا، نگران‌کننده‌ترین مشکل ماست.
sarab
۱۸۴۴۶۷۴۴۷۰۹۵۵۱۶۱۵ دانه برنج داشت
⠀⠀⠀
نسبت افرادی که در فقر مطلق زندگی می‌کنند، در بیست سال اخیر تقریباً نصف شده است. اما در نظرسنجی‌های آنلاین ما، در بیش‌تر کشورها کم‌تر از ده درصدِ افراد از این موضوع خبر داشتند.
Morteza
وقتی جی.پی.اس اتومبیل‌تان را به‌کار می‌اندازید، خیلی مهم است که جی.پی.اس براساس اطلاعات صحیحی عمل کند. اگر گمان کنید دارد به‌اشتباه، در شهر دیگری برای‌تان جهت‌یابی می‌کند، دیگر به آن اعتماد نمی‌کنید؛ چون می‌دانید در آن صورت، به محل نادرستی خواهید رسید. پس سیاست‌مداران و سیاست‌گذاران چطور می‌توانند با استفاده از اطلاعات غلط، مشکلات جهان را برطرف کنند؟ تاجران و بازرگانان چطور می‌توانند با جهان‌بینی‌های نادرست، تصمیمات منطقی و درستی در مورد سازمان‌های‌شان بگیرند؟ انسانی که مشغول زندگی معمولِ خود است، چطور بفهمد درباره‌ی چه مسائلی باید نگران باشد؟
Amir Moosavi
کار دیگری که به کنترل غریزه‌ی منفی کمک می‌کند، این است که دائم منتظار اخبار بد نباشید. به‌خاطر بسپرید که رسانه و فعالان آن، برای جلب توجه شما به چیزهای دراماتیک متکی‌اند. یادتان باشد داستان‌های منفی دراماتیک‌تر از داستان‌های خنثی یا مثبت‌اند. حتی در روندی صعودی و مثبت نیز می‌توان افتی موقت را در نظر گرفت و از آن، داستانی بحرانی ساخت. امروزه ما در جهانِ شفاف و به‌هم‌پیوسته‌ای زندگی می‌کنیم که اطلاع‌رسانی در مورد درد و رنج انسان‌ها پیشرفت قابل‌توجهی در آن پیدا کرده است.
...Mehrshad.
خوب گوش کنید. اگر صدای تمرین کودکی را می‌شنوید که دارد گیتار یا پیانو تمرین می‌کند، به این معناست که آن کودک غرق نشده و دارد لذت و آزادیِ برآمده از نواختن موسیقی را حس می‌کند.
سهیل مقدم

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۹ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۹ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
۳۵,۰۰۰
۵۰%
تومان