بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب منتخب مکالمات | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب منتخب مکالمات اثر کنفوسیوس .

بریده‌هایی از کتاب منتخب مکالمات

نویسنده:کنفوسیوس .
انتشارات:نشر ثالث
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۳۴ رأی
۳٫۸
(۳۴)
«مرد آزاده در خانه و در زادگاه خود به سادگی و با فروتنی رفتار می‌کند و از بسيار سخن گفتن خودداری می‌نمايد. در معبد نياکان و در دربار پادشاهان با مهارت سخن می‌گويد و سخنان خود را با احتياط برمی‌گزيند.»
Masgood
لائوتسه مسئله زندگی را بدين گونه حل می‌کند: بايد خود را از بار سنگين تاريخ و تمدن افراط‌پرست آزاد ساخت و به زندگی ساده و آغوش طبيعت برگشت.
آساره
«مرد آزاده دقت نظر مردم را به صفات نيک ديگران جلب می‌کند نه به صفات زشت ايشان؛ و مرد عامی برعکس آن رفتار می‌کند.»
آساره
استاد گفت: اگر می‌بايست من از ميان سيصد سرود ملی، يک جمله را برگزينم که تمام تعليماتم را در برداشته باشد، اين جمله را برمی‌گزينم «هيچ انديشه بدی را در سر يا دل خود جای مده.»
Ali
وقتی‌که در دربار با مأموران زيردست وزيران گفتگو می‌کند با محبت و خندان است ولی با وزيران با آزرم و به صورت رسمی، و در حضور پادشاه با احتياط ولی بدون بيم و انديشه سخن می‌راند.
Masgood
استاد گفت: «مرد آزاده پيوسته می‌کوشد که در گفتار خود آهسته و در کردار خود تند و سريع باشد.» (4، 24)
Ali bayat
کنفوسيوس گفت: «در جهان قانون مکافات حکمفرماست.»
محمدحسین
به مملکتی که مردمش در پيمودن راه هولناک لجاجت می‌کنند مرو. جايی که شورش فرمانرواست منزل مکن. هر جا که اکثر مردم آن به آزادی و ميل راه نيک را می‌پيمايند، تو هم خود را نشان بده، وگرنه خويش را پنهان نگه دار. اگر مملکت خودت در راه نيک گام برمی‌دارد، پنهان ماندن و محتاج کمک ديگران شدن، برای تو مايه ننگ است، وگرنه مالدار و محترم شدن را ميان اين مردم بايد برای خود مايه ننگ بشماری.
Ali
استاد گفت: «کسی که خود درستکار است، به امر کردن احتياج ندارد و کارش بدون فرمان هم از پيش می‌رود؛ ليکن کسی که خود درستکار نيست اگر هم فرمان بدهد کسی فرمانش را نخواهد شنود.»
Masgood
استاد گفت: «وقتی‌که مرد شريفی را می‌بينی، در آن حال بينديش که چگونه می‌توانی خود را به او شبيه سازی، و وقتی مردی فرومايه را می‌بينی نخست طبيعت درونی خود را کنجکاوی و تفتيش کن.»
Masgood

حجم

۱۳۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

حجم

۱۳۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

قیمت:
۱۱۵,۰۰۰
۹۲,۰۰۰
۲۰%
تومان