دانلود و خرید کتاب فرشته ای در برهوت مجید پورولی کلشتری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرشته ای در برهوت اثر مجید پورولی کلشتری

کتاب فرشته ای در برهوت

انتشارات:عهد مانا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۱۷۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فرشته ای در برهوت

رمان فرشته ای در برهوت نوشتهٔ مجید پورولی کلشتری است. کتاب فرشته ای در برهوت رمانی جذاب است که در سیستان و بلوچستان روایت می‌شود. 

درباره کتاب فرشته ای در برهوت

فرشته ای در برهوت، داستان دختری اهل سنت در سیستان و بلوچستان به نام حکیمه خاتون است که عاشق پسری از شیعیان به نام رسول هدایت می‌شود؛ مراسم خواستگاری او به اثبات حقانیت امیرمؤمنان علی(ع) می‌گذرد و خانواده دختر را متحول می‌کند. این جلسه با تعصب بزرگ خاندان او دچار مشکل می‌شود. این کتاب داستان کشمکش‌های این دختر و پسر برای رسیدن به هم در بستری از اتفاقات جذاب است که خواننده را با خود همراه می‌کند. داستان با گفت‌و‌گوی عبدالحمید، عموی حکیمه با حکیمه آغاز می‌شود که برای او توضیح می‌دهد این خواستگاری عجیب نیست اما ممکن است مشکلاتی پیش بیاورد. 

خواندن کتاب فرشته ای در برهوت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به داستان‌ پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فرشته ای در برهوت

«- وقتی فهمید که تو سنّی هستی چیزی نگفت؟

حکیمه‌خاتون آرام سرش را تکان داد.

- نه.

عبدالحمید بطری را برد به دهانش، از آب بطری سر کشید و ادامه داد:

- یعنی پس نکشید و عقب نشینی نکرد؟ جوری که انگار که پشیمان شده باشد!

حکیمه ‌خاتون گفت:

- به نظرم کمی جاخورد. امّا پشیمان نشد.

عبدالحمید سری تکان داد و گفت:

- تابه حال زیر نظرش داشتی؟ که ببینی شیخین را لعن و نفرین می‌‌کند یا نه؟

حکیمه‌ خاتون گفت:

- اهل توهین نیست. مخالفت هم که بخواهد کند، مؤدبانه و با استدلال است.

عبدالحمید دور دهانش را پاک کرد و بطری آب را گرفت طرفِ حکیمه‌خاتون.

- بیا.

از لحنِ حکیمه‌ خاتون فهمیده بود که از جوانِ شیعه خوشش آمده. می‌‌دانست حکیمه ‌خاتون دختر خام و عجولی نیست. از این دختر‌ها که می‌روند دانشگاه و چهار تا جوان که می‌بینند تمامِ دست و دل‌شان می‌لرزد و خودشان را گم می‌کنند. حکیمه ‌خاتون قبلا خواستگارهای بسیاری داشت. توی آن‌ها دو تا مهندس هم بودند. امّا حکیمه‌ خاتون همه‌‌شان را رد کرد. شاید به خاطر دانشگاه رفتن بود. شاید هم دلیلِ دیگری داشت که عبدالحمید نمی‌دانست. امّا حالا یک دفعه آمده بود و گفته بود:

- یک جوان شیعه می‌خواهد بیاید خواستگاریِ من!

حکیمه ‌خاتون نگاهی به بطری آب توی دست عمو انداخت و گفت:

- تشنه نیستم.

خیلی تشنه بود. آن‌قدر دلواپس و نگران بود که لب‌هایش خشک شده بود، تمام فکرش پیشِ رسول بود. مدام با خودش می‌گفت:

- اگر دیر بیاید چه! اگر نیاید چه!

آمدنِ رسولِ یک‌طرف و بردنِ اون به بی‌راه یک طرف. به مادرش گفته بود:

- چرا باید بیاید بی‌راه؟!

مادرش هم گفته بود:

- می‌خواهم ببینمش! اگر دوستت داشته باشد می‌آید.

بطریِ آب هنوز توی دستِ عبدالحمید بود. حکیمه‌ خاتون نمی‌توانست از آن بطری که عمویش به دهان بُرده آبی بخورد. عبدالحمید نگاهی به حکیمه‌ خاتون انداخت و بطری را برگرداند زیر صندلی. آن‌وقت تکیه داد به صندلی رنگ و رو رفتۀ وانت و از پشتِ شیشۀ خاک گرفته، چشم دوخت به جاده و گفت:

- تو دیگر بچه نیستی که من بخواهم نصیحتت کنم. بعد از مرگِ ابراهیمِ خدابیامرز، همۀ کارهای شما با من بوده. الحمدالله هم مادرت و هم برادرهایت هیچ‌کدام بالای حرفِ من حرف نمی‌زنند. ازدواج و عروسی موضوعِ ساده‌‌ای نیست. من مثل تو دانشگاه نرفته‌‌ام، امّا سی سال معلّم تاریخِ این مدرسه‌‌ها بوده‌‌ام. سرد و گرم زندگی را چشیده‌‌ام. امّا تابه حال دختر شوهر نداده‌‌ام، آن‌هم به یک جوانِ شیعه، از دیارِ غریب.»

نظرات کاربران

fatemeh18
۱۴۰۰/۰۵/۲۸

من این کتاب رو خوندم واقعا زیبا نوشته شده و درقالب داستان ی سری نکاتو گفتن از خوندنش ضررنمیکنید🙃

محمدحسین
۱۴۰۰/۰۸/۲۴

با جذابیت تمام نشان داد که تشیع دینی با منطق و استدلال است و ما شیعیان چقدر در شناساندن معرفت اهل بیت کوتاهی میکنیم.

Parhizⓖar
۱۴۰۰/۰۶/۱۶

واقعا کتاب خوبیه. اگر درباره‌ی اختلافات میان تشیع و اهل سنت کنجکاو هستید این کتاب براتون فوق‌العاده جذاب خواهد بود. خیلی کتاب قشنگیه با دلایل منطقی و روایی

ya zamene aho
۱۴۰۰/۰۸/۱۸

کاش ما شیعه ها قدر شیعه بودنمان را بدانیم کتاب بسیار زیبا وجذابی بود با تشکر از زحمات نویسنده کتاب ان شاءالله خود امیر المومنین اجرشان را بدهد

zoha
۱۴۰۰/۱۰/۰۵

داستان جالبی داشت ولی دوست داشتم پایان زیبا تزی داشته باشه

سایه‌یِ‌میر :)! دنیای‌ِفکر‌ِمیر:)
۱۴۰۱/۰۶/۳۰

سلام . خاستگاری پسری شیعه از دختری اهل تسنن ! کش مکش هایی بر سر عقاید و اختلافات دینی بین طرفین که به شدت جذاب و منطقی بود ! رمان کوتاه و سازنده . حقیقتا انتظار این همه مطالب مفید توی

- بیشتر
Zahra.A.1
۱۴۰۱/۰۱/۰۸

قصه ای بسیار زیبا و روان که در قالب یک داستان عاشقانه و یک خواستگاری عقاید اهل سنت را به چالش می‌کشد! از خواندنش لذت بردم فقط ای کاش آخرش اینطوری نبود!

کتاب دوست
۱۴۰۰/۰۵/۲۸

داستانی جذاب که حقیقتی استوار را با استدلال های زیبا بیان میکنه . در طول داستان بسیار شگفت زده شدم ، حجمی کم اما محتوایی بسیار وسیع.

پیدای پنهان
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

کتابی بسیااااااار بسیار زیبا و دلنشین... رمانی که آنچنان جذاب هست و همچنین میتونه یه کلاس درسی متفکرانه برای عاشقان مولا امیر المؤمنین علی «علیه السلام» باشه✨ به همه بزرگواران توصیه اش میکنم حتما بخونید و از دستش ندید:)

baraniam
۱۴۰۱/۰۷/۱۶

☆۱۹☆ کتاب کوتاه و کم حجمی است از مجموعه استدلال های حقانیت امیرالمونین امام علی علیه اسلام که در قالب داستان وارد شده استدلال ها خیلی ساده و کم هستن و درکش بسیار راحته داستان پردازی می تونست جذاب تر صورت

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۷)
در قرآن آمده است که به حبل‌الله چنگ بزنید و متفرّق نشوید. حبل الله یعنی ریسمان الهی. حالا این ریسمان الهی چیست که خدا از ما خواسته به آن چنگ بزنیم و متفرّق نشویم. در تفاسیر شیعه و تفاسیر اهل سنّت آمده است که منظور از حبل‌الله امام علی علیه‌‌السلام است
آیه
رسول خدا دخترش فاطمه را به آن دو نفر نداد. سرانجام حضرتِ فاطمه نصیب امام علی علیه‌السلام شد. شاید چون رسول خدا هم دخترش را داده به کسی که با خودش هم‌عقیده و هم‌کیش باشد! و نخواسته آدمی که از عقیده و کیش او نیست را به دامادی بگیرد.
محمدرضا میرباقری
علی(ع) در تمام اوصاف از همۀ صحابه برتر است. یعنی ما یک نفر را سراغ نداریم که در یک صفتِ نیکو از علی علیه‌السلام بالاتر و برتر باشد. در همه چیز علی برتری دارد. در علم. در تقوا. در زهد. در صداقت. در شجاعت. در همه چیز!
محمدرضا میرباقری
چون از همان اوّل که سوار شدی، تا الآن داری دربارۀ امام علی حرف می‌زنی. رسول گفت: - اتفاقا ستون اصلی وحدت اسلامی همین امام علی است. عبدالحمید گیج نگاهش کرد و پرسید: - امام علی چه ربطی دارد به وحدت اسلامی؟ رسول گفت: - در روز غدیر رسول‌خدا دست امام علی را برد بالا و او را نشانِ تمام مردم دنیا داد، تا امام علی محور و ستونِ وحدت اسلامی باشد. تا به مردم بفهماند که دست در دست علی بگذارید و بدانید که تنهای تنها علی رکن و ستونِ وحدت اسلامی است. از خودتان بپرسید چرا رسولِ‌خدا در روز غدیر دستِ چند نفر از صحابه را در کنارِ دستِ علی بلند نکردند، چرا فقط دست علی بالا رفت؟ بالاخره آن روز میانِ جمعیّت اصحابِ زیادی ایستاده بودند، امّا رسولِ‌خدا تنها دستِ امام علی را بردند
نور
رسولِ‌خدا در شکوه و افتخارِ او فرمود: علی شمشیرِ خداست.
آیه
توی تمام امامانِ دوازده‌گانه ما تنها به امام علی علیه‌السلام لقبِ امیرالمؤمنین می‌دهیم. تازه این لقب را هم خود خدا به امام علی داده و ما فقط اطاعت امر می‌کنیم.
آیه
- این تعبیری است که خلیفۀ دوّم برای امیرالمؤمنین به کار برده است. در حج جوانی برای زنی مزاحمت ایجاد کرد و امام علی او را دید و با ضربه‌ای او را از زنِ بیچاره دور کرد. جوان با گستاخی رفت پیشِ خلیفۀ دوّم و ماجرا را تعریف کرد و گفت: علی مرا با کتک از خانۀ خدا دور کرده است. خلیفۀ دوّم گفت: چشم خدا تو را دید و دستِ خدا تو را زد.
zoha
- باز هم علی. همه‌جا علی. انگار میانِ شما شیعه‌ها همیشۀ پایِ یک علی وسط است. اسم پدربزرگت چیست؟ رسول لبخندی زد و گفت: - اسم او هم علی‌ست. عبدالحمید با تعجّب و حیرت نگاهش کرد و با صدای بلندی گفت: - هر دو علی؟ هم پدر و هم پسر؟ رسول گفت: - بله. چه اشکالی دارد؟ اتفاقا از امام حسین علیه‌السلام سؤال کردند که چرا اسم تمام پسرهایت را علی گذاشته‌ای؟ امام جواب دادند اگر خدا پسرهای بیشتری به من می‌داد، من اسم تمام‌شان را علی می‌گذاشتم. از شدّت علاقۀ زیاد به پدرشان امام علی علیه‌السلام.
zoha
سفارش خداست در قرآن مجید وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا وحدت اسلامی چیزی نیست جز پیروی از حبل‌الله؛ بی‌گمان، مخالفان حبل‌الله سربازان ابلیس، و دشمنان وحدت اسلامی هستند
نور
پرستشِ غیرِ خدا کفر است. هر شخصی که امام علی را بپرستد، یا او را خدا بداند، ما آن شخص را کافر و مرتد می‌دانیم. پرستش تنهای تنها مخصوص خداست، نه هیچ‌کس دیگر. عبدالحمید گفت:
آیه

حجم

۵۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۵۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۱۶,۲۰۰
۸,۱۰۰
۵۰%
تومان