دانلود و خرید کتاب نامتناهی جیم کوییک ترجمه ایوار .
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نامتناهی اثر جیم کوییک

کتاب نامتناهی

نویسنده:جیم کوییک
مترجم:ایوار .
امتیاز:
۴.۰از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نامتناهی

کتاب نامتناهی اثری از جیم کوییک است که در انتشارات ره‌آورد مدیریت منتشر شده است. این کتاب به ما کمک می‌کند تا تمام محدودیت‌هایی را که ذهن را به خود درگیر می‌کنند از میان برداریم و زندگی متفاوتی، سرشار از یادگیری برای خود رقم بزنیم. 

درباره کتاب نامتناهی

فرقی نمی‌کند که چه سن و سالی داشته باشیم، در کجا زندگی کرده باشیم و زن باشیم یا مرد. همه ما قابلیت‌هایی داریم که به ما کمک می‌کند دنیا را متحول کنیم. مغز ما، قدرت خارق‌العاده‌ای در آفرینندگی و اندیشیدن دارد و این برتری ما به سایر موجودات است. احتمالا از خودتان می‌پرسید اگر همه دارای این قابلیت‌ها هستند، چرا نمی‌توانند آن‌ را به منصه ظهور برسانند و آن را در دنیای خود، به صورت عملی نشان دهند و از آن استفاده کنند؟ 

جیم کوییک در کتاب نامتناهی به این سوال پاسخ می‌دهد: دلیل اینکه ما نتوانسته‌ایم قابلیت‌های خود را به منصه ظهور برسانیم و آنطور که باید و شاید از آن استفاده کنیم این است که محدودیت‌هایی داریم. این محدودیت‌ها البته چیزی جز تعدادی مفاهیم نیستند که امروزه آن‌ها را خارج از رده می‌خوانیم. بنابراین، با این توضیحات، ما به راحتی قادریم که تمام محدودیت‌ها را کنار بگذاریم و از قابلیت‌هایمان استفاده کنیم. این کتاب به ما کمک می‌کند تا با آنچه که قدرت ذهنی ما را در چنگال خود گرفته است، خداحافظی کنیم.  

کتاب نامتناهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

نامتناهی کتابی است برای تمام آن‌هایی که دوست دارند از تمام قابلیت‌ها و توانایی‌هایی که دارند، استفاده کنند و آن‌ها را از حالت بالقوه به حالت بالفعل دربیاورند. 

بخشی از کتاب نامتناهی

حواس‌پرتیِ دیجیتالی

پیش از ظهور تلفن‌های همراه، در تمام مدتی که آنلاین بودیم، می‌گفتیم: «زود برمی‌گردم». امروزه اما از این عبارت دیگر خبری نیست. صدقه سرِ دستگاه‌های همواره‌متصلِ همیشه آنلاین‌مان ما اصلا فضای مجازی را ترک نمی‌کنیم. ما یکسره در «فضای مجازی» زندگی می‌کنیم، نمی‌خواهیم برای مدت‌های طولانی در روز، قید ارتباط دیجیتالی را بزنیم؛ بنابراین، صرفاً از وحشت این‌که مبادا چیزی را از دست بدهیم، مدام در مدار باقی می‌مانیم.

مشکل این‌جاست که از این وضعیت لذّت نیز می‌بریم. هر موج پی‌درپیِ دوپامینِ برآمده از «لایک» ها یا از نوشته‌های دوستان و عزیزان‌مان، به تقویتِ بیش‌ازپیشِ این رفتار ما منجر می‌شود و عزم ما را جزم‌تر می‌کند؛ اما این پاداش‌ها مغزهای ما را دگرگون می‌کنند؛ به‌جای این‌که در صف اتوبوس، اتاق انتظار پزشک یا هر صف دیگری، از تجربهٔ دورهٔ عدم فعالیت، نهایت بهره‌بردای را بکنیم، گوشی هوشمند خود را برداشته و به وَرز دادن ماهیچه‌های مختصِ حواس‌پرتی می‌پردازیم.

درست همان‌گونه که تنها تعداد اندکی از ما چه‌گونه آموختن را آموخته‌ایم، شمار کسانی که چگونگی غربالِ انبوهِ اطلاعات را بدانند و سره را از ناسره بازشناسند نیز اندک است؛ تنها کاری که می‌کنیم این است که به واسطهٔ تنوع وظایف، تمام آن اطلاعات را ببلعیم؛ هرچند که ره‌آورد مطلوبی هم نصیب ما نمی‌شود.

به‌گفتهٔ دانیل جی لویتین، دانشمند عصب‌شناس: «اگر از مغز بخواهیم از فعالیتی به فعالیت دیگر بپرد، موجب می‌شود که قشر پیش‌پیشانی و استریاتوم، گلوکزِ اکسیژنه بسوزانند و این دقیقاً همان سوختی است که مغز برای انجام وظایف خود نیاز دارد. این سنخ پرش‌های پیوسته و باشتابی که ما در حین انجام هم‌زمان چند کار مرتکب می‌شویم، آن‌قدر سریع سوخت مغز را تمام می‌کند که ما در زمانی بسیار کوتاه، دچار حس خستگی و سستی می‌شویم. ما به‌معنای واقعی کلمه، تهِ مواد مغذّی مغزی را در می‌آوریم و عصاره‌اش را می‌مکیم و این موضوع، عملکردِ شناختی و فیزیکیِ مغز را به خطر می‌اندازد».

دست‌گرمی

از قسمت تنظیمات گوشی همراه خود، دنگ و دونگِ تمام گوشزدهای غیرضروری و حواس‌پرت‌کن را غیرفعال کنید.

معرفی نویسنده
عکس جیم کوییک
جیم کوییک

جیم کوییک کارآفرین، مربی افزایش توانایی‌های مغز، مددکار اجتماعی، ستار‌ه‌ی رسانه‌های اجتماعی و یوتیوبر آمریکایی است. او بنیانگذار بنیاد یادگیریِ کوییک است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۰)
همهٔ شما قابلیّت‌هایی باورنکردنی دارید که در انتظار اشارهٔ شما برای به فعلیّت رسیدن هستند
محمودزاده
تفکر، دشوارترین کار دنیاست و احتمالاً به همین خاطر تعداد کسانی که فکر می‌کنند، این‌قدر کم است.» هِنری فورد
arman
که مغز مانند ماهیچه است و نه یک دِرایوِ حافظه که روزی پر خواهد شد؛ به عبارت دیگر، هر چه بیش‌تر از آن کار بکشید، قوی‌تر خواهد شد و مطالب بیش‌تری را ذخیره خواهد کرد
arman
«تخم اگر از بیرون بشکند، می‌شود پایان زندگی و اگر از داخل بشکند می‌شود آغاز زندگی. هر چیزِ شگفت‌انگیزی از درون سربرمی‌آورد.»
علی احمدی زاده
قابلیّت‌های انسان یکی از منابعِ واقعاً نامتناهی و نامحدودِ دنیا است. شما برای خلّاقیت، تخیّل و قوای اندیشیدن، به‌جز محدودیت‌هایی که خودتان وضع می‌کنید
محمودزاده
سوخت‌رسانی به مغز، به‌نحو احسن: با خوراکی‌های سرشار از منابع مغذّی برای مغز، مانند: آووکادو، زغال‌اختهٔ آبی (بلوبری)، بروکلی، شکلاتِ تلخ، تخم مرغ، سبزی‌جاتِ برگ‌دار، ماهی سالمون، ساردین، زردچوبه، گردو و آب، سوختِ مغزتان را به‌نحو احسن فراهم کنید، دفعه بعد که خواستید بستنی بخورید به این موضوع فکر کنید. ۲. استفاده از مکمّل‌ها: برای پُرکردنِ شکاف‌هایی که به علت برنامهٔ کاری یا سبک زندگی در رژیم غذایی‌تان پیش می‌آید، از مکمل‌ها استفاده کنید. ۳. ورزشِ روزانه: هر یک ساعت، به خودتان یادآوری کنید که چند دقیقه‌ای تکانی باید خورد و هم‌چنین به صورت روزانه مقدار مناسبی از تمرینات هوازی انجام دهید.
مجتبی
اما با استراحت‌هایی پرشمارتر، آغازها و پایان‌های متعددتری خواهیم داشت و می‌توانیم چیزهای بیش‌تری از فراگرفته‌ها را حفظ کنیم.
arman
«اگر از مغز بخواهیم از فعالیتی به فعالیت دیگر بپرد، موجب می‌شود که قشر پیش‌پیشانی و استریاتوم، گلوکزِ اکسیژنه بسوزانند و این دقیقاً همان سوختی است که مغز برای انجام وظایف خود نیاز دارد. این سنخ پرش‌های پیوسته و باشتابی که ما در حین انجام هم‌زمان چند کار مرتکب می‌شویم، آن‌قدر سریع سوخت مغز را تمام می‌کند که ما در زمانی بسیار کوتاه، دچار حس خستگی و سستی می‌شویم. ما به‌معنای واقعی کلمه، تهِ مواد مغذّی مغزی را در می‌آوریم و عصاره‌اش را می‌مکیم و این موضوع، عملکردِ شناختی و فیزیکیِ مغز را به خطر می‌اندازد».
arman
یاد گرفتن سریع‌تر و آسان‌تر همه چیز را در زندگی ممکن می‌سازد
محمودزاده
آخرین باری که شماره‌تلفن کسی را حفظ کردید کی بوده است؟ آیا هنوز می‌توانید شماره‌تلفن بهترین دوستان کودکیِ خود را به یاد بیاورید؟ شماره‌تلفن کسی که هر روز با او سخن می‌گویید و به او پیام می‌فرستید چه‌طور؟ خب شما دیگر نیازی به این کار ندارید چون تلفن همراه‌تان زحمتش را می‌کشد.
mohammad sem

حجم

۵۱٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۳ صفحه

حجم

۵۱٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۳ صفحه

قیمت:
۲,۵۰۰
تومان