دانلود و خرید کتاب اقتصادسنجی کاربردی داده های سری زمانی محمد نوفرستی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصادسنجی کاربردی داده های سری زمانی اثر محمد نوفرستی

کتاب اقتصادسنجی کاربردی داده های سری زمانی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اقتصادسنجی کاربردی داده های سری زمانی

کتاب اقتصادسنجی کاربردی داده های سری زمانی نوشته محمد نوفرستی یکی از کتاب های تخصصی انتشارات دانشگاه شهیدبهشتی برای دانشجویان و پژوهشگران است.

دانشگاه شهید بهشتی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است که از سال ۱۳۳۸ به عنوان یکی از مراکز علمی معتبر فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه ۱۹ دانشکده، ۳ پردیس و ۱۶ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

انتشارات دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی سابق) با نام اداره انتشارات در سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را آغاز کرد، این مجموعه از سال ۱۳۵۳ مرکز فروش کتاب خود را هم در دانشگاه تاسیس کرد.

دکتر علی آموزش اولین مدیر این انشارات بود. این انتشارات سال ۱۳۵۴ با نام «دفتر انتشارات و تامین منابع درسی» فعالیت خود را به‌طور مستقل از اداره روابط عمومی دانشگاه گسترش داد.

فعالیت رسمی و سازمان یافته انتشارات و چاپخانه از سال ۱۳۵۹ با مدیریت دکتر رضا شعبانی شروع شد و بعد از چندین مرحله تغییر در سیستم، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی در حال حاضر در زمینه چاپ و نشر آثار دانشگاهی و پژوهشی و مجلات بسیار توانمند است و آثار ارزشمندی در اختیار دانشجویان، اساتید و پژوهشگران قرار می‌دهد.

کتاب‌های انتشارات دانشگاه شهید بهشتی زیر نظر اساتید و متخصصین هر رشته منتشر می‌شوند و بهترین و جامع‌ترین اطلاعات را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند تا هم دانشجویان این دانشگاه و هم دانشجویان دانشگاه‌های دیگر و علاقه‌مندان بتوانند به راحتی به کتاب‌های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

 درباره کتاب اقتصادسنجی کاربردی داده های سری زمانی

در چهار دهه گذشته تحولات مهمی در عرصه اقتصادسنجی سری‌های زمانی رخ داده است و کاربرد آن، به‌ویژه در زمینه‌های اقتصاد کلان و اقتصاد مالی توسعه فراوانی داشته است. از همان سال‌های آغازین دهه ۱۹۳۰که اقتصادسنجی به‌عنوان زمینه مستقلی در اقتصاد مطرح شد، اقتصاددانان برای تحلیل‌های اقتصادی از داده‌های سری زمانی بهره می‌بردند، ولی کمتر به خصوصیات این نوع از داده‌ها توجه داشتند. در دهه ۱۹۹۰، در پیِ انقلابی که در عرصه اقتصاد و اقتصادسنجی رخ داد و به انقلاب ریشه واحد و همجمعی شهرت یافت، به خصوصیات داده‌های سری زمانی توجه ویژه‌ای شد. این انقلاب نه‌‌تنها شیوه الگوسازی با داده‌های سری‌ـ زمانی را دگرگون ساخت، بلکه نوع نگاه به سیاست‌گذاری‌های اقتصادی را نیز تغییر داد. مقالات کلایو گرینجر (Clive Granger) و رابرت انگل (Robert Engel) نقش بارزی در به ظهور رساندن این انقلاب داشت و به‌سبب همین نقش بارز بود که این دو پژوهشگر در سال ۲۰۰۲به افتخار کسب جایزه نوبل در اقتصاد نائل آمدند.

امروزه برای محققانی که به‌صورت تجربی مسائل اقتصادی را بررسی می‌کنند، آشنایی با ابزارهای تحلیلی سری‌های زمانی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. در کتاب حاضر سعی شده است که به چنین نیازی پاسخ داده شود. کتاب با بیانی ساده و با هدف پرداختن به مفاهیم و چگونگی کاربرد روش‌های اقتصادسنجی سری‌های زمانی در الگوسازی و برآورد روابط اقتصادی نگاشته و تلاش شده است از پیچیدگی‌های آمار ریاضی در استخراج و اثبات روابط اجتناب شود. محتوای کتاب بر اساس مطالبی تدوین شده که طی دو دهه گذشته در درس اقتصادسنجی کاربردی به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی ارائه شده است. در مطالب هر فصل مثال‌هایی از اقتصاد ایران ذکر شده است تا جنبه‌های کاربردی روش‌های ارائه‌شده کاملاً ملموس باشد. چگونگی انجام روش‌های آماری ارائه‌شده، به کمک نرم‌افزار EViews نسخه ۱۱ در انتهای هر فصل توضیح داده شده است.

سطح مطالب ارائه‌شده در کتاب هبه‌گونه‌ای انتخاب شده است که برای دانشجویان کارشناسی ارشد در درس اقتصادسنجی کاربردی مناسب باشد. درعین‌حال، پنج فصل نخست کتاب برای تدریس در دوره کارشناسی نیز مناسب است. فراگیری مطالب کتاب برای آن دسته از دانشجویان کارشناسی ارشد و دانشجویان دوره دکتری که قصد دارند پایان‌نامه یا رساله خود را در ارتباط با موضوعاتی در زمینه اقتصاد کلان یا اقتصاد مالی بنویسند که با تحلیل داده‌های سری‌های زمانی همراه است، یک ضرورت است.

برای جمع‌آوری مطالب کتاب از منابع متعددی بهره گرفته شده که فهرست آن در انتهای هر فصل آمده است. 

 خواندن کتاب اقتصادسنجی کاربردی داده های سری زمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 دانشجویان رشته اقتصاد مخاطبان این کتاب‌اند.

مدل‌های خود توضیح‌برداری ساختاری SVAR در اقتصادسنجی
حسین اکبری فرد
تئوری اقتصاد کلان؛ راهبرد تعادل عمومی پویا
مایکل ویکنز
ریاضیات مالی
علی سوری
اقتصادسنجی کاربردی پیشرفته
جعفر حقیقت
اقتصادسنجی؛ جلد دوم (همراه با کاربرد نرم‌افزارهای ویژه‌ی اقتصادسنجی)
اسماعیل پیش بهار
انگلیسی برای متخصصان اقتصادی و مالی
محمدجواد عزتی
تئوری اقتصاد خرد پیشرفته
جفری ای جِهِل
مبانی مدل های پیش بینی در علوم اقتصادی
حسین صادقی
تحلیل اقتصاد سنجی پانل دیتا
احسان رسولی نژاد
پژوهش های اقتصادسنجی با Eviews 8&9
شمس‌الله شیرین بخش ماسوله
آموزش مصور مباحث کاربردی در اقتصادسنجی (پانل دیتا)
پروانه کمالی دهکردی
اقتصادسنجی؛ جلد اول (همراه با کاربرد نرم‌افزارهای ویژه‌ی اقتصادسنجی)
اسماعیل پیش بهار
اقتصادسنجی کاربردی داده‌های تابلویی و تابلویی فضایی کاربرد نرم‌افزارهای Eviews،Stata و MATLAB مدل‌های ایستا
امینه شیبائی
زبان انگلیسی تخصصی در اقتصاد
اسمعیل ابونوری
مقدمه‌ای بر اقتصادسنجی فضایی
جیمز لسیج
اقتصاد سنجی (جلد سوم؛ تکمیلی)
علی سوری
اقتصاد کلان پیشرفته
دیوید رومر
تحلیل جامع مسائل اقتصاد خرد
یزدان نقدی
تصمیم گیری در مسائل مالی
محمداسماعیل فدایی نژاد
اقتصادسنجی پانل دیتا
نادر مهرگان
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۶ صفحه

حجم

۱۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۶ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان